Tarkoititko Niko tuossa Y-putken vieressä vasemmalla olevaa mustaa EVAP mutikkaa? Ei pidä se meteliä. Kyllä toi ääni tulee pitkin konetta, joka viittaisi venttiilikoneistoon ja kuskin puoltahan en ole avannut vaikkakin molemmilta puolilta säksättää suurinpiirtein samalla tavalla.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
S4 nakutus
Collapse
X
-
Mulla rupes jokin aika kuulumaan pientä nakutusta jostain ilmanputsarin läheltä, kuuluu vain silloin tällöin. Voisko joku viisaampi sanoo mistä moinen johtuu. a4 b5 -97 1,8 vapari. Kiitokset taas etukäteen. Ps kuuluu pääasiassa tyhjäkäynnillä.
Comment
-
-
-
tämmöset äänet alko omasta kulkineesta kuulua. Meniskö tuo sinne nostaja kategoriaan? Alko lämpimällä moottorilla ilman varotteluja eli auto kävi tyhjäkäynnillä, polkasin kerran kaasua kierrokset noin 4000 jonka jälkeen kolina alkoi kuulua. Auto käytetty pari tuntia kolmen kuukauden seisomisen jälkeen, öljyt vasta vaihdettu. moottori on noin 220 tkm ajettu ja tyypiltään azr.
http://www.youtube.com/watch?v=ebt0E...ature=youtu.be
Comment
-
pitää kuulostella lisää mut noin korva kuulolla kuuluu selkeemmin vänkärin puolelta. Tuntuu olevan kovin ranttu käyntiin lähdön kannalta ku taas kasteli tulpat. Konetta ei oo käytetty nokalta pois. Käytin vänkärin puolelta venttiili kopan pois,kovin oli paskasen näköstä ja kakkospytyn kohalta pakonokasta toinen kärki auki mut epäilyttää vähän et se siitä tulis.
Comment
-
ääni seuraa kierroslukua eli voimistuu, on sen verran ilkee ääni et ei kovin raski polkee.
Voi johtua myös se huono käyntiin lähtö siitä et moottori tulvi aika reippaasti tuossa kun oli suuttimen ohjaus palanu ecusta. Tulpat on tosi mustat noki paskasta. Mut eipä taida mikään siltä osin selvittää tuota ääntä.
Comment
-
Kuunneltuani tuon videon niin veikkaan alakerran laakeria mutta pitäisi kyllä öljynpaineen merkki tulla mittaristoon. Minulla kun meni alakerrasta muutama laakeri huonoon kuntoon niin se ei pitänyt tyhjäkäynnillä juurikaan ääntä, mutta kun vähän nosti kierroksia niin tuon tyylinen ääni tuli. Toivottavasti oon väärässä.
Josko noissa on konepellin aukaisusta nollautuva öljyvalo, niin kokeileppa käynnistää ja käyttää vähän aikaa niin ettet avaa konepeltiä ollenkaan. Jos öljyvälo syttyy, niin tuomio on alakerta.
Comment
-
Tuossa alkaa välittömästi ku starttaa ja öljynpaineesta ei ole valittanu. Onkohan miten kallis operaatio jos on alakerta porsinu?
Comment
-
Ei se välttämättä usean tuhannen ole, mutta iso kuitenkin. Laakerit ainakin uusiksi, ja huonossa tapauksessa myös kampura. Siihen päälle sitten kasa pultteja, tiivisteitä yms.
Mulla olis joskus tuloillaan yksi alakerta/kone mihin olen aikonut laittaa H-profiiliveivit ja RS4 kampuran sisään.
Comment
Comment