Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Simppelit tekniikka kysymykset threadi (moottori ja voimansiirto)

Collapse
Tämä aihe on suljettu.
X
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Simppelit tekniikka kysymykset threadi (moottori ja voimansiirto)

    Tuntuisi että monella varmaan olisi simppeli kysymys mielessä johon on vaikea saada selkeää vastausta haulla ja taasen uuden viestiketjun aloitus ei vastaa tarkoitusta ja muissa ketjuissa saattaa alkaa asia harhailemaan jos kysyy jotain asiaan suoraan kuulumatonta. Ajattelin että näille "tyhmille" kysymyksille voisi olla oma ketjunsa.

    Ja jos autosi ei käynnisty yms. niille löytyy kyllä monta tarkoitusta vastaavaakin ketjua, eli tänne vain simppelit kysymykset.

    Esim: onko 2.7bit koneen kannen pultit samoja kuin on 2.4 ja 2.8/ 30v koneiden kannen pultit on.

    Jos tämä vaikutta turhalta ketjulta niin poistoon vaan.

    #2
    Onko 12V ja 30V V6 koneissa samanlaiset kiertokanget mittojen osalta?

    Comment


      #3
      Kiertokanget ovat täysin samat 12V ja 30V koneissa (paitsi RS4 kanget ovat erilaiset). Sarjan osanumero 078198401C.

      Comment


      • #4
        Onko astekiristyksessä "sallittua" lopettaa liike kesken vai pitääkö esim. vetää yhdellä liikkeellä 90 astetta?

        Comment


          #5
          Ei lienee väliä astekiristyksessä vaikka pysähtyykin, mutta lopputulos on varmastikin tarkin kun avaimen saa kerrasta oikeaan kohtaan, lienee momentissa ei juuri huomaisi eroa. Joissain tapauksissa virhettä voi syntyä hieman jo siitä jos avain jolla kiristys tehdään myötää paljon ja tuolloinkaan ei varmaankaan ole momentti kovinkaan pielessä.

          Comment


            #6
            Pysähtymisellä ei tosiaan ole merkitystä lopulliseen kiristysvoimaan. Noiden venyvien pulttien ideahan nimenomaan on kiristysvoiman tasaaminen. Ja tuo kulmakiristyskään ei ole asteen päälle, yleensä jo pohjamomentissa tulee muutamien asteiden heittoa kitkan takia.

            Comment


              #7
              Jos AAH koneen kampiakselin hihnapyörän merkin kääntää ajoitusmerkin kohdalle niin onko ykköspytty tällöin ykk?

              Comment


                #8
                ABC koneessa tais olla ainakin 3 (apparin puolen viimonen) sylinteri YKK kun on kampiakselin lukitustyökalu paikoillaan, ei varmaan AAH eroa siitä.

                Comment


                  #9
                  Ok. Eikös männät tule näissä pareina ylös? Eli 3 kaverina on saman aikeisesti joku toinen mäntä ylhäällä ja kun kierretään konetta tulee seuraavat 2 mäntää ylös mitkäs ne on ja jäljelle jääneet tulevat sitten viimeisenä kunnes 3 ja sen pari on jälleen ylhäällä.

                  Comment


                    #10
                    Joo kyllä siellä joku muukin on aina ylhäällä käymässä, 3 parina tulee 5 mutta lopusta järjestyksestä ei ole tietoa. Ei ole tullut pyöritettyä konetta ilman kantta. Alla vielä pari kuvaa miltä näyttää kun on alakerta lukittuna ajoituskaluilla.
                    Attached Files

                    Comment

                    Working...
                    X