Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A4 3.0 TDI vm.2010 vaihdelaatikko nykii

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A4 3.0 TDI vm.2010 vaihdelaatikko nykii

    Joo eli kyseessä 2010 vuotinen ,n. 180 000 ajettu, 3 litranen diiseli, 7 vaihteisella automaatilla. Vikana ihmeellinen nykiminen kylmänä ja välillä lämpinä, nykiminen tuntuu kun kiihdyttää kovemmin. Tasa kaasulla ja pienellä kiihdytyksellä ei tunnu mitään. Nykiminen tuntuu ihan kuin olis vanne helvetin kiero eli koveneen tasaisesti vauhdin mukana ja tärisyttää koko autoa vähän mutta mistään ei kuitenkaan kuulu mitään epänormaalia kolinaa tai muuta. Seuraava kysymys mikä vaihteisto kyseisessä vehkeessä mahtaa edes olla kun on ensimmäinen audi ikinä ja omistanu kyseisen vehkeen jo viikon niin ei ole kerenny kyseiseen merkkiin vielä perehtymään. Kuinka usein tarvii laatikkoöljyjä vaihdella ja onko ihan perus homma vai vaatiko jotain omia kikkoja ja tarvikkeita kun huoltokirjan mukaan ei oo vielä koskaan vaihdettu laatikkoöljyjä niin vois olla jo ehkä tarvetta. Ja jos kyseisessä moottori vaihteisto yhdistelmässä on jotain mitä pitäis muuten huomioon ottaa niin kaikki tieto otetaan ilolla vastaan. Kiitos jo etukäteen ja anteeksi jos on jo sadas kerta kun samaa hommaa joku ihmettelee.

    #2
    Tärinästä en tiedä, mutta vaihteisto on s-tronic kaksoiskytkinsysteemi. Öljynvaihtoväli 60tkm joten kipin kapin uudet rasvat sisään

    Comment


    • #3
      Ja onko öljyn vaihtoon jotain omia kikkoja vai onko vaan vanhat öljyt ropusta pihalle ja uudet sisään. Vaihdetaanko samalla suodattimia tai jotain muuta ja mitä öljyä menee ja kuinka paljon

      Comment


      • #4
        Noilla kilsoilla kannattaa jo teettää laatikon öljynvaihto huuhtelemalla, arvokas operaatio mutta järkevin tapa vaihtaa öljyt laatikkoon. Suodatin vaihdetaan samalla.
        Viet auton jollekin hommansa osaavalle huoltamolle (joka näihin on aiemminkin öljyjä vaihtanut ja jolla mielellään on bg-laitteisto) niin tulee parhaiten hoidettua ja pystyvät siellä tarkistamaan ja hankkimaan vaihteistoon sopivan öljyn. Ja öljyn on oltava juuri oikeaa tuolle laatikolle.
        Mahdollisesti löytävät siellä myös syyn tuohon tärinään. Itse veikkaisin rikkinäistä sisäpään vetoniveltä jossain nurkassa.

        E . lukihäiriö, eihän siinä tärinästä ollut puhe vaan nykimisestä. Viittaisi laatikkoperäiseen ongelmaan, joka voi helpottaa öljynvaihdolla.
        Viimeksi muokannut vV8m5; 28.2.2016, 10:22.

        Comment


          #5
          Pohjaropusta vanha pois. Uudet sisään laatikon sivussa olevasta propusta. Määrä ok. Kun öljyä valuu hieman täyttöaukosta lämpötilan ollessa 35-45 astetta. Joissakin on suodatin ja joissakin ei. Varmistettava marmorilta. Öljymäärä noin 7 litraa ja hinta merkkarilla ~35 euroa. Jos arvelluttaa niin vaihtotyö on vajaa tunti joten itse en alkaisi läträän.
          E: tuo huuhtelu liittyy tippiaskiin eikä tarpeen näissä joissa öljynvaihtoväli on määritelty ja tehty mahdolliseksi vaihtaa kokonaisuudessaan.
          Viimeksi muokannut tede; 28.2.2016, 10:26.

          Comment


          • #6
            Ok. Kiitos tiedoista. täytyy maanantaina lähtee paikalliselta audikauppiaalta kyselemään öljyjä, audilta tuli tarjous öljyn vaihdosta 390€ joten kuulostaa hieman kalliilta jos voi kotona nosturilla öljyt normaalisti vaihtaa. Ja seuraavana kysymyksenä mitä laatikko kestää vääntöä kun tuli sopivan hintanen lastutus eteen niin kestääkö laatikko noin 298hp 600nm vääntöä?
            Viimeksi muokannut juhnu; 28.2.2016, 10:36.

            Comment


              #7
              Niin siis öljymäärä tarkastettava käynnissä ja tuossa jo sanoinkin että määrä noin 7 litraa. Kysy öljyn alkuperäinen numero niin sen perusteella voit hakea korvaavaa tuotetta. Ilman nosturia erittäin hankala operaatio.

              Comment


              • #8
                Juu nyt kun tarkemmin tota huolto kirjaa kääntää niin on ne laatikko öljyt vaihdettu ensimmäisen kerran 118 000 kohdalla ja toisen kerran 173 000 mutta tiedä nyt sitten että onko ne vaan kirjotellu muuten vaan ne tänne kun on tuonti auto ja kolme viimestä huoltoo on samasta paikasta samalla leimalla ja ihan samalla käsialalla kirjotettu eikä oo mikään audin merkkihuolto.

                Comment


                • #9
                  Mistä ootte noita laatikko öljyjä ja suodattimia ostellu, kun oli audilla aikasta suolasen hintaset. Ja mikä mahtaa olla jakolaatikon öljyn vaihtoväli?

                  Comment


                  • #10
                    Osaako joku sanoa onko motonetin myymä febin öljy toimivaa tavaraa kun ainakin väittää purkissa vastaavaks audin orkkis öljylle. Ja olis jo paremman hintasta jos ostaa isommassa purkissa.

                    http://m.motonet.fi/fi/tuote/590089/...hteistooljy-1l

                    Comment


                    • #11
                      Ainakin Ravenolin öljyjä on paljon tiptronic-laatikoissa käytetty hyvin tuloksin. Tuo olisi varmaan sun autoon sopivaa:

                      http://www.vaihteistokauppa.fi/produ...hteistooljy-4l

                      Olisi tuolla samassa kaupassa myös suodatin, jos on oikea

                      http://www.vaihteistokauppa.fi/produ...tin-dsg-0bh0bt

                      Comment


                        #12
                        Jos kyseessä profiilin auto, niin luulisin laatikon olevan tiptronic eikä stronic(dsg). Yllämainitut öljyt dsg-öljyjä.
                        Itse vaihdatin edellisen kerran Febi 39095(G060162A2) omaan 6HP19A-tiptronicciin.

                        Muokkaus: Perutaan ylläoleva, ilmeisesti A4 3.0 Q -10 vuosimallissa on 7-lovinenStronic(dsg)

                        Comment


                        • #13
                          S-tronic kyseessä koska MY10 (tippi oli vain 08-09 B8 3.0tdi yhteydessä) ja 7-vaihteinen.

                          Comment


                          • #14
                            Eli pitäis käydä motonetin tarjoamat febin öljyt ? Onko jollain jotain pahaa sanottavaa öljyn laadusta tai toimivuudesta audin vaihteistoissa ?

                            Comment


                            • #15
                              No niin eli öljyjen vaihdolla asiat vaan huononi ja nyt audicenterissä käytyäni tultu siihen tulokseen että vaihteisto kokonaan vaihtoon, on päässyt toinen kytkimistä hajoamaan sen takia että öljyjä ei ole vaihdettu ja on koko laatikko nyt täynä paskaa ja on kuulemma helpompi laittaa toinen loota kun alkaa vaihtamaan kytkintä ja putsaamaan ja koko vaihteistoa. Ja nyt löyty avk:lta saman ikäinen ja samalla motilla oleva a6 niin maahtaako olla sama laatikko molemmissa, kun olis vaan noin 100 000 ajettu. Tai mistä mahtais löytyä noita uusia tai takuu korjattuja vaihteistoja

                              Comment


                                #16
                                Vaihteiston öljyt kesti taas lootan eliniän... Eli elinikäiset öljyt niin kuin ne sanoo.

                                Comment


                                • #17
                                  Niis on kyl 60tkm vaihtoväli.

                                  Comment


                                    #18
                                    Niin se "elinikäinen" taisikin koskea manuaalilootia? Vai oliko jotain automaattejakin joihin ei tehtaan mukaan tarvitse vaihtaa öljyjä?

                                    Comment


                                    • #19
                                      Eikös tiptronic:t ole ilman öljynvaihtoväli suositusta.

                                      Comment


                                      • #20
                                        60tkm vaihtoväli ja vaihdettava suodatin tuli vasta faceliftissä, alkupään B8 S-troniceilla ei ollut vaihtoväliä ja senpä takia kai niitä onkin enemmän porsinut.

                                        Comment


                                        • #21
                                          Niin olikos jollain tietoa siitä että milloin a6 vaihtui s-tronic ja onko sama laatikko kun a4

                                          Comment


                                          • #22
                                            C7 korimalliin tuli S-Tronic. Sama laatikko pikkumuutoksin start-stoppia varten, tuskin kuitenkaan vaihtokelpoinen suoraan.

                                            Comment

                                            Working...
                                            X