Joo eli kyseessä 2010 vuotinen ,n. 180 000 ajettu, 3 litranen diiseli, 7 vaihteisella automaatilla. Vikana ihmeellinen nykiminen kylmänä ja välillä lämpinä, nykiminen tuntuu kun kiihdyttää kovemmin. Tasa kaasulla ja pienellä kiihdytyksellä ei tunnu mitään. Nykiminen tuntuu ihan kuin olis vanne helvetin kiero eli koveneen tasaisesti vauhdin mukana ja tärisyttää koko autoa vähän mutta mistään ei kuitenkaan kuulu mitään epänormaalia kolinaa tai muuta. Seuraava kysymys mikä vaihteisto kyseisessä vehkeessä mahtaa edes olla kun on ensimmäinen audi ikinä ja omistanu kyseisen vehkeen jo viikon niin ei ole kerenny kyseiseen merkkiin vielä perehtymään. Kuinka usein tarvii laatikkoöljyjä vaihdella ja onko ihan perus homma vai vaatiko jotain omia kikkoja ja tarvikkeita kun huoltokirjan mukaan ei oo vielä koskaan vaihdettu laatikkoöljyjä niin vois olla jo ehkä tarvetta. Ja jos kyseisessä moottori vaihteisto yhdistelmässä on jotain mitä pitäis muuten huomioon ottaa niin kaikki tieto otetaan ilolla vastaan. Kiitos jo etukäteen ja anteeksi jos on jo sadas kerta kun samaa hommaa joku ihmettelee.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
A4 3.0 TDI vm.2010 vaihdelaatikko nykii
Collapse
X
-
Noilla kilsoilla kannattaa jo teettää laatikon öljynvaihto huuhtelemalla, arvokas operaatio mutta järkevin tapa vaihtaa öljyt laatikkoon. Suodatin vaihdetaan samalla.
Viet auton jollekin hommansa osaavalle huoltamolle (joka näihin on aiemminkin öljyjä vaihtanut ja jolla mielellään on bg-laitteisto) niin tulee parhaiten hoidettua ja pystyvät siellä tarkistamaan ja hankkimaan vaihteistoon sopivan öljyn. Ja öljyn on oltava juuri oikeaa tuolle laatikolle.
Mahdollisesti löytävät siellä myös syyn tuohon tärinään. Itse veikkaisin rikkinäistä sisäpään vetoniveltä jossain nurkassa.
E . lukihäiriö, eihän siinä tärinästä ollut puhe vaan nykimisestä. Viittaisi laatikkoperäiseen ongelmaan, joka voi helpottaa öljynvaihdolla.Viimeksi muokannut vV8m5; 28.2.2016, 10:22.
Comment
-
Pohjaropusta vanha pois. Uudet sisään laatikon sivussa olevasta propusta. Määrä ok. Kun öljyä valuu hieman täyttöaukosta lämpötilan ollessa 35-45 astetta. Joissakin on suodatin ja joissakin ei. Varmistettava marmorilta. Öljymäärä noin 7 litraa ja hinta merkkarilla ~35 euroa. Jos arvelluttaa niin vaihtotyö on vajaa tunti joten itse en alkaisi läträän.
E: tuo huuhtelu liittyy tippiaskiin eikä tarpeen näissä joissa öljynvaihtoväli on määritelty ja tehty mahdolliseksi vaihtaa kokonaisuudessaan.Viimeksi muokannut tede; 28.2.2016, 10:26.
Comment
-
Ok. Kiitos tiedoista. täytyy maanantaina lähtee paikalliselta audikauppiaalta kyselemään öljyjä, audilta tuli tarjous öljyn vaihdosta 390€ joten kuulostaa hieman kalliilta jos voi kotona nosturilla öljyt normaalisti vaihtaa. Ja seuraavana kysymyksenä mitä laatikko kestää vääntöä kun tuli sopivan hintanen lastutus eteen niin kestääkö laatikko noin 298hp 600nm vääntöä?Viimeksi muokannut juhnu; 28.2.2016, 10:36.
Comment
-
Juu nyt kun tarkemmin tota huolto kirjaa kääntää niin on ne laatikko öljyt vaihdettu ensimmäisen kerran 118 000 kohdalla ja toisen kerran 173 000 mutta tiedä nyt sitten että onko ne vaan kirjotellu muuten vaan ne tänne kun on tuonti auto ja kolme viimestä huoltoo on samasta paikasta samalla leimalla ja ihan samalla käsialalla kirjotettu eikä oo mikään audin merkkihuolto.
Comment
-
Osaako joku sanoa onko motonetin myymä febin öljy toimivaa tavaraa kun ainakin väittää purkissa vastaavaks audin orkkis öljylle. Ja olis jo paremman hintasta jos ostaa isommassa purkissa.
http://m.motonet.fi/fi/tuote/590089/...hteistooljy-1l
Comment
-
Ainakin Ravenolin öljyjä on paljon tiptronic-laatikoissa käytetty hyvin tuloksin. Tuo olisi varmaan sun autoon sopivaa:
http://www.vaihteistokauppa.fi/produ...hteistooljy-4l
Olisi tuolla samassa kaupassa myös suodatin, jos on oikea
http://www.vaihteistokauppa.fi/produ...tin-dsg-0bh0bt
Comment
-
Jos kyseessä profiilin auto, niin luulisin laatikon olevan tiptronic eikä stronic(dsg). Yllämainitut öljyt dsg-öljyjä.
Itse vaihdatin edellisen kerran Febi 39095(G060162A2) omaan 6HP19A-tiptronicciin.
Muokkaus: Perutaan ylläoleva, ilmeisesti A4 3.0 Q -10 vuosimallissa on 7-lovinenStronic(dsg)
Comment
-
No niin eli öljyjen vaihdolla asiat vaan huononi ja nyt audicenterissä käytyäni tultu siihen tulokseen että vaihteisto kokonaan vaihtoon, on päässyt toinen kytkimistä hajoamaan sen takia että öljyjä ei ole vaihdettu ja on koko laatikko nyt täynä paskaa ja on kuulemma helpompi laittaa toinen loota kun alkaa vaihtamaan kytkintä ja putsaamaan ja koko vaihteistoa. Ja nyt löyty avk:lta saman ikäinen ja samalla motilla oleva a6 niin maahtaako olla sama laatikko molemmissa, kun olis vaan noin 100 000 ajettu. Tai mistä mahtais löytyä noita uusia tai takuu korjattuja vaihteistoja
Comment
Comment