Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A6 V6 2003 matalapaineanturin sijainti

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A6 V6 2003 matalapaineanturin sijainti

    Hep.

    Anteeksi jos tätä on käsitelty jo 100 kertaa, en löytänyt..

    Audi A6 bensa V6 n. 2003 (??) quattro, öljynsuodattimen päällä on korkeapaineanturi, mutta missä on matalapaineanturi?

    Koitin katsella koneen päältä takapuolelta, mutta en sieltä johtojen ja letkujen seasta löytänyt.

    Tuo löytynyt on siis oletettavasti korkeapaineanturi, koska johto irti herjaa paineista yli 2500rpm.

    Mutta ongelma on, että joskus lämpöisenä 1500-1700rpm herjaa öljynpaineista, veikkaan anturivikaa matalapainepuolella. Kun vaan löytäisi sen.

    Olisiko vinkkiä?

  • #2
    Jaahas, Laakkonen arvaili ettei tuolla olisi kuin 1 anturi?

    Tuntuu oudolta, että anturin johto irti ei herjaa mitään, kun kierrokset on alle 2500. Ja kun nostaa yli tuon, varoittaa öljykannun kuvalla, mutta kun kierrokset laskee alle niin varoitus sammuu.

    Ei kai noin voi toimia, että vaan yli 2500 kierroksen mitataan paineita.

    Tuohon anturiin menee vain 1 johto.

    Mitenköhän öljyn pinta, mitataanko sitä ajon aikana ja herjaako se tuolla punaisella öljykannulla ja piippauksella.

    Comment


      #3
      Ei kait siellä ole kuin yksi öljynpaine anturi. Vaihtoon vaan, aika yleinen vika. Alhainen öljyn taso ilmoitetaan keltaisella merkillä.

      Comment


      • #4
        Joo vaihdettu on. Toivottavasti pelaa tuolla eikä ole pikappi tukossa.

        Aika eksoottista, että alle 2500 kierroksen öljynpaineet on ok, jos anturilta ei tule signaalia? Eli käytännössä niitä ei mitata ollenkaan? No ei tietty rupea öljyvalot vilkkumaan tyhjäkäynnilla vaikka vähän olisikin alakerran laakerit väljiä.

        Anturi oli halpa, 28€. Ei kannattanut mennä Motonetista ostelemaan vaikka olisi muutaman euron säästänytkin.

        Comment


          #5
          Siis miten se toimi jos oli piuha irti? Ongelma kuitenkin korjautui uudella anturilla?

          Comment


          • #6
            Piuha irti ei antanut mitään varoitusta öljynpaineista, vaikka pisti vaihteenkin päälle. Vasta kun nosti kierrokset yli 2500 niin tuli varoitus. Ja kun kierrokset laski niin varoituskin hävisi.

            Aikaisemmalla koelenkillä toisaalta antoi varoituksen jo 1700rpm, joka täytyi tulla kumminkin joltain anturilta.

            Ainakaan ekalla (moottoritietä 30 min.) lenkillä ei anturin vaihtamisen jälkeen tullut varoituksia. En tiedä miten sen jälkeen kun ei ole oma auto. Toisaalta aiemminkin ei varoituksia tullut joka reissulla, vasta kun oli ajanut jonkin aikaa.

            Putsasin myös liittimen, on näköjään tämäkin puoli moottorista ihan öljyssä. Toiselta puolen tiivistin juuri venttiilikopan sekä kiristimen solenoidin, pitää tehdä jossain vaiheessa sama tällekin puolelle.

            Comment

            Working...
            X