Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

2007 B7 2.0TD Multitronic, öljyt pihalla

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • 2007 B7 2.0TD Multitronic, öljyt pihalla

    Taas mennään. Rouva raportoi, että Audi nykii. Kurkkasin konehuoneeseen ja auton alle ja siellähän on öljyä alakerrassa kerrassaan mainiosti.

    Mitään vikavaloja ei pala mutta tuntuu kyllä ettei aski oikein pelaa....en viitsinyt sen enempää kokeilla kun vähän siirsin pakilla mutta semmosta nypytystä.

    Mistä pirusta laatikon öljyt voi pihalle tulla? Uudet kurat laitettiin 4tkm sitten sisälle. Ajettu onkin jo yhteensä 122tkm joten onhan sen aikakin porsia tietysti.

    Tilaan lavetin Laakkoselle mutta...

    1) osaako joku suositella pajaa Tampere-Hml-Helsinki akselilla, joka osaisi noille tronikeille jotain tehdä kohtuullisella kustannuksella?

    2) Paljonko askin vaihto (siis työ) mahtaa kustantaa ei marmorilla?

    3) Entäs marmorilla?

    Laatikko on JZT ja kone BRE...
    Viimeksi muokannut Sleepy2; 10.3.2016, 09:46. Perustelu: Allekirjoitukset tarpeettomia.

  • #2
    ...nyt kun päivänvalossa pääsin kurkkimaan tuota niin näyttäisi, että tuota öljyä on laatikon vasemmalla puolella ja nimenomaan siin vetarin nurkilla. Vetari on roiskinut sitten tavaraa ympäriinsä. Onko tuo proppu siinä vetarin etupuolella kyljessä tarkitusproppu? Voisko se falskata? Öljyt vaihdettiin 4tkm sitten. Tai sitten vetarin laakeri stefa?

    Comment


      #3
      Vaihteistoöljy kiertää keulaan coolerille, niin miksei jokin letku siltä väliltä voisi olla hajonnut.

      Comment


      • #4
        Se vois olla myös...öljyä on vaan erityisesti vasemmalla puolella ja vetarin takapuolella erityisesti. Ei niinkään etupuolella, toki oikealle on vaikea nähdä kun ei pääse alle. Mitenköhän tuo reagoi jos se on dumpattu liian täyteen huollossa...?

        Comment


        • #5
          Ei ole coolerille menevästä linjasta kyllä tuo peräisin. Eihän sinne hyvin pääse kurkkimaan mutta kännykällä kun sarjana vetelee kuvia sokkona niin joku aina kohilleen osuu. On liian siistin näköstä. Vetarin juuresta tai propusta tuo on tullu...melko varmasti. Koitan huomenna saada tuon nosturille niin pääsee kunnolla kattomaan...

          Comment


          • #6
            Nonii...ajan kanssa kun kattoo niin hoksaa kaikenlaista. Siellähän on öljyä jäädytinnesteen seassa...että semmosta.

            Sitten arvauksia mistä se tuonne on tupsahtanut? Tietysti vaihdelaatikon puolelta...kannesta...?
            Viimeksi muokannut Killeri; 10.3.2016, 15:26. Perustelu: Allekirjoitukset tarpeettomia.

            Comment


              #7
              Onko tuossa jäähdytin ja öljynjäähdytin yhdistetty?

              Comment


              • #8
                Minusta näyttäs olevan...ainakin laatikon öljy näyttäs kiertävän jäädyttimen kautta...

                Comment


                  #9
                  Jos on samanlainen toteutus kun tässä bensa tippi yhdistelmässä niin silloin on juurikin yhdistetty jäähdytin ja vaihteistoöljynjäähdytin. Eli syyläri vaihtoon. Koskahan toi mun hajoo...

                  Comment


                    #10
                    Laatikko pitänee huuhdella tarkasti, kuulemma ei tykkää siitä että jäähdytysnesteet käy siellä.

                    Comment


                    • #11
                      Laakkosen mies oli sitä mieltä, että jos glykolia on liikaa laatikossa koko loota on kaputt. Lamellit ja ohjain ei kuulemma kestä...tiedä häntä sitten...

                      Comment


                        #12
                        Lamellit eivät tykkää glykolista eikä venttiilit missä öljy kiertää. Ohjainlaite tuskin glykolista kärsii, paitsi ehkä öljynpaineanturien osalta. Laakkosen miehen mielipide on sellainen, että varmasti tulee kuntoon. Kyllä laatikon voi jollain ilveellä menestyksekkäästi pestäkin, mutta jos merkkarilla on pienikin epäily ettei laatikko tule toimimaan, he eivät sellaiseen korjaukseen ryhdy, vaan vaihtavat suosiolla uuden osan.

                        Comment


                        • #13
                          Askin vaihtotyö tällä ei-marmorilla, Tampereella kustantaa n. 450€

                          Loota saattaa korjaantua huuhtelulla, jahka uusi lämmönvaihdin on ensin asennettu.
                          Huuhtelu asiakkaan omalla vastuulla, hintaan 57€/h.

                          Comment


                          • #14
                            Laitatko Coltti privana infoa Tampereen tekijästä :)
                            Viimeksi muokannut Killeri; 11.3.2016, 16:26. Perustelu: Tarpeeton lainaus poistettu.

                            Comment

                            Working...
                            X