Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

C4 100 AAR veto pois

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • C4 100 AAR veto pois

    Mistähän johtunee kun veto hävinnyt kyseisestä autosta. Alkaa vetämään hyvin vasta 3000 rpm jälkeen. Olen huomannut myös ajossa että kun ajaa yli 3000 rpm kierroksilla, kulkee paljon kevyemmin. Voiko vika johtua venttiilikopan tiivisteen vuodosta. Näkyy vuotavan aika kivasti. Lambda anturi on vaihdettu 2 vuotta sitten ja ajettu sen jälkeen 60 tkm. Halvimman tarvikkeen menin laittamaan, voisko johtua siitä? Autoon on myös laitettu uusi Hall-anturi 2 vuotta sitten. Tulpan johdot on vaihdettu uusiin 2 vuotta sitten. Lambda arvo oli katsastuksessa 1.1. Onko se liian korkea? Polttoaineen kulutus seka-ajossa 12 l / 100 km. Eikä ole ollut aikaisemmin noin paljoa. Täysin kaupunki ajossa vie jotain 16 l / 100 km...

  • #2
    Meillä vaihdettiin talvella juuri uusi BOSCH-lambda ja samat oireet katosivat.
    Kulutus maantiellä tippui n.9l haarukkaan...

    Meillä auto kävi varsinkin kylmänä varsin laihalla, kuumana kuitenkin nyt aika hyvä. Sanoisin että k-jet on sitä huonompi mitä enempi siihen sähköjä ympätty...

    Muutoin ei turbo Audeille voi kyllä 10v vaparia tarjota minään vääntökoneena :)

    Comment


    • #3
      Pistä samalla vaihtoon polttoainesuodatin, jos ei ole vaihdettu vähään aikaan. Omassani vaihdoin juuri ja kulkee huomattavasti tasaisemmin. Vanhasta suodattimesta tuli tyhjennettäessä sisäänmenoreiästä ulos melkoisen mustaa bensaa =) Pistinpä samalla ruiskun puhdistusaineet tankkiin.

      Mulla on samoja oireita ja lambda menee mullakin vaihtoon. Ajattelin kuitenkin kokeilla ensin bilteman halvalla lambdalla, asettuuko oire sillä...

      Comment


      • #4
        Polttoaineen suodatin vaihdettu 10 tkm sitten. Ilmansuodatintakin tuossa mietin. Taidan heittää ensin puhdistus aineet tankkiin... Voiko Lambdaa kokeilla silleen et ottaa piuhan pois, eikö sen pitäisi silloin mennä varaohjelmalle? Tietävät vastatkoon.

        Comment


        • #5
          Yksi vika vois olla myös ruiskun ohjauspaineen säätimessä (pressure regulator), joka ohjaa alipaineen avulla rikastinsuuttimen toimintaa, ali antaa lisää kakkua koneelle tarvittaessa. Se on siinä ilmanputsarin kotelon päällä pieni osa, johon menee rikastinsuuttimen letkut ja yksi alipaineputki ilmanputsarilta. Tarkista myös sille menevien letkujen kunto.

          En tiedä miten tuon osat kunnon voisi tarkistaa...

          Comment


          • #6
            Ainakin sähköruiskuissa voi, eiköhän tossakin...
            Ostasin sen lambdan suosiolla, maksaa itsensä takaisin alle 5000km ajolla...

            Comment

            Working...
            X