Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

K-Jetronic ja korkea tyhjäkäynti

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    K-Jetronic ja korkea tyhjäkäynti

    Kaverin 100:sessa on ongelmana ajoittainen korkea tyhjäkäynti (16-1800rpm). Välistä taas toimii normaalisti.

    Ensimmäisenä tietenkin veikkasin lisäilmaventtiiliä, mutta ongelma ei näyttäisi olevan siinä koska se sulkeutuu tiiviiksi jolloin ei sieltä ainakaan lisäilmaa pääsee. Muutkin liitokset on melkeimpä tutkittu.

    Toinen "omituisuus" on kun tyhjäkäynnillä nappasee öljykorkin auki niin kone sammuu...? Jotain vikaa ilmeisesti huohotusjärjestelmässä ?

    Pitää kysyä koska Kjetti itsellä hieman vieraampi laitos ja täällä varmasti monet on noita rassanneet.
    Aikaisemmissa keskusteluissa näyttäisi olevan samankaltaisia vikoja muttei selviä ratkaisuita...

    Muuten ilmeisesti ihan soivassa kunnossa kun matkaa pääsee 7-8litran kulutuksella ja päästöt kohdallaan.

  • #2
    Koneen sammuminen ilman öljykorkkia on k-jetti vehkeille normaalia. Koneeseen pääsee huohottimen kautta mittaamatonta ilmaa ja menee niin laihalle että sammuu.

    Korkeaan tyhjäkäyntiin todennäköisin syy olisi varmaan jumittava ISV/lisäilmaluisti. Jos en nyt aivan väärässä ole,niin sen ei kuulu mennä tyhjäkäynnillä kokonaan kiinni vaan päästää koneeseen juuri tyhjäkäyntiin tarvittavan ilmamäärän.
    Joskus jäi itsellä vanhassa kasikympissä tyhjäkäynti korkealle, syynä oli silloin kaasuvaijerista irronnut holkki joka esti kaasuläpän sulkeutumisen. Tässä tapauksessa kuitenkin varmaan tuo ISV vikana. Putsaus pitäisi auttaa.

    Ja siellä kaasuläpällä on mikrokytkin josta pitäisi kuulua selvä naksahdus kun läppä sulkeutuu. Jos se on rikki niin kaipa sekin voisi tuollaista aiheuttaa, kun kone ei tiedä olevansa tyhjäkäynnillä.

    Comment

    Working...
    X