Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

2.3 NG polttoaineen paluulinja

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • 2.3 NG polttoaineen paluulinja

    Moi! Miten voin testata onko polttoaineen paluulinja tukossa? Auto on 87vm. audi 90 2.3 e quattro 100kw. Tuntuu että saa liikaa polttoainetta tai jotain. Kylmältä kun starttaa niin pelaa hyvin mut kun käy lämpöseks asti ja sit starttaa, niin meinaa tukehtua! Kylmäkäynti suutin pelaa, imuvuotoja ei pitäisi enää olla, sen paluulinjan voisin vielä tutkia.

  • #2
    Työnnä sinne paineilmaa konehuoneen suunnasta, tankin korkki auki. Kuulee kyllä jos putki on auki.

    Comment


    • #3
      Lähtisin kyl etsimään vikaa muualta jos kerran kylmänä kummiski pelaa. Ei se sitä seosta nyt niin rajusti rikasta kylmänä jotta tukossa olevan letkun/putken kompensoisi.

      Mahdollisia vikakohteita on useita, kokeiles nyt ensin vaikka lämpösel koneel nyppästä määräjakajan etupuolen mokkulasta töpseli irti jolloin ruiskutus toimii ilman sähköohjausta - tavan k-jetin tapaan. Jos vieläkään ei toimi kunnolla niin sitten vika on mekaaninen. Jos toimii niin vika löytyypi ruiskun sähköpuolelta, mahdollisesti moottorin lämpötila-anturi tms rikki = moottori saa kylmäkäyntirikastuksen kuumanakin.

      Miten tuo tukehtuminen tarkalleenottaen ilmenee?

      Comment


        #4
        Ohjauspaineesta käytännössä näkee. Jos paluu tukossa, niin luonnollisesti ohjauspaine ei pääse säätymään pääpainetta alemmas.

        Comment


        • #5
          Töpselin kun nyppäsin irti,niin melkein sammui... Kylmänä starttaa paremmin kuin lämpösenä. Lämpösenä startatessa putoa kierrokset heti tosi alas ja kone meinaa sammua, moottori vatkaa niin että koko auto heiluu. Käynti on ylipäätänsä aika huono, kun just toi moottori vatkaa niin että auto heiluu.. Sitten kun vähän kaasutella (kierrokset yli 4000) ja päästää kaasun irti niin tuntuu että tukehtuu. Sitä muuten huomasin äsken että isv`lta tuleva letku oli ihan lytyssä kuten myös moottorin huohotinletku.Kuuluks sen olla niin? Tankissa kuuluu kauhee lorina,kai se paluulinja on sittenkin auki..

          Comment


          • #6
            Ei kuulu olla letkujen lytyssä. Sanoit ettei imuvuotoja pitäisi olla niin miten tarkistit? Ainakin nuo lytyssä olevat kannattaa ottaa ihan irti ja tutkia kunnolla.

            Comment


            • #7
              Starttipilotilla koitin. Ne letkut olen tutkinut,ei niissä mitään vikaa ole,ihan ehjät eikä mitään tukosta, kuten myös isv`n, koitin jopa toista isv`ia, kyllä ilma pääse lävitse. Isv´lta menevä letku laajene kaasua painaessa,mut sit menee taas heti lyttyyn.

              Comment


                #8
                Mulla oli sama ongelma jopa uudella letkulla. Laitoin sen sisälle pätkän alumiini putkea, ei kyllä ollut käyntiin vaikutusta, kun toimi hyvin ilmankin.

                Comment


                • #9
                  Muistelen lukeneeni jostain toiselta palstalta, että jollain kanssa meni tuo isv:n letku lyttyyn vaikka taisi olla ihan merkkiliikkeen uusi letku. Sitten itsellä on vanha, varmaan alkuperäinen letku eikä se kyllä lyttyyn mene.

                  Comment


                    #10
                    Joo meni tosiaan uudella orggis letkulla lyttyyn. Toki "uusi" on suhteellinen käsite, varmaan paistettu joskus 90 luvulla paketissa olevakin. En mitään järkevää syytä tuolle keksinyt, kun että paska letku.

                    Comment


                    • #11
                      Pistin kans pätkän putkea siiheen letkuun,kyl se käynti hieman pareni,mut jotain vikaa siinä on vieläkin... Nyt antoi vikakoodin 2121- eli tyhjäkäyntikytkin. Onko se se musta mokkula siellä määräjakajan kyljessä vai mikä se on?

                      Comment


                        #12
                        Tyhjäkäyntikytkin on kaasuläpän alapuolella, ja varsinainen tutkailu vatinee imuhanurin irroitusta.
                        Kytkimen kiinni- ja aukiolon voi kuitenkin "staattisesti" testata, eli kaasuläpän ollessa kiinni kytkin yhdistää. Ts. kolmenapaisen anturin keskinastan ja jomman kumman ulommaisen välinen vastus pitäisi olla noin 0 ohmia, kun kaasua ei paineta.

                        Comment

                        Working...
                        X