Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

80 -77-78 + 1,6 GTI

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

80 -77-78 + 1,6 GTI

Eli -77 tai -78 mallin 80:n Golffin 1,6 GTI (-83) tekniikka.
    Onko tuollainen vaihdos mahdollista toteuttaa lain puitteissa?

Eräänlainen projekti olisi suht edulliseen hintaan saatavilla mutta pitäisi tietää saako tuollaista leimalle ja jos saa niin minkälaisen paperisodan jälkeen. 80 on ollut alunperin perus 1,6 koneella. Menisikö pelkällä muutoskatsastuksella kaasari->ruisku vaikka koko kone onkin vaihdettu?

Tehtiinhän 80:stä myös GTE-versiota tuolla samaisella pannulla, joten meneehän tuo toki lain puitteissa, kun laittaa alustan/jarrut vaan vastaamaan GTE:tä.

Onhan noita "normigolffejakin" muutama vaihdettu GTi:ksi, joten tuskin tuossa sen hankalampaa hommaa lienee. Käy konttorilla inssin kanssa juttusilla, siitä se selviää.

Comment

Itse laitoin vanhakoppaseen Passattiin aikoinaan 1,8 GTI koneen. Tuohon tuli muutosleimattua vain 1,8 litrainen kaasutinkone, ruisku vaihdettiin takaisin myöhemmin, eihän siitä otteesa lue mitään...
      Eteen jäähdytetyt levyt ja taakse 200mm rummut paineensäätimellä. Siinäpä ne tärkeimmät mitä joutuu vaihtaan. Lisäksi ehkä etujouset kanssa.
      Itse moottoriin joutuu vaihtaan öljypohjan, pumpun imuputken, suodattimen jalan, pakosarjan, vauhtipyörän, kytkimen ja korvakot vanhasta koneesta. Ilmamäärämittarin ja kaasuläppien välinen kumitorvi voi olla hankala löytää. Vuonna ´99 kun tein oman, sitä vielä sai uutta VW:ltä, mitenkähän lie nykyään?

Comment

Kone siinä on jo paikallaan ja pelittää joten sitä ei tarvitse onneksi murehtia. Etujarrut siinä menisi joka tapauksessa vaihtoon. Mahtaako joutua kaikenmaailman todistuksia hankkimaan vai osaavatko jopa itse sanoa konttorilla mitä vaativat. Joidenkin autojen kohdalla kun eivät itsekään tiedä mitä haluavat...

Comment

Vähän tuntuu olevan asemakohtaista mitä vaativat. Itse tulostin etkasta/motonetin nettiluettelosta laput yhteen muutoskatsastukseen ja ne kelpasi. Muille olisi pitänyt olla VW:n omat paperit. Kannattaa käydä vähän kyselemässä eri konttoreilla ja mennä sinne missä tuntuu helpoimmalta. Tuolla missä kavin niin näkivät jarrut omistakin kirjoista, mutta tarvivat paperit vakaajista ja jousista.

Comment

Nyt vasta huomasin tuon "...rummut paineensäätimellä"
            Eli hankintalistalle tulisi ilmeisesti:
            JARRUPAINEEN SÄÄDIN AUDI 80
            A80 79--86 jos Paineensäädin (ei Quattro). . . . . . . . . 23-8516 105.50 ???

Täytyy selvittää onko siinä jo valmiina. Tulee jarrujen osille jo mukavasti hintaa jos sekin pitää hankkia.

Comment

No eipä mullakaan ollut säädintä, pienemmät sylinterit vaan vaihdettu...

Comment

Working...
              X