Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

vm.-93 satasen automaattilaatikon öljyt.

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

• vm.-93 satasen automaattilaatikon öljyt.

Tarvetta olisi laatikon öljynvaihdolle, mutta mitäpä tuonne laatikkoon laitetaan ja minkä verran?
    Laatikko on nelivaihteinen normi automaatti ja malliltaan CDS.
    Jos joltain heruisi tietämystä, olisin erittäin tyytyväinen.

Eiköhän sinne käy sama kun minulla: Castrol TQ Dexron III tai vast. Koko määrä ei vaihdu kerralla eli vaihtuu vain n 3,5 litraa. Samalla pitää vaihtaa laatikon öljysihti( suodatin), tiivisterengas ja pohjan tiiviste. Vaihtoväli 60 tkm.

Muista myös peräöljyn vaihto jos ei ikinä vaihdettu.

Haulla löytyy paljon asiaa, jos jaksat selailla sopivilla hakusanoilla

Esim audin nestemäiset aineosat jne

Comment

Tuota dexronia vähän epäilinkin yhteensopivaksi, kun kattelin noita Castrollin sivuja.
      Yritin ettiä tuolla laatikon tyypillä tietoa tältä foorumilta, mutta oli aika nihkeetä.
      Toimiiko jorma sulla tuo laatikko miten noilla dexron 3silla?
      Mulla oli veekasissa vaihdettu laatikkoon jotkut shellin dexron kakoset, ja se ei mun mielestä toiminut ihan niinkun piti.. tiedä miten nykyään..
      Eikös tuo perä ole samoilla öljyillä kuin laatikko?
      Onko siis tuossa laatikossa punaiset öljyt alunperin?

Comment

Toimii hyvin.
        Peräöljy on eri litku
        Hakusanaksi esim ZF = lisää automaattilootasta. Peräöljylläkin löytyy tietoa.

Comment

Tuota Jorman mainitsemaa on omassa ja hyvin on toiminut. Omaani vaihdoin jonkun aikaa ajettuani ensimäisen vaihdon jälkeen uudestaan öljyt, syystä, että kaikki ei tuu noissa automaateissa kerralla ulos, joten ainakin vähän uudempaa on nyt se öljy keskimäärin on.

Koska tossa omassani ei oo mittatikkua (tulppa vaan), enkä onnistunut löytämään tarkastus aukkoa laatikon kupeesta, niin laitoin uutta saman verran, kun vanhaa tuli ulos (n.3,5l).

Käsitääkseni ainakin omassani (-92) on ollut punaiset öljyt uutena. Viisaamat saattaa tietää tuon tarkan värin vaihtumisen ajankohdan.

Comment

Taisi tiptroniccien myötä vaihtua keltaiset litkut. Tuo tosin ei ole sääntö vaan poikkeuksia löytyy alkupään laitteista. Mulla on tiptronic ja kuitenki punaiset öljyt.

Comment

Pitää laitattaa nuo dexronit lootaan. Pikaisella vilkaisulla perhealbumi näytti atffää tuolle öljyksi, jos osasin oikein tulkita.
              Kiitoksia vastauksista.
              Saa nähdä vaikuttaako öljynvaihto tuohon väännöllä vikatilaan menoon. Siihen ei ole kukaan osannut sanoa mitään, joilta olen kysellyt.
              Pitäisikö muuten satasessa syttyä vaihdekaavioon jotain erikoista, jos laatikko on vikatilassa?
              Ongelmahan on se, että evryn kanssa täyskaasukiihdytyksessä jättää kakkosen päälle, eikä ala toimimaan normaalisti, ennenkuin virrat on katkaistu.

Comment

^Kaikissa kentissä "palaa valo" jos vikatilassa?

Comment

Näin jostain luin, että koko kaaviossa palaa valot urssissa ja veekasissa ainakin, mutta tuossa ei pala mitään ihmeellistä, mutta silti ei vaihda kakkosta isommalle reippaan lähdön jälkeen...
                  Pitänee vissiin haudata koko evry, jos öljynvaihto ei auta, kun ei kehtaa hajottaa laatikkoa.

Comment

öljy pohjassa on kai putki joka ajaa saman asian kuin tasoroppu.
                    eli tikkua ei tarvitse silloin.
                    näin kertoi eläkkeelle jääny laakkosen asentaja minulle.

Comment

viime viikolla tuli vaihdettua itelle laatikkoon öljyt.
                      tällä kerta tais käydä niin että vanhalla asentajalla oli ollu muistikuva toisesta autosta koska itselläni ei ollu pohjassa mitään taso roppua. vanha öljy oli ihan ruskeeta ja hirveän notkeaa. taidan vaihtaa toiseen kertaan ennen pahempia pakkasia että huuhtoutus vähä laatikko vanhoista mömmöistä.

Comment

Working...
                      X