Kerhon dynopäivä tuotti kummalliset tulokset A6:sta: penkin mukaan noin 30 kW tehoa ja lähes 50 Nm vääntöä on kateissa ja käyrien muoto vähintäänkin mielenkiintoinen.
Mittausta varten Tiptroniciin koodattiin asetus 00030, eli Sport-moodi (ei vaikuta tässä) ja "Vanha" vaihtostrategia, eli käsivalintamoodissa kickdown reagoi vasta kickdown-kytkimeen eikä jo kaasun asennon ylittäessä tietyn kohdan (70-75% ?).
Veto tehtiin tiptronicin 3-vaihteella kaasu kickdown-kytkimeen asti painettuna niin, ettei kickdown kuitenkaan kytkeytynyt.
Takapönttöjen mallista johtuen seoksia ei saatu mitattua. 3-vaihteella ja sitä suuremmilla pitäisi olla turbiinin lukko. Kaasun ohjaus on vaijerilla, ainakaan pintapuolisen tarkastelun perusteella kickdown-kytkimen alas painaminen ei enää "kierrä kiekkoa".
Dynokäyrä
Voimaa ei tunnu olevan yhtään enempää tai vähempää kuin ennenkään, eikä aiheeseen liittyviä vikakoodeja ole. Taltioin kiihdytyksen 80-120 välillä kaasu pohjassa (2- ja 3-vaihteet, sis vaihdon), se taittui useammalla toistolla n. 5,2-5,5 sekunnissa.
Kysymys kuuluukin, onko kiihtyvyyden perusteella syytä olettaa, että voimaa todellakin on hukassa? Vai oliko syy kummallisiin tuloksiin väärässä mittaustavassa Tiptronicin kanssa?
Mitä tahtia omamassaltaan 1780-kiloisen nelivetoautomaatin 142 kW 280 Nm pitäisi taittaa 80-120-väli?
Jos voimakato on todellinen, mikä sen voisi aiheuttaa? Lambda, Tiptronic-loota, sytytysvika?
Mitä VAG-COMilla voisi mitata, jotta tilanne selkenisi?
Mittausta varten Tiptroniciin koodattiin asetus 00030, eli Sport-moodi (ei vaikuta tässä) ja "Vanha" vaihtostrategia, eli käsivalintamoodissa kickdown reagoi vasta kickdown-kytkimeen eikä jo kaasun asennon ylittäessä tietyn kohdan (70-75% ?).
Veto tehtiin tiptronicin 3-vaihteella kaasu kickdown-kytkimeen asti painettuna niin, ettei kickdown kuitenkaan kytkeytynyt.
Takapönttöjen mallista johtuen seoksia ei saatu mitattua. 3-vaihteella ja sitä suuremmilla pitäisi olla turbiinin lukko. Kaasun ohjaus on vaijerilla, ainakaan pintapuolisen tarkastelun perusteella kickdown-kytkimen alas painaminen ei enää "kierrä kiekkoa".
Dynokäyrä
Voimaa ei tunnu olevan yhtään enempää tai vähempää kuin ennenkään, eikä aiheeseen liittyviä vikakoodeja ole. Taltioin kiihdytyksen 80-120 välillä kaasu pohjassa (2- ja 3-vaihteet, sis vaihdon), se taittui useammalla toistolla n. 5,2-5,5 sekunnissa.
Kysymys kuuluukin, onko kiihtyvyyden perusteella syytä olettaa, että voimaa todellakin on hukassa? Vai oliko syy kummallisiin tuloksiin väärässä mittaustavassa Tiptronicin kanssa?
Mitä tahtia omamassaltaan 1780-kiloisen nelivetoautomaatin 142 kW 280 Nm pitäisi taittaa 80-120-väli?
Jos voimakato on todellinen, mikä sen voisi aiheuttaa? Lambda, Tiptronic-loota, sytytysvika?
Mitä VAG-COMilla voisi mitata, jotta tilanne selkenisi?
Comment