Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi a4 b7 1.8T vaihteet

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Audi a4 b7 1.8T vaihteet

    Moikka arvon audilaiset. Tässä ensimmäisen audin ostaneena ihmetyttää tuo vaihteiston no sanotaanko suht kankea toiminta. Välillä tuntuu että saa hirmu voimalla laittaa esim 1 vaihteen pesään ja joskus muitakin vaihteita, varsinki ykkönen sillon kun on paikoillaan tai hiljentämässä vaihtoa varten. Onko ns normaalia tälle lootalle että on vähän kankeempi ku esim sitikassa millä tullu ennen ajettua. kiitos jo etukäteen ja pahottelut jos aiheesta ollut enneminki keskustula (en löytänyt) Autolla ajettu 116k

  • #2
    Mulla on samaa. Ykköselle joutunut välillä satunnaisesti mennä kakkosen kautta jos haluaa nopeasti pykälän silmään ilman runnomista.
    Vaihteistoon vaihdetty öljyt ja kytkin vaihdettu muista syistä mutta taitaa olla vaan ominaisuus.

    Comment


    • #3
      Itellä vähän sama b6, sekä joskus harvoin (ei mitään tiettyä tilannetta) kakkonen rusahtaa. Jos synkrot on mennyt nii eikö sillon pitäisi aina rusahtaa? Voiskohan öljynvaihto auttaa?

      Comment


      • #4
        Kannattaahan ne vaihtaa :) Vaikka ei huoltoohjelmassa olekkaan.

        Comment


        • #5
          Selvä homma kiitokset vastauksista! Tota öljynvaihtoa ajattelin kokeilla jos saisi hieman notkeutta, tosiaan tota "voimalla" vaihtamista siis tapahtuu sillöntällön ettei ole joka kerta runnomista :)

          Comment


          • #6
            Joo, öljyt haet marmorilta, ei muistaakseni paljon maksanut kun eihän sinne mene kun muutama litra :)

            Comment


              #7
              En tiedä B7 mutta omassa B6 ei öljynvaihdot auttaneet juuri mitään. Vaihdelaatikon tukikumin vaihto palautti vaihtojen sujuvuuden joka aiemmin saavutettiin apurungon tukikumien vaihdolla. Saman lopputuloksen varmaankin saavuttaisi vaihdevivuston säädöllä. Eli siis kun on mekaanisesti hommat kohdallaan niin pitäisi vaihteet vaihtua.

              Comment


              • #8
                jees näin teen :)

                Comment


                • #9
                  onko tuo Vaihdelaatikon tukikumin vaihto/vivuston säätö millainen operaatio?

                  Comment


                    #10
                    Omassa B6 samoja oireita. Täytyy tutkia vivustoa samalla kun vaihtaa öljyt.

                    Comment


                      #11
                      En oo ite tukikumia vaihtanut, mutta lienee sen verran vanhoja autoja nää että jos ei täältä foorumilta löydy ohjetta niin viimeistään googlaamalla löytyy.

                      Comment


                      • #12
                        samaa ongelmaa täälläkin.. kerro jos jokin on auttanut kyseiseen ongelmaan tai onko syytä löytynyt?..jos hoituis omakin tukikumin vaihdolla...

                        Comment


                        • #13
                          Itellä oli 2.0tfsi laatikko kans erittäin kankea ykköstä sai aina hakea kakkosen kautta ja pakkia ei meinna välillä saada aamulla päälle. sitten laitettiin noi laatikkoon http://www.motonet.fi/fi/tuote/59004...AE-75W-GL-4-1l

                          Nyt laatikko toimii niinkun pitää ei kangistele enään ollenkaan, ja autolla ajettu 146tkm. vanha öljy oli hyvännäköistä eikä metallihilettä ollut nimeksikään.

                          Comment


                            #14
                            Tuo motonetin öljy on osakoodien perusteella poikittaiskoneen laatikkoon tarkoitettu, eli ei vastaa B7:n laatikkoöljyä.

                            Comment


                            • #15
                              GL-4 suosituksen mukaisesti mentiin ihan merkkiliikkessä vaihetiin eikä mukinoita ollu.

                              Comment

                              Working...
                              X