Eli kun auto on seissyt päivän (min. noin 5 h) auringonpaisteessa, tai talvella ollut reilussa (2-3 h) lohkolämmityksessä, saa sahata käyntiin, eikä välttämättä ekalla lähde. Kylmällä ilmalla ehtii juuri avaimeen koskea kun auto jo käy. Autossa siis K-Jet, josta poistettu joskus yksi alipainekello puolan vierestä (liittyy kyllä juuri kylmäkäynnistyssuuttimen ohjaukseen, mutta käsittääkseni ainoastaan täyskaasulla kiihdyttäessä, kärjet eivät yhdistäneet), millä ei ole ollut tähän asti mitään vaikutusta käynnistyvyyteen. Alipainevuotoja ei pitäisi olla. Tulpat, johdot, virranjakajan kansi ja pyörijä vaihdettu noin 10 tkm sitten uusiin.
Tuo paikallaan seisomisen vaatimus viittaisi paineitten karkaamiseen linjasta, ja siis lähinnä painevaraajaan. Mutta kun kylmänä ei tätä ongelmaa ole.
Tuo moottorin lämpötilasta johtuva käynnistymisen vaikeus viittaisi mielestäni eniten ohjauspaineen säätimeen.(?) Pystyykö tuota testaamaan muuten kuin toista vastaavaa kokeilemalla?
Edit:
Ei tunnu löytyvän vastausta, mutta voisiko sytkän ajoituksen pielessä olo vaikuttaa tuohon, onnistuuko tuota vahingossa säätämään pieleen esim. vaidettaessa virranjakajan kantta?
Onko muuten 5-pyttyisissä sama ohjauspaineen säädin kuin tuossa nelosessa?
Tuo paikallaan seisomisen vaatimus viittaisi paineitten karkaamiseen linjasta, ja siis lähinnä painevaraajaan. Mutta kun kylmänä ei tätä ongelmaa ole.
Tuo moottorin lämpötilasta johtuva käynnistymisen vaikeus viittaisi mielestäni eniten ohjauspaineen säätimeen.(?) Pystyykö tuota testaamaan muuten kuin toista vastaavaa kokeilemalla?
Edit:
Ei tunnu löytyvän vastausta, mutta voisiko sytkän ajoituksen pielessä olo vaikuttaa tuohon, onnistuuko tuota vahingossa säätämään pieleen esim. vaidettaessa virranjakajan kantta?
Onko muuten 5-pyttyisissä sama ohjauspaineen säädin kuin tuossa nelosessa?
Comment