Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Bensansuodattimen vaihtoväli

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

Bensansuodattimen vaihtoväli

Dieselin suodattimen vaihdosta löytyy paljonkin netistä tarinaa, mutta en mistään oikein löydä keskustelua bensansuodattimen vaihdosta ja sen tarpeellisuudesta.

Muutaman olen noihin kierrossa olleisiin vaihtanut ja koska itse suodatin on aika edullinen (<20e) sekä nopea vaihtaa, niin tulee yleensä tilattua muiden osien mukana. Suodattimen kun valuttaa tyhjäksi, sieltä tulee selkeästi mukana semmoista mustasta sameaa bensaa. Koskaan ei kuitenkaan auton käynnissä ole ollut mitään vikaa eikä muuttunut vaihdolla.

Ajatuksia? Faktoja?
    Attached Files

Se musta mahtaa olla pumpun hiilistä.

Comment

Tehdas ei anna vaihtoväliä. Suodattimessa on kyllä reilusti suodatinmateriaalia, että kestää pitkään. 100tkm olen suositellut kuitenkin vaihtoväliksi, niin ei yleensä ehdi tulemaan ongelmia.

Comment

Tuon oman B6:en suodatinta ei oltu vaihdettu ensimmäisen 200tkm aikana varmaan kertaakaan. Lopulta se oli minulle tullessa niin tukossa, että pa-pumppu kuoli vinkuessaan väkisin liian suurta vastusta vasten. 60tkm lienee suositeltu vaihtoväli, siinä ainakin itse pitäydyn.

Comment

Uudemmissa vaan kohtalaisen ikävä vaihtaa kun suodatin sijaitsee pumpun yhteydessä tankissa.

Comment

Working...
          X