Voihan se kellolle menevän letkun ottaa irti ja varovasti kokeilla nouseeko ahdot paremmin.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
2.0 TFSI kulkua hukassa
Collapse
X
-
Pakolämmöt nousee max 965c. N75 kokoajan 83-94%.
Kiihdytys 3. vaihteella
rpm n75% ahdot
1080 0 0,01
1120 94 0,02
1200 94 0,05
1280 94 0,09
1320 94 0,12
1400 94 0,14
1480 94 0,18
1600 94 0,22
1680 94 0,30
1760 94 0,37
1880 94 0,45
2000 94 0,53
2120 94 0,63
2200 94 0,75
2360 94 0,89
2480 94 1,07
2680 84 1,22
2760 83 1,28
2960 86 1,29
3120 87 1,30
3280 85 1,31
3440 87 1,30
3600 88 1,27
3720 90 1,25
3880 90 1,18
4000 92 1,15
4160 94 1,13
4320 94 1,11
4480 94 1,09
4600 94 1,04
4720 94 1,01
4880 94 0,99
5000 94 0,97
5120 94 0,95
5240 94 0,92
5320 94 0,92
5440 94 0,90
5520 94 0,89
5640 94 0,86
5760 94 0,84
5840 94 0,81
5960 94 0,77
6040 94 0,75
6120 94 0,73
6240 94 0,71
6320 94 0,69
6400 94 0,66
6480 94 0,66
6520 94 0,66
6640 94 0,64
6680 94 0,65
6740 94 0,61
6920 94 0,62
6960 94 0,62
7040 94 0,67Viimeksi muokannut Sparco; 23.8.2016, 19:55.
Comment
-
Hukkista kiristetty 2. kierrosta ja hieman parani. Täytyy vielä hieman kiriä lisää. Kiihdytys 3 vaihteella.
rpm pyynti todellinen n75%
1680 250 980 0
1690 1810 930 94
1800 2000 1030 94
1880 2090 1150 94
2000 2250 1270 94
2120 2280 1410 94
2240 2320 1580 94
2400 2340 1800 94
2600 2360 2060 79
2760 2370 2240 85
2920 2360 2320 85
3080 2360 2360 85
3280 2360 2360 85
3440 2360 2360 83
3640 2370 2350 83
3840 2340 2330 83
3960 2320 2250 85
4160 2310 2200 86
4360 2290 2160 89
4480 2280 2120 90
4680 2280 2090 94
4840 2280 2040 94
5000 2260 2030 94
5120 2250 2000 94
5280 2220 1980 94
5400 2190 1950 94
5560 2160 1920 94
5680 2130 1880 94
5800 2110 1850 94
5920 2080 1820 94
6040 2060 1790 94
6120 2040 1760 94
6200 2030 1750 94
6320 2020 1710 94
6400 2000 1700 94
6480 1990 1700 94
Näyttäisi pitävän hieman paremmin ahtoja nyt yläpäässä, mutta alapäässä hitaanlaisesti heräilee vieläkin.Viimeksi muokannut Sparco; 27.8.2016, 17:52.
Comment
-
Tasaista laatua tuntuu nämä AXX:t olevan. Minulla käyttäytyy samalla tavalla, ilmamassat jää 190g/s lukemiin. Dp näissä on sama kuin 8P S3:ssa ja loppuputkiston ainut ero on S-mallin takavaimentimen läppäviritelmä. Eli näillä tehoilla ei putkisto ahdista ellei jompi kumpi katti ole sulanut umpeen.
Comment
-
Mulla BUL tuntuu laamalta alakierroksilla ja 3000 rpm tulee hirveä potku. Ennen potkua kuuluu hurja huokaaminen ja kun veto alkaa, huokaaminen loppuu. Logitetut ilmamassat 192 g/s. Motorbitin softa. Muutenkin vedon raja tuntuu aina melko jyrkältä osakaasulla.
Hukkaportti? PCV? N75? Ahtovuoto?
Vikakoodeissa Control limit not reached aika ajoin.
Comment
-
Hukkista kiristetty nyt yhteensä 4. kierrosta ja tulokset seuraavat:
rpm pyynti toteutunut n75
1280 790 1000 0
1400 1440 1020 0
1480 1480 1070 94
1560 1560 1140 94
1680 1640 1220 94
1760 1800 1320 94
1880 2060 1420 94
2000 2200 1520 94
2120 2270 1640 94
2240 2310 1820 94
2400 2330 2060 81
2560 2350 2320 85
2760 2360 2450 83
2960 2370 2500 79
3160 2360 2510 75
3360 2360 2510 73
3520 2360 2510 70
3720 2360 2470 68
3920 2330 2420 66
4080 2310 2310 66
4240 2300 2240 66
4440 2280 2210 67
4600 2280 2180 69
4760 2270 2160 70
4920 2270 2120 72
5080 2250 2100 74
5200 2220 2060 76
5360 2200 2030 80
5520 2170 1990 81
5640 2140 1950 85
5760 2110 1920 89
5920 2070 1880 91
6000 2050 1840 94
6160 2030 1820 94
6360 2000 1770 94
6480 1990 1750 94
6560 1970 1740 94
Ilmamassan mukaan tehoja nyt 240hp eli 10hp tullut lisää ja tuntuu pirteämmältä kuin aiemmin. Vikakoodiakaan ei enää anna. Pakolämmöt ennallaan.
Comment
-
Sattuneesta syystä piti asentaa K03 vakioturbo takaisin (täällä myös A3 AXX 2.0TFSI) ja tuli samalla varmistettua tässäkin yksilössä tuo hukkaportin kellon löysyys (joka tosin oli jo tiedossa) ja etenkin se, että kiristäminen auttoi. Kiristin lähemmäs 10 kierrosta jolloin jalkapumppu+mittari näytti suurinpiirtein järkeviä lukemia. Tokihan se meni hiukan turhankin kireälle joten softalla piti kompensoida N75 arvoja aika rajustikin alaspäin (mm. vakiosoftalla ampui noin 1.3bariin). Nyt on maltillinen ~250/400 softa ja N75 melko tasainen 60% heräämisalueelta rajoittimelle (piikkiahto 1.35bar ja @6000rpm 0.8bar). A3 DP ja S3 loppuputkisto.
loppuputkiston ainut ero on S-mallin takavaimentimen läppäviritelmä
Comment
-
Jaaha tuli vikakoodi takaisin tänään kun tuli 3 vaihteella kiihdytin ensin rajoittimelle ja hieman moottorijarrutti ja uudestaan kiihdytti jostain 5krpm rajoittimelle. Pitäiskö sitä hukkista vielä kiriä kierros? Katsoin huvikseen ilmamassankin niin antoi vain 191g/s kun viikonloppuna antoi vielä 196g/s, toki silloin oli hieman kylmempi keli.. onkohan siitä kiinni?
Comment
-
Näinköhän auttaa enää jousen tiukkailu. Mitä tuossa on noita ulkomaan foorumeita lueskellut, hukkaporttiviat ei ole tavattomia. Selviäisiköhän jousen vaihdolla, vai meneekö koko kello? Vai tarviiko oikeasti vaihtaa koko puhallin?
Comment
-
Ahtaa jo sen verran yli pyydetyn 3000rpm jälkeen että tuskin kannattaa kiristää tuosta.
5000-7000 alueellahan tuo softa näyttää pyytävän ahtoja joita vakioahdin ei tuota (ja kun ahto jää riittävän paljon vajaaksi riittävän pitkään niin tulee vikakoodi).
Onko autossa putkistoa tai ilmanottoa muutettu? Jos vakio niin aikalailla kohdallaanhan nuo arvot näyttää olevan. Kylmempi ilma tietysti antaa hiukan lisää potkua.
Onko MAF alkuperäinen? Ikääntynyt MAF voi myös hiukan lukea alakanttiin.
Tuossa lukemia parin muun pajan softilla
Paljonko teki 3" dp eroa vakiopilliin?
Ehkä jossain kohtaa jumppaan 3" röörin takaisin ja hieron softan kohdalleen ja ajan tuon K03n loppuun.
Comment
-
Autossa vakio putkisto ja ilmanotto. MAFilla ajettu kohta 227tkm, pesty 3tkm sitten, tosin hankala pestä kun koteloitu malli. Minkäänlaisia käyntihäiriöitä ei ole.
Lambdan korjaus, josta voi kai päätellä MAFin kuntoa. Mitenpäin tuo menee, rikastaako vai laihentaako moottorinohjaus seosta kun lamda plussalla?
rpm lambda%
1000 -8
1120 -7
1280 -3
1360 -1
1440 1
1520 3
1600 4
1720 3
1800 3
1920 1
2040 1
2160 1
2280 1
2480 1
2600 1
2800 1
2920 3
3120 5
3320 4
3480 1
3680 0
3840 -1
4000 -1
4200 -1
4360 -1
4520 -2
4720 -2
4880 -1
5040 -2
5160 -1
5320 -1
5440 -1
5600 -2
5720 -2
5840 -2
5960 -1
6080 -1
6200 -1
6320 -1
6440 -2
6520 -2
6640 -2
6720 -1
6800 -2
6900 -2
7000 -2
Entä jos hukkista kiristää vielä lisää niin nouseeko ahdot kun eikös n75 pitäisi rajoittaa ahtojen nousua?Viimeksi muokannut Sparco; 2.9.2016, 15:54.
Comment
-
Vieras
Ei tuosta voi suoraan maffin kuntoa päätellä. Kilometrit on kuitenkin sellaiset, ettei sen vaihto pahaa tekisi, pesu harvoin tehoaa yhtä hyvin kuin uuteen vaihto.
N75 pystyy rajaamaan tiettyyn rajaan asti ahtoja, sen jälkeen tulee limp mode.
Comment
-
Polttoaine-annostuksen korjauskertoimista näkyy, että MAF on kunnossa. Niistä näkee myös, että ei ole imuvuotoja.
Comment
Comment