Moi , ongelma on et autoni pitää outoa ininää. Ääni alkaa noin 60km/h:sta ja kovenee nopeuden kasvaessa. Takapyörien laakerit tarkistin , niissä ei ollut vikaa. Eturenkaita pyörittelin kans , mut ei kuulunut niistäkään mitään erityistä ääntä. Ääni kuuluu myös kytkin pohjassa tai vaihde vapaalla, jarrutuksessakaan ääni ei häviä. Onkohan vaihteistossa vikaa.....?
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Kasikymppinen pitää ääntä...
Collapse
X
-
anttihyttinen
Ei ole merkitystä onko vapaalla tai kytkinpohjassa. Mekkalaa se silti pitää ja mitä kovempi vauhti sitä kovempi mekkala. En ole kuullut mitään vippaskonsteja tämän ongelman poistamiseksi, koska kyseessähän on ilmeisimmin laakeri joka ääntä pitää.
Muut kertonee enemmän jos on saanut laatikon hiljaiseksi muulla kuin laatikon purkamisella.
Comment
-
Mikähä mulla sitten inisee isoilla vaihteilla kiihdyttäessä inisee siellä 2000-2500 kierroksilla.
Pinemmillä vaihteilla ei eikä kytkin pohjassa eikä isoilla kierroksilla. Vähän niinkuin joku rekan voimansiirto tai iso turbo vaikkei turboa ole. Vaihteiston öljytkö aika vaihtaa? On inissy jo reilun vuoden talvella inisee enemmän ja muutenkin kylmänä.
Comment
-
Pyöriikö siellä laatikossa samat rattaat vapaalla ja vetopäällä. Mulla nimittäin loppuu jurinat/rahinat
kokonaan kytkinpohjassa ja vapaallarullatessa.
Jos ne pyörii myös vapaalla, niin eihän ne äänet sitten sieltä voi tulla.
Mulla ääneen ei vaikuta vauhti, vaan mitä enemmän moottori vääntää sitä kovempi ääni.
Moottorijarrutuksessa ääni muuttuu erilaiseksi.
Tasaisella tiellä äänen saa lähes häviämään, kun ajaa pintakaasulla.
Voiko turbo pitää semmosta meteliä?
Comment
Comment