Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

S4 nakutus

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    #31
    nuo jäljet näyttää siltä, että nostajat ovat jämähtäneet paikoilleen, eivätkä ole pyörineet niinkuin pitäisi. Nostajan nokkaa vasten oleva pintahan ei ole täydellisen suora, vaan pikkaisen kuppimainen, että kääntyisi joka nokan painalluksella. Lisäksi nokan kärjen ei pitäisi olla suoraan nostajan keskellä. Kuluuko siellä siis nostaja ensin suoraksi jonka jälkeen rupeaa paikat hajoamaan, en tiedä.

    Elsassa on itseasiassa ohjeet myös nokkien päittäisvälyksen tarkistukseen, eli ehkäpä on "tiedetty" ongelma. Joku materiaali tai toleranssiongelma tuossa on. Onneksi omassa koneessa ei ollut merkkejä jämähdyksistä tai kuluneista nokista :) Uudet nostajatkin on jo tilattu, ketjut pitää vielä tilata.

    Comment


      #32
      Eikös sinne kannata laittaa samalla vähän pyöreämpikärkiset nokat kun uusii.
      Ei lähe uudestaan niin nopeesti kulumaan. ;)

      E: Jaa, siitä olikin jo keskusteltu toisessa topikissa.
      Viimeksi muokannut TH; 14.3.2009, 09:16.

      Comment


        #33
        Kaikki nokat tulee uutta, käyttöautossa pidän ne kuitenkin vakiona. Uusitaan sitten 400 tkm kohdalla taas :)

        Comment


        • #34
          Sinne meni sitten taasen toinen touhutonni :) Saapa nähä miltä itellä näyttää.

          Comment


            #35
            Joo sellaiset noin 1500 eukkoa maksaa nokat+nostimet eli kyllä sinne rahaa saa menemään. Tarkoittaa myös sitä, että moni muu suunniteltu auton parantelu siirtyy hamaan tulevaisuuteen..

            Comment


              #36
              Minkälaisia moottoriöljyjä mahdettu käyttää (onko esim. italiantuonti)?

              Comment


                #37
                Ruotsin tuonti on ja saksasta vissiin sinne melko uutena.

                125 tkm lähtien on pyörineen 5w-50 Kendall Elite, sitä ennen oli Castrol 0w-40 mutta ne ei pysynyt sisällä, joten siksi vaihto.

                Karkeasti alle 100 tkm öljyistä ei ole tietoa ja onko ollut long life ohjelmassa mutta 100 tkm jälkeen ei ole enää long:ssa ollut.

                Comment


                  #38
                  175tkm.

                  Comment


                    #39
                    Kyllä se niin on, että jos nokka-akselista paljain silmin näkee kuluman, on se rikki. Kitkapinnan pitää olla peilikirkkaan kiiltävä ilman raitoja ja viiltoja. Harmillista, että tuoreemmat moottorit ovat tämmöistä haperoa.

                    Comment


                    • #40
                      Kyllä mulla on perseessä sellainen kutina että samanlainen tilanne on itellä tuolla. Perkele kun ei oo tallia tai lämmintä paikkaa missä vois kurkata tilanteen...

                      Jos nokassa on ihan pientä kulumaa, niin voiko sillä kuitenkin ajella vielä ilman sen kummempia huolia? Meinaan että jos seuraavan jakopää rempan yhteydessä esim. vaihtaisi nokat jos sellaiselle tarve tulisi.

                      Comment


                        #41
                        voiko sillä kuitenkin ajella vielä ilman sen kummempia huolia
                        Kyl itse joutuu ajeleen tuolla vähintään reippaan kuukauden. Veikkaa, että sitten kun nokkia(ja nostimia) vaihtaa, niin tuskin on havaittavissa mitään muutosta tämän hetkiseen tilanteeseen.

                        Minusta tuo vaikuttaa vähän siltä, että lähimpänä ketjua olevassa pakonokassa/nostimessa olis voiteluongelmaa (ainakin enemmän kuin muualla). Liekö tuossa käynyt vähän niin, että venttiilikoneiston rakenne on suunniteltu suht pystyssä olevaan koneesen(4-koneet), ja sitten otettu käyttöön myös v-koneissa (pakonostimet melkein kyljellään, ja nostimen pinnalla ei makaakaan öljykalvo).

                        Kukaan tietoinen, mitä maksaa cat camsin nokat?

                        Comment


                          #42
                          1500£ oli hintaluokka kun etsin.

                          Omat nokat näyttää tarkemmankin pällistelyn jälkeen ehjiltä, puuh, niiden uusiminen tästä vielä olis puuttunukki :D

                          Comment


                            #43
                            Tarvitseeko imunokkia vaihtaessa purkaa jakopäätä?

                            Alkais hahmottumaan omalta osalta sellainen ratkaisu, että vaihdan jakoremmin vaihdon yhteydessä vain pakonokat/pakonostimet/imunokan ketjut. Pakonokiksi tulis cat cams turbonokat (myyvät niitä erikseen).

                            Comment


                              #44
                              nokat tulee kiristimien kanssa yhtä matkaa irti kannesta eli, kyllä, jakopää avataan.

                              Comment


                                #45
                                Imunokat irtoo ilman jakopäätä kun ottaa ne päätypalatkin irti. Jakopään pyörijät on kiinni pakonokissa, joten niiden kanssa pitää ne sprocketit irrottaa.

                                Comment


                                  #46
                                  Mahtaako tällainen ecs jakopääremppa kitti olla toimiva:
                                  http://www.ecstuning.com/stage/edpd/...productID=7440

                                  Comment


                                    #47
                                    Ota suosiolla VASTiltä tai purems:ilta jos jenkeistä tilaat. ECS ei pysty edes kumitiivisteitä lähettämään kuin $90 lähetyskuluin. Varsinkin purems yleensä myy oe kamaa joten ei tule yllätyksiä katkenneina kiristimien tms. pultteina.

                                    Comment


                                      #48
                                      Auto on taas kasassa ja suuret kiitokset vielä nokkien vaihtajalle.

                                      Pakonokat pääsääntöisesti huonommassa kunnossa ääriosiltaan, yksi nostaja kulunut läpi aika pahasti ja nokka siitä kohtaa melko hurja. Imunokissa vähemmän kulumaa ja kaikissa nostajissa enemmän ja vähemmän kulumaa.

                                      Nopeasti mitattuna nokkien nostot pyörivät 0.7 mm sisällä eli parhaimman ja huonoimman venttiilin ero. Jos pois sulkee läpimenneen nostajan niin ero jää 0.35 mm paikkeille. Selkeimmät erot siis pakonokissa.
                                      Attached Files
                                      Viimeksi muokannut vayne; 1.4.2009, 19:59. Perustelu: mittauksien korjaus

                                      Comment


                                        #49
                                        Tuo yksi nostin on kyllä aika hurjan näköinen. Painuuko se keskitappi siitä alaspäin, kun eihän se muuten voisi tuollaista kuoppaa tehdä?

                                        Huomaatko mitään eroa moottorin toiminnassa?

                                        Comment


                                          #50
                                          Juu painuu se alaspäin. Moottori kehrää nyt nätisti ja tuntuu olevan hiukan vetoa enemmän. Samalla asensin bensanpainemittarin ja se kertoi sen verran kovia paineita, että sen tiedon perusteella oli pakko niitä tiputtaa ja vähän samalla kulkupuoli rajoittui. Jääköön se ennen mittaria logituksien mukaan säädetty bensanpaine nyt sanomatta :)

                                          Comment


                                            #51
                                            Jääköön se ennen mittaria logituksien mukaan säädetty bensanpaine nyt sanomatta :)
                                            Kyl se täytyy sanoa. Veikkaan 6.5bar.

                                            edit: täytyy alkaa ruksaamaan itse lottonumerot
                                            Viimeksi muokannut pv; 2.4.2009, 08:01. Perustelu: lotto

                                            Comment


                                              #52
                                              kappas oikein meni, no nyt se tuli sitten sanottua :)

                                              Comment


                                              • #53
                                                Vaikken minä tästä tekniikasta niin tiedä niin tuo nostin on kyllä karun näköinen :) Onneksi hoksasit avata koneen ajoissa.

                                                Comment


                                                  #54
                                                  Joo paha homma kun ei sisälle kuulunut ja harvemmin itse edes ajan autolla. En tiedä kauan on pitänyt nakutusta.

                                                  Comment


                                                    #55
                                                    samalla kulkupuoli rajoittui
                                                    Mitäs tulee korjaamaan kulkupuolta?

                                                    Comment


                                                      #56
                                                      Lainaus:
                                                      samalla kulkupuoli rajoittui

                                                      Mitäs tulee korjaamaan kulkupuolta?
                                                      Tien päällä säädetty ohjelma, Rs4 Maf ja 630 Decat eli patentit lähtee samalla pois.

                                                      Comment


                                                        #57
                                                        säädetty ohjelma
                                                        Mitä ahtopaineita tarkoitus käyttää?

                                                        Comment


                                                          #58
                                                          Lainaus:
                                                          säädetty ohjelma

                                                          Mitä ahtopaineita tarkoitus käyttää?
                                                          Optimaalinen on tällä hetkellä 1.5-1.6 alkuun ja keskellä hivutetaan kohti 1.4 bar => loppualueelle. Jos ei kunnon suuttimilla asia muutu yläkierroksilla eli 1.5 bar edelleen huonompi sinne kuin 1.4 bar niin näillä mennään.

                                                          Comment


                                                            #59
                                                            Oliskos kellään uusia imunokkia&nostimia kaupan? Tarve olis aika pikainen (kone levällään).

                                                            Comment


                                                              #60
                                                              Meniköhän apukuskin puolen imunokan ajoitus pieleen, kun antaa vikakoodin:
                                                              17746 - Camshaft Position Sensor (G40): Open or Short to Plus

                                                              Saako apukuskin puolen imunokan ajoitusta muutettua purkamatta jakopäätä?

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X