Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi 2.3 NG:sta taas

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #31
    Pitää mitata vielä tuo anturikin. Eli aluksi banjo irti ja suuttimessa itsessään on hylsylle sopiva kanta? Oli sen verran likainen tuo ympäristö ettei pimeässä oikein erottanut.
    Pitää tietysti jollain keinolla saada tukittua tuo suuttimen paikka vielä.

    Comment


    • #32
      No perhana niimpähän olikin KE3-jetronicissa tosiaan ecu-ohjattu kk. suutin. Sotkin nyt vielä vanhaa k-jettiä tähänkin :)

      Se anturi kannattaa tosiaan tarkstaa.

      btw, jos jollakulla on noita ylim. kk suuttimia niin mullekin saa tarjota. Tarttis pari kpl asentaa kaasuläppää ennen lisärikastustarkoitukseen.

      Comment


      • #33
        En ole vielä saanut irroitettua tuota suutinta mutta lämpötila-anturin mittasin. Kuumana 260-280 ohmia riippuen kummasta nastasta mittasi ja kylmänä vastus oli suuri. Olen nyt ajellut kk-suuttimen johto irroitettuna ja on toiminut hienosti.

        Vein auton juuri katsastukseen ja pomppasi liiallisesta happiarvosta jota oli melkein 6%. No katsuri löysi putken takaa pari reikaa jotka tuohon varmasti vaikuttaa mutta kysyn vielä onko lambda anturi käytössä idlessä? Jostain tullut sellainen mielikuva, että jos idle tai täyskaasu -kytkin on kytkettynä niin lambda on pois pelistä.
        Täytyy heittää auto tuohon lähipajalle maanantaina ja pyytää paikkaamaan reiät ja ottamaan päästöt.

        Comment


        • #34
          Kyllä on lambda käytössä idlenäkin, lämpösellä koneella.

          Comment


          • #35
            Onko ilmanputsarin vaihtamiseen mitää hyvää keinoa? Odotellut takapenkillä vaihtoa jo pari viikkoa mutta viime kerta on vielä mielessä milloin piti purkaa puolet tavaroista päältä jotta sai vaihdettua.

            Comment


              #36
              Ite olen vaan goatsennut sen koko vessan siitä päältä sen verran, että saanut raotettua ja ujutettua suodattimen välistä. Toistaiseksi ei ole hajonnut ylimääräistä, mutta osa niistä metallikiinnikkeistä saattaa kieltämättä irrota kokonaan tai uusi suodatin jäädä jotenkin väärin puristuksiin. Parempi olisi varmaan suosiolla vain irroitella ne bensalinjat, jotka siellä kanittaa muistaakseni eniten. Rättiä vaan väliin, ettei roisku ympäriinsä.

              Comment


                #37
                Kyllä minäkin sen koko keksinnön siitä päältä purin pois kun en keksinyt että miten muutenkaan sen sieltä alta saisi vaihdettua.

                Comment


                • #38
                  Vänkäämällä menee kun raottaa, mutta ne klipsut saattaa lennellä. Kerran vaihdon itse, mutta viimeks vein suosiolla pajalle. Kymmenen erkkiä velottivat viime kesänä. Paskamaisen hankala homma kuitenkin ainakin minusta. Olettaen että on samanlainen kuin AAR pannussa.

                  Comment


                  • #39
                    Taisi olla vielä niin, että osa klipsuista oli takana jonne ei oikein hyvää kädensijaa saanut. Mitä tarkoittaa, että saattaa metallikiinnikkeet lennellä? Eikös ne ole kiinteät siinä muovissa? Hassua kun tavallisesti ilmansuodattimen vaihto on helppoa kuin mikä mutta ei tässä autossa. Voiin kyllä aluksi koettaa raottaa laiskuuttani mutta eipä tuo nyt tietysti loppujen lopuksi niin kauhea homma ole purkaa tieltä.

                    Comment


                      #40
                      Välistä onnistuu vaihto.

                      Comment


                      • #41
                        Onnistui hienosti mitään sen kummemmin purkamatta. Vähän kyllä jännitti taivuttaa rojuja pois tieltä.
                        Tajuaako tämä auto jos ilma ei kulje suodattimen läpi kunnolla? Autot joissa ilmamäärämittari niin nehän tarkkailevat paljon ilmaa tulee ja säätävät seokset sen mukaan mutta mitenkäs tämä toimii?

                        Comment


                          #42
                          Muistan lukeneeni Haynessin korjausoppaasta, että ainakin reilu ilmavuoto mittarin jälkeen voi aiheuttaa vikakoodin ilmamäärämittarista, joten kait siellä jotkut raja-arvot on vessanpöntön potikalle.

                          Comment


                          • #43
                            Mikä tahansa vuoto lautasen jälkeen häiritsee lautasen nostoa eli on vaikutusta seoksiin. Esim. jos virranjakajan alipainerasia vuotaa niin sekin häiritsee mutta ei välttämättä niin että sen huomaisi.

                            Comment

                            Working...
                            X