Meni ja saa. Toi on taas näitä erittäin kuvaavia vikailmoja. Itse mittasin kaikki mahdolliset johdot ja pinnit ja imunokka oli hampaan väärin (aluksi puolihammasta),jonka korjauksella toi vikailmo poistui.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
S4 nakutus
Collapse
X
-
Jos oikein muistan niin ton kuvan jälkeen DAP kuvaili sen paremmin. TOi on pikkasen persiistä toi säätäminen kun ei ole tehty idioottivarmaa tarkistusta vaan pantu tollasia puolikkaita tulkinnanvarasia säätöjä väliin (eikä niitä edes pystu kunnolla silmällä tarkastaan kun ovat hankalasti). Veikkaan että yks pykälä liian kireellä sun ketju niinkuin mullakin. Tossa kuvassahan on yks pykälä ketjua liian vähän mun mielestä.
Comment
-
Comment
-
Kyllähän tuo selkeesti on jo kulunut. Itellä oli aika samannäkönen. Onko tuo pelkääjänpuolen tulipellinpuoleinen?
Kiristäjä ainakin irrallisena liikkuu. Mulla oli kans toinen kiristäjä täysin jumissa.
Onko ikinä avattu tuota yläkertaa aikaisemmin?
Mitä näyttää/näytti nokkien ajotukset VAG-COMilla?
Comment
-
Joo pelkääjänpuoleinen on. Ei ole ollut kovin pitkään kannet kiinni autossa... Yritin painaa tuota kiristäjää niin ei tuntunut liikkuvan ollenkaan mutta toiset kannet mitkä on tuossa irrallaan niin kiristin kyllä liikkuu melko herkästi. Käsikopelolla nokat/nostimet tuntuu hyviltä mutta eipä se paljoa kerro mutta onko nuo nyt niin kuluneet että rallatus johtuu kuitenkin niistä?
Mistäs blockista nuo ajoitukset näkyi?
Comment
-
Päivitellään tätä. Syytä nakutukseen on etsitty mutta selkeää syytä ei tahdo löytyä. Noita kuvia on tulkannut yks sun toinen mutta ei näyttäisi niin kuluneilta, että olisi säksätyksen aiheuttaja:
Luulin jo selvittäneeni, että kiristimet ovat jumissa koska vedoissa arvot eivät muuttuneet logitettaessa blockia 093 mutta mainittakoon nyt tähän ketjuun kun ei oikeastaan aikaisempaa mainintaa täältä löydy, että noi 093 arvot on jonkinlaiset "sopeutusarvot", josta selviää lähinnä se onko jako kohdillaan ja blockista 090 näkee kiristimien toiminnan livenä. Logitin tuota 090 niin hyvin molempien puolien CF:t nousee ~20 vedettäessä 1000-4000rpm. Eli kiristimet näyttää toimivan.
Tässä ääninäytettä:
[ame]http://www.youtube.com/watch?v=ZNg9XumqRMM[/ame]
Akille täsmäkysymys: Sanoit että näyttää selkeästi kuluneelta ja sulla oli samannäköiset niin kuullostaako äänikin tutulta?
Nyt on tullut ehdotuksia laidasta laitaan. On kehoitettu olemaan ajamatta ennenkuin vakava vika on selvitetty ja toisaalta on veikattu olevan suuttimien säksätystä (voiko EV14:t olla näin äänekkäitä)... Kierroksia nostettaessa tuntuu rauhottuvan tai tihenevän niin paljon, että tuntuu ääni lähes katoavan mutta palaa välittömästi kierrosten laskiessa. Myös alhaista öljynpainetta on veikattu syyksi, että nostimet naputtaisi sen takia mutta luulisi kestävän hetki ennenkuin ääni palaa paineiden laskiessa..?
Eilen yritin paikallistaa ääntä niin tuntuisi tulevan lähempää imuventtiilejä kuin pakoventtiilejä.
Comment
-
Tuosta pätkästä erottuu vähän selkeämmin toi säksätys
[ame]http://www.youtube.com/watch?v=CEQh_rqSUs4[/ame]
En kyllä pistäis pahaksi vaikka olisi vain suuttimista mutta äänekkäät ovat suuttimet.
Osaako Petri omalla kokemuksellaan sanoa noista nokista/nostimista näyttävätkö siltä, että kulumaa olisi?
Taitaa tämä säksätys kyllä mennä sinne Ö-mappiin eli ajetaan kunnes jotain hajoaa...
Comment
-
Akille täsmäkysymys: Sanoit että näyttää selkeästi kuluneelta ja sulla oli samannäköiset niin kuullostaako äänikin tutulta?
Comment
-
Kai mä voin tulla katsomaan, jos sulla on kopat irti. Nokat näet kyllä ihan sillä etteivät ole keskenään samanlaisia.
Jaa tuolla olikin ylempänä kuvia. Niistä ei välity mitään merkittävää vauriota. Jotain on pyörinyt, kun viiruja on nostimessa, mutta nokat näyttää ihan hyvältä siltä osin kuin näkee.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja okkim Näytä viestiTietty voithan ottaa suuttimilta sähköt pois, jos ääni häviää, vika on niissä ;)
Comment
-
Joo kyllähän tuo aika äänekästä on mutta rautapuoli päällisin puolin näyttää siltä, ettei nokat/nostimet ääntä aiheuta?? Pitääkö tässä nyt vaan summamutikassa alkaa vaihtaa osia.. Tai sitten hyödynnän tota okkimin tekniikkaa eli otan nokat ja nostimet pois koneesta ja kuulostelen häviääkö säksätys ;D
Comment
-
Unohtui päivittää tätä. Stetoskoopilla tuli sohittua joka paikkaan mihin vain mahtui mutta ei oikein saanut tolkkua mistä säksätys tulee. Yhden suuttimen otin irti niin ei tuntunut olevan vaikutusta ääneen. Kummajainen oli kun säksätys resonoi eniten niihin kumisiin bensalinjoihin, jotka tulee MAFin yli mutta mitä lähemmäs tultiin itse kiskoa niin ääni vaimeni. Bensakiskosta kuului myös jonkinlaista naputusta mutta voi olla, että tuo kisko on vaan herkempi resonoimaan.?
Tohtorin papereitakaan kun ei ole niin vaikea sanoa minkälainen säksätys stetoskoopilla kuunnellessa on normaalia ja mikä ei mutta paikallistuskin vaatinee kokeneempaa korvaa..Pete(?)
Alkaa olla vaihtoehdot vähissä. Ajetaanko maailman tappiin kunnes jokin porsii kun ei nuo nokat/nostimet nyt ihan tuhoutuneilta näyttäneet vai pistetääkö rahaa palamaan (ihan kun ei olis jo muutenkin...) ja mennään merkkihuollon linjalle eli aletaan vaihtaa sokkona osaa..?
Comment
-
Vähän vastaava ääni, kuin tuolla: http://www.audizine.com/forum/showth...ne-noise-17755
Äänet on aina hankalia paikkallistaa ja löytää syy. Ittellä kans tos kasis mukava ääni, mut johtunee taas mulla imusarjan muuttuvuudesta ja sen säätöventtiilistä, näin OT:na sympatiaa, meni kanssa tovi ennen kuin "vika tai ominaisuus" paikallisettiin ja ehti kanssa euron kuvat jo vilkkuun silmissä ;)
Comment
Comment