Tämmönen oire alko muutama päivä sitten:
Ylämäkeen ajettaessa tasakaasulla auto alkaa tärisemään. Tärinä kestää n. 1-2 sek. ja loppuu hetkeksi ja alkaa taas uudelleen. Ylämäki kun loppuu tärinä häviää.
D:ltä kun vaihtaa maantiellä kolmoselle, niin kierrokset nousee 100 km/h vauhdissa n. 2500 rpm ja tärinä loppuu. Kiekkamittarissa saattaa tuolloin esiintyä pientä hyppimistä silloin tällöin(+200 rpm) aivankuin loota meinaisi heittää vapaalle.
Siis alakierroksilla ajettaessa tärinä alkaa.
Autoa kiihdytettäessä ei tunnu mitään ylimääräisiä ravistuksia eikä oireita. Mutta tasakaasulla ajaessa alkaa tärinä...?
Autoon tehtiin 6000 km sitten koneremppa ja samalla vaihdettiin laatikkoon öljyt+suodatin.
Öljyiksi laitettiin Esso LT 71141. Laatikko on 4-lovinen automaatti, tyyppi DMX. Tyyppikilpeä en laatikon kyljestä löydä mistään.
Vikakoodeja ei auto ilmota. Öljymäärä laatikossa pitäs olla myös OK.
Oisko antaa vinkkejä mistä alkaa vikaa etsimään. Searchilla en löytäny samanlaisia oireita...
Kiitokset etukäteen vinkeistä!
Ylämäkeen ajettaessa tasakaasulla auto alkaa tärisemään. Tärinä kestää n. 1-2 sek. ja loppuu hetkeksi ja alkaa taas uudelleen. Ylämäki kun loppuu tärinä häviää.
D:ltä kun vaihtaa maantiellä kolmoselle, niin kierrokset nousee 100 km/h vauhdissa n. 2500 rpm ja tärinä loppuu. Kiekkamittarissa saattaa tuolloin esiintyä pientä hyppimistä silloin tällöin(+200 rpm) aivankuin loota meinaisi heittää vapaalle.
Siis alakierroksilla ajettaessa tärinä alkaa.
Autoa kiihdytettäessä ei tunnu mitään ylimääräisiä ravistuksia eikä oireita. Mutta tasakaasulla ajaessa alkaa tärinä...?
Autoon tehtiin 6000 km sitten koneremppa ja samalla vaihdettiin laatikkoon öljyt+suodatin.
Öljyiksi laitettiin Esso LT 71141. Laatikko on 4-lovinen automaatti, tyyppi DMX. Tyyppikilpeä en laatikon kyljestä löydä mistään.
Vikakoodeja ei auto ilmota. Öljymäärä laatikossa pitäs olla myös OK.
Oisko antaa vinkkejä mistä alkaa vikaa etsimään. Searchilla en löytäny samanlaisia oireita...
Kiitokset etukäteen vinkeistä!
Comment