Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Öljypohjan irrotus - aloittelijan kysymyksiä

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Öljypohjan irrotus - aloittelijan kysymyksiä

    Tarvisi vaihtaa öljypohja BFQ koneiseen octaviaan.

    Kone on 1.6 8 venttiilinen bensakone 04 vuosimallia ja jos motonetin öljypohja tuohon sopii niin käykö loctiten 5910 tiiviste. Saa suositella myös muita tiivisteitä.

    Ikinä ei ole noita tarvinnut purkaa niin tarvisi varmistusta, pyyhin sauman puhtaaksi ja tiiviste saumakohtaan & se on siinä... tarviiko tuossa jotain öljysihtiä puhdistaa tms. muita hienouksia?

    Puhdistuuko moottorin alareuna ihan jarrucleanerilla ja paperilla vai tarviiko jotain väkevämpää?

    Jääkö entistä tiivistettä jonnekin eli pitääkö varautua hiomapaperilla, puukolla vai millä työkalulla irrottelemaan entistä???

    Entisestä ilmeisesti siirtyy öljytasoanturi ja tarviikos sen kiinnitys jotain erityistä??? tiivisteitä tms. erikseen? Missään ei räjäytyskuvissa näy...

    #2
    Sihti on aina hyvä puhdistaa jos on mahdollista.

    Itse olen käyttänyt samaa Loctiten tuotetta, ihan toimiva.

    Jonkinlainen kaavari on hyvä puhdistukseen millä saat vanhat jämät pois.

    Lopuksi puhdista pinta cleanerillä ennen uuden tiivisteen levittämistä.

    Ja se kuva:
    http://www.partsbase.org/skoda/octav...tons-oil-sump/

    Comment


    • #3
      Kiitos ohjeistuksesta. Eiköhän tuo lähipäivinä sitten vaihdu.

      siis tuon öljytasoanturin tiivistyksestä ihmettelin kun ei tuossakaan partsbasen kuvassa näy mitään mutta kai se vaan vetäistään öljypohjaan kiinni kuten entiseenkin...

      Comment


        #4
        Uuden taso-/öljynlämpöanturin mukana tulee tiiviste, osanumero vissiin 038103196.

        Comment


        • #5
          Nyt tuli öljypohja vaihdettua. Öljytasoanturissa on itsessään kiinni sopiva kumitiiviste ja kun se tuli nätisti irti niin laitoin sellasenaan takaisin.

          Eniten tuossa ressaa ne kytkinkopan viereiset pari pulttia jotka pitää saada irti ja kiinni vähän viistoon... ei onnistunutkaan magneettisella 6 kolo työkalulla kuten muut 18 helposti irtoavaa... onneksi piippuhylsy 10mm avaimella sai nuo irti ja kiinni.

          230tkm ajettu öljypohja oli ihan siisti vaikka LL huollolla ollut auto ensimmäiset 210 tkm. Pikkasen oli mustaa töhnää öljypohjan sisäkyljissä??? pohja sentään oli ihan vaan jäteöljystä musta.

          Kumma kun ei ollut mitään magneettia öljypohjassa, eikö niissä joskus maailman aikaan ole ollut? Jäteöljyastian pohjalle tuli vähän niinkö kultaa olis huuhtonu sellasta pientä metallipurua. Saattais olla magneettisen öljypropun paikka tuohon.

          Comment


          • #6
            Se "kulta" on laakerimetallia, ei kerro mitään hyvää.

            Ajoit ilmeisesti öljypohjan rikki ja jonkin aikaa ilman öljynpaineita?

            Melkeinpä kannattaisi ostaa kiertokangen laakerit ja -pultit ja vaihtaa saman tien paikalleen. Jos ajelet sen aikaa että alkaa naputtaa, saattaa kampiakselikin ottaa jo itseensä...
            Jos ei ole jo ottanut
            Viimeksi muokannut MetAxi; 17.3.2016, 08:46. Perustelu: lisäys

            Comment


            • #7
              Ei sillä ilman öljyjä ole ajettu. Syy öljypohjan vaihtoon oli autotallin lattialle vuotanut öljy. Öljyproppu oli väännetty liian tiukalle ja se oli murtanut alumiiniset kierteet eikä enää tiiviisti pitänyt.

              Vuotoa oli myös jossain siellä öljypohjan tiivisteen reunassa... se ei hirveästi vuotanut mutta kun mietin vaihtoehtoa uudet kierteet tai helicoil tms. niin tulin siihen tulokseen että kokonainen uusi öljypohja on niin halpa että sama uusia koko öljypohja... tässä koneessa öljypohja maksaa 55 euroa ja vaihtoa varten ei tarvi mitään muuta irrotella.

              Oikeasti säästäväinen olisi laskeskellut että kanisteri lisäysöljyä on halvempaa vuoden mittaan mutta itselle tuo tallin siisteyskin merkkaa jotain.

              Comment


              • #8
                Juu ei helicoilia kierteisiin. Ainakin liimaa pitää olla sen verran pirusti että varmasti kestää paikallaan.

                Comment


                • #9
                  Biltemassahan on näitä korjaussarjoja öljypropuillekin. http://www.biltema.no/fi/Autoilu---M...ja-2000022172/

                  Comment

                  Working...
                  X