Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

S4 (C4) yksi sylinteri käy vajavaisesti

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • S4 (C4) yksi sylinteri käy vajavaisesti

    Olisi tarjolla äsnelonen kohtuu hinnalla, mutta kun siinä on pieni käyntihäiriö niin ei uskalla ihan summassa ostaa. Ongelmana on se että keskimmäinen sylinteri käy välillä pimeänä ja välillä käy taas ihan normaalisti. En ole päässyt vielä näkemään autoa, että esiintyykö vika kuinka useasti ja onko ongelma myös lämpimällä koneella.

    Kokeilin searchia, mutta ei oikein tuottanut tulosta. Onko ideoita mikä voisi olla vikana? Koneen koodia en vielä tiedä, mutta vm. -92 2.2t

  • #2
    puolavika mahdollisesti tai sytkänvahvari menossa rikki. Sytkäviat yleisiä näissä, mutta korjaantuu uusimalla osaa.. konekoodi AAN melkovarmasti

    Comment


    • #3
      Onko ideaa mitä nämä osat maksaa marmoritiskillä? Huomennahan tuon kuulee mutta ajattelin jos jollakulla olis käsitysyä.

      Comment


      • #4
        Tuossa on keskustelua hinnoista ja muutoksesta 1.8T puolille=halvemmat ja paremmat

        http://www.audiclub.fi/audifinns/vie...+8t+puolat+aan

        Comment


          #5
          Voihan se vika olla sytkäjohtimessakin.

          Comment


          • #6
            Voi olla puola, 222e kpl, sytkäjohdin 70? kpl tai sytkävahvistin 150? kpl. Tai sitten joku muu. Vaikea paikallistaa, kun ei näy yleensä vakkomillakaan.

            Comment


            • #7
              Sitä pitikin kysymäni, eli jos hommaan tuohon jo olemassa olevaan OBD-kaapelin sen 2x2 sovittimen niin saanko AAN moottorista näkyville vikakoodit? Paljon muuta tuosta ei varmaan saa näkyville, mutta näkyyhän sille ilmeisesti ECU kuitenkin?

              Comment


                #8
                Saat vikakoodit ja muutakin.

                Comment


                • #9
                  BTDT: itse en ole sytkävahvarin yhden kanavan pimenemistä enkä puolan delaamista vakkomilla löytänyt.

                  Comment


                  • #10
                    No niin, nyt on ässä saatu talouteen. Nelivedolle olisi heti käyttöä, nimittäin sataa lunta. Auto on nyt seisonnassa ja pitäisi yrittää selvittää se kolmos sylinterin käyntihäiriö. Otin vikakoodit ja seuraavaa herjasi.

                    1 Fault Found:
                    01251 - Fuel Injector for Cylinder 3 (N32)
                    31-10 - Open or Short to Ground - Intermittent

                    Ensimmäisen kerran vikakoodi ilmestyi varmaan kun myyjä otti irti kolmos sylinterin suuttimen johdon käyvästä autosta. Nollasin koodit sen jälkeen kun johto oli laitettu takaisin, mutta edelleen antaa samaa herjaa. Täytyy kokeilla vaihtaa suuttimia ja jos ei auta niin täytyy tehdä tuo puolien vaihto-operaatio

                    Comment


                    • #11
                      Vaihda sytkävahvistimien johtimet keskenään, eli siis ristikkäin. Jos vika on edelleen kolmosessa, vika on vahvistimien jälkeen, eli johdin, puola, tulpanhattu tai tulppa. Muutoin se on sytkävahvari ja siellä on tod. näk. vielä yksi ehjä kanava käytössä, eli liitinjumppaa tiedossa.

                      Comment


                      • #12
                        En tunne tuota sytkävahvaria, niin kerrotko Jari tarkemmin siitä että siellä olis vielä vapaita liittimiä?

                        Comment


                        • #13
                          Sama vahvari on käytössä myös kuutoskoneisessa, jossa on kaikki kanavat käytössä. Vitosessa on toisessa vahvistimessa yksi kanava vapaa. Puolalle meneviä johtoja seuraamalla näkee kummassa vahvarissa on kanava käyttämättä.

                          Comment


                          • #14
                            Näyttää olevan tuo nettiaktekin loppunut, niin ei kellään olis tarjota kuvaa noista sytytyspuolen osista?

                            Comment


                              #15
                              SJM Autotechnikin sivuilla on hyvät ohjeet.

                              Kuva SJM:n sivuilta:

                              Comment


                              • #16
                                Edit: löytyihän tuo kuvakin.

                                Seuraa 20V turbo -tekstillä varustetun kannen takareunasta lähteviä johtoja (johtonippua) ja katso mihin liittimeen päättyy. Nippu haarautuu kahteen osaan, toisessa on kolmen sylinterin ja toisessa kahden johtimet.

                                Vahvarit ovat siis siella muovikuoren takana piilossa. Vahvistimet voi vaihtaa päikseen, eli johtimet ristiin. Toinen vahvari on tod. näk. ylösalaisin ja toinen oikeinpäin, jote ei kannata survoa liittimiä väkisin paikoilleen. Ovat aika tarkalla nuo johtimien pituudet, joten voi olla, että vahvarit joutuu irrottamaan ja vaihtaa niiden paikat keskenään.

                                Pitää vielä muistaa laittaa vastaava sisääntulo vastaavaan ulostuloon. Kannattaa merkitä jollakin 1-2-3 sisääntulot siten, että ko. vahvistimen ulostulossa ovat sylinterit 1-2-3 ja vastaavasti 4-5 -sisäänmenot kohtaavat 4-5 ulostulot.

                                Noissa vahvareissa on lämpöongelmia, kylmällä ilmalla toimivat paremmin. Harmittavasti vahvari on suunniteltu siten, että sen päällinen on niin pieni, että sen pintaan ei saa lisäjäähdytysripaa. Rintapeltiin voisi leikata sopivan kolosen ja pultata vahvari kiinni esim. Athlon -prosessorin siiliin.

                                Comment


                                  #17
                                  Lainaanpa topiccia, kun on vähän samansuuntaisia ongelmia.

                                  Talvella sanoivat päästömittausten yhteydessä, että mun autossa pätkii kipinä jossain sylinterissä. Kone käy ja kukkuu kuitenkin ihan ok paitsi tyhjäkäynti seilaa aika usein lämpimillä ilmoilla (kun ilman lämpö sellaiset yli +18C). Tuo tyhjäkäyntivika suhteessa ilman lämpöön on kyllä ihmetyttänyt. Tosin väitti ne siellä huollossa ilmamäärämittarinkin olevan rikki, mutta enpä oikein usko siihen. Jotenkin epäilyttää, että yksi kipinä saattaa pudota pelistä aika-ajoin ja siitä seuraa tyhjäkäynnin vaeltamista. Mutta miksi tämä ilmiö tapahtuu vain lämpimillä ilmoilla ja miksei ajossa/kiihdytyksessä huomaa mitään pätkintää ja polttoaineenkulutuskin on ollut ihan ok nyt kevätkaudella. Huhtikuun alussa nollasin mittarin ja sen jälkeen keskikulutus kaupunkipainotteisessa seka-ajossa mittarin mukaan ollut n. 10,5l/100km.

                                  Mitenköhän pystyisi yksinkertaisesti selvittämään, mikä sylinteri katkoo vitosturbossa. Jos siis on sytkäongelmia. Tulpanhattuja, kun ei voi oikein nykiä yksitellen irti auton käydessa. Suuttimen piuhan tietty voi irroitta ja siten pistää ko. sylinterin pois pelistä, mutta se ei ehkä kerro ihan samaa, mitä sytkäpiuhan irroitus - jos siis kipinä kateissa vaan ajoittain.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Kiitos pojille seikkaperäisestä ohjeistuksesta ja kuvista. Pitäis vielä viikko malttaa ennenkuin pääsee tallille autoon käsiksi, toivottavasti rupeaa käynti tasaantumaan näillä eväillä. Ymmärsinkö nyt ihan oikein, että jos tekee tuon 1.8T coil pack konversion niin näillä sytkävahvareilla ja AAN-koneen omilla puolilla saa heittää vesilintua?

                                    Comment


                                      #19
                                      Kyllä ja saa jos raskii.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Kiitos kaikille avusta. Nyt on ässäkuskin suu messingillä. Vika paikallistui nimittäin sytkävahvareihin, tällä kertaa riitti että vaihtoi vahvarit keskenään, eli ei tarvinnut ruveta Jarin pelottelemaan liitinjumppaan. Tepon kautta on tulossa 1.8T:n johtosarja, joten tarkoituksena on tehdä tuo konversio valmiiksi jos jokin puola pimenee.

                                        Comment

                                        Working...
                                        X