Terve
Eilen ensimmäisen kerran alkoi pintakaasulla hyytyä ja tyhjäkäynti muuttui aavistuksen aaltoilevaksi (~50rpm seilaus). Kun painoi kaasua vähän lisää niin pikku viiveellä lähti taas vetämään.
Käytin sammuksissa ja starttasin. Lähti normaalisti käyntiin. Annoin vähä kenkää ja sytytti moottorin vikavalon. Vikakoodit eka lukukerralla (mukana mahdollisia vanhoja koodejakin):
17695.P1287: Turboahtimen bypass venttiili avoin
16825.P0441: Haihtuvien polttoainepäästöjen hallintajärjestelmän väärä tyhjennysvirtaus (ei liene mitään vakavaa?)
17704.P1296: Jäähdytysjärjestelmän toimintahäiriö (ei liene vakavaa?)
16518.P0134: Happitunnistimen virtapiirin (kosketinkenttä 1 - anturi 1) aktiivisuutta ei havaittu
17521.P1113: Kosketinkenttä 1 - anturi 1 sisäinen resistanssi liian korkea
Nollasin koodit ja ajoin töihin ja takas kotiin ilman vikavaloa. Starttasin kotona taas nopeasti uudelleen koneen ollessa vielä kuuma niin taas syttyi moottorin vikavalo. Koodeista uusiutui seuraavat:
17695.P1287: Turboahtimen bypass venttiili avoin
16518.P0134: Happitunnistimen virtapiirin (kosketinkenttä 1 - anturi 1) aktiivisuutta ei havaittu
Ja uutena koodina tuli 17524.P1116 Happitunnistimen lämmittimen virtapiiri (kosketinkenttä1 - anturi 1) avoin
Vikakoodinlukijana V-checker VAG Pro
Voiko bypass jäädä oikeasti jumiin vai jumittaako auto itse bypassin jos lambdalta ei saada arvoja? Auto on 2001 vuosimallin A6 2.7 biturbo Quattrona ja manuaalivaihteilla. Kilometrejä kertynyt 220tkm. Kaikki muu on orkkista, mutta joku perus lastutus tehty.
Eilen ensimmäisen kerran alkoi pintakaasulla hyytyä ja tyhjäkäynti muuttui aavistuksen aaltoilevaksi (~50rpm seilaus). Kun painoi kaasua vähän lisää niin pikku viiveellä lähti taas vetämään.
Käytin sammuksissa ja starttasin. Lähti normaalisti käyntiin. Annoin vähä kenkää ja sytytti moottorin vikavalon. Vikakoodit eka lukukerralla (mukana mahdollisia vanhoja koodejakin):
17695.P1287: Turboahtimen bypass venttiili avoin
16825.P0441: Haihtuvien polttoainepäästöjen hallintajärjestelmän väärä tyhjennysvirtaus (ei liene mitään vakavaa?)
17704.P1296: Jäähdytysjärjestelmän toimintahäiriö (ei liene vakavaa?)
16518.P0134: Happitunnistimen virtapiirin (kosketinkenttä 1 - anturi 1) aktiivisuutta ei havaittu
17521.P1113: Kosketinkenttä 1 - anturi 1 sisäinen resistanssi liian korkea
Nollasin koodit ja ajoin töihin ja takas kotiin ilman vikavaloa. Starttasin kotona taas nopeasti uudelleen koneen ollessa vielä kuuma niin taas syttyi moottorin vikavalo. Koodeista uusiutui seuraavat:
17695.P1287: Turboahtimen bypass venttiili avoin
16518.P0134: Happitunnistimen virtapiirin (kosketinkenttä 1 - anturi 1) aktiivisuutta ei havaittu
Ja uutena koodina tuli 17524.P1116 Happitunnistimen lämmittimen virtapiiri (kosketinkenttä1 - anturi 1) avoin
Vikakoodinlukijana V-checker VAG Pro
Voiko bypass jäädä oikeasti jumiin vai jumittaako auto itse bypassin jos lambdalta ei saada arvoja? Auto on 2001 vuosimallin A6 2.7 biturbo Quattrona ja manuaalivaihteilla. Kilometrejä kertynyt 220tkm. Kaikki muu on orkkista, mutta joku perus lastutus tehty.
Comment