Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

v6 öljynkulutus

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    v6 öljynkulutus

    Audi a6 quattro avant 00- 55000 km. Auto syö öljyä 1,5 l/1000 km, mihin ihmeeseen se tavara häviää kun kone ei vuoda ja päästöt huippuluokkaa. Huohotinlämmitys asennettu ja kahta eri öljyä kokeiltu ( longlife, mobil 1 ). Onko kellään kokemuksia?

    #2
    Laita vielä joko profiiliisi taikka viestiin mikä kone kyseessä, V6:sia kun on ahdettuja ja vapareita, bensoja ja dieseleitä, ja vielä eri tilavuuksilla.

    1.5 litraa kuulostaa kovalta per 1000 km, jos menisi kymppitonnilla en huolehtisi. V6 kun tuppaa hieman kuluttamaan öljyä.

    Comment


    • #3
      No aihettahan on käpistelty ennenkin. Aluksi tsekkaisin öljykorkin tiivisteen.

      Comment


      • #4
        Kova on kulutus vaikka oman autoni ohjekirja kertoo, että oljynkulutus voi olla 1 l/1000 km. Se on valmistajan höynäytystä omistajalle. Minulla ei ollut tarvetta lisätä öljyä ainakaan 9000 km kohdalla, koska alarajan yläpuolella oli = kulutus vajaa litra (jos max-min merkkien väli on n 1 l ?) Oletko varma, ettei vuoda koneen takapäästä? Noilla km tuntuu omituiselta tuo öljynkulutus.

        Comment


        • #5
          Itselläni on 2,6l V6 ja alussa sillä oli taipumus syödä samoja lukemia öljyä kuin samilla. Kone vuosi öljyä lohkojen välissä olevan peitelevyn tasotiivisteestä. Vuoto oli äärettömän vaikea havaita koska öljy valui koneen takakautta pois. Mutta pienet öljylätäköt paljastivat vuodon ja joskus kone tiputti öljypisaroita pakoputken päälle jolloin siitä aiheutui tietysti katkua. Kun vuoto korjaantui niin öljyä ei tarvitse lisätä vaihtovälin aikana.

          Comment


          • #6
            Mun V6 2.6 (ABC) -97, ei tapaa syödä ollenkaan öljyä (vaihtoväli n 5000-10000km) Siinä se napottaa ylämerkissä koko ajan. Kaksi vuotta olen nyt tarkkailut ja neljät öljyn vaihdot.

            Comment


              #7
              Taitaa nämä ABC:t olla aika tiiviitä moottoreita kun omanikaan ei vie yhtään öljyä.
              (kaikki moottorithan vievät vähän, mutta itse en ainakaan havaitse minkäänlaista kulutusta, tiedä sitten...)

              Comment


              • #8
                Omastanani näkyy vuotavan öljykorkintiiviste.On pidenpään ihmetelty öljyn hajua ,mutta kun otti venttiilin kopan suojan pois niin alta paljastui aika törkyinen näky.
                tiiviste vuoto on helppo huomata ,täyttöreiän ympärillä on syvennys johon öljyä jää.
                Varaosamyyjä kertoi näitä tiivisteitä kuluvan .

                Comment


                  #9
                  No 2,5 Tdi AKN ei vienyt 18 000 km yhtään öljyä; ei siis vie ollenkaan! Longlife öljyillä porskutellaan.

                  Comment


                  • #10
                    Itselläni abc (vm-94). Tuontiauto, ei kuluttanut öljyä yhtään tuonnin jälkeisellä 20tkm. Tämän jälkeen oli monta ongelmaa ilmassa ja saatoin säheltää muun tuskailun ohessa liikaa öljyä koneeseen. Sain muut ongelmat korjattua ja nyt auto syö ehkä 1,5l/3000km. Ylhäältä luin niiin ei tarvisi olla vielä kovin huolissaan, mutta kun vertaa aiempaan n.0 kulutukseen. Mietin vain, että mistä kohtaa voisi arvella vuodon alkavan ylitäytöstä johtuen?

                    Comment


                    • #11
                      Vaimolla kulkineen abc koneinen -95 avantti mittarissa tais olla jotain 260 000 eikä merkittävästi syö öljyä. Toin sen vuosi sitten virosta tosin putsasin ne koneen huohottimet heti ens alkuun olivat täynnä valkeeta töhnää jäätyessään ne työntää kyllä melko varmasti paineen jostain pihalle eli tiivisteet kovilla. Tossa konemallissa on todella uodosti tehty se huohotus kansissa samperin pienet reijät niinkin isoihin putkiin osattu tehdä eli ilmanputsrin puolella ne oudot läppävenat ja niiden pienet reijät. Mie oon käyttänyt valvolinen maxlifeä (10w-40 ja osasynteettinen on) se tuntus paremmin kestävän sisällä kun moni muu.

                      Comment


                      • #12
                        Omassa passatissa (2.8 V6 -2004, ~140tkm ajettu) tuo öljyn kulutus on jopa mystistä. Kesällä ennen reissua vaihdoin öljyt ja suodattimen. Reissussa kun vähän yli 2000km oli kulunut pääasiassa matka-ajoa, piippasi auto öljyistä. Aivan tikun alarajaan oli pudonnut öljyn pinta. Täytin koneen samaa öljyä käyttäen ja nyt on taas rallatettu seka-ajoa ~3000km ja syöminen on huomattavasti hitaampaa.

                        Olen käyttänyt Castrolin Magnatec 5w-40:stä. Pitäisiköhän testata muuta tyyppiä vai alkaa ottamaan kone ulos ja alkaa tarkistamaan männänrenkaat? (tai myydä koko roska halvalla :-D)

                        Comment

                        Working...
                        X