Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Ja taas kerran tyhjäkäynnistä

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Ja taas kerran tyhjäkäynnistä

    Hakua on sit käytetty, mut kunnolla soveltuvaa tapausta ei löytyny.

    Tuo kun pyrkii täristämään tyhjäkäynnillä koko autoo. Toiseks heti kohta kylmäkäynnistyksen jälkeen heijailee tyhjäkäyntiä vähän aikaa. Tässä vaiheessa kun painaa kaasua silleen et tyhjäkäyntikytkin aukee, niin kiekat tippuu tosi alas ennenku kaasuläppä alkaa aukeemaan. Ja sit viel moottorijarrutuksen aikana ku polkasee kytkimen pohjaan, ni taas kiekat käy turhan alhaalla. Tyhjäkäyntikekat on muutenkin karvan alle 800, vaikka tuossa pitäs olla 800-1000 autodatan mukaan.

    Kaksilla 10tkm ajetuilla 3-kärkitulpilla ainaki samat oireet, merkiltään bosch ja denso.

    Ei ois enää suuren suuri ongelma, mut haluis vaan saada tuon kuntoon.

    #2
    Itsekin tuossa toissapäivänä surffailin forumia läpi, ongelmani olivat _hyvin_ samanlaiset.

    Putsasin kaasuläpän ja AVOT, toimii kuin unelma.
    Itselläni oli vielä juuri lastu asennettu voi pojat kun vaelsi puolikaasulla kiihdytettäessä. Nyt tosiaan kun päästää kaasun tippuu pehmeästi tuohon tuhannen alapuolelle kun ennen kävi vatkaamaan 600-1000 välillä useita kertoja aina kytkimen painamisen yhteydessä.

    Ja oli muuten mukavan mustan pien peitossa melkeen koko kaasuläppäkotelo!

    Comment


    • #3
      Niin no tuo taitaaki olla about ainoo paikka mitä en oo viel tarkistanu. Pitää tuossa joku päivä irrotella se kotelo. Siihen putsaukseen käynee taas se bräkleeni.

      Comment


        #4
        Juu, jarrukliinerillä itse putsasin ja irroitus oli hyvin nopeaa.
        Jos haluat hifistellä, käy hakemassa uusi tiiviste imusarjan ja kaasuläpän väliin ennen töihin ryhtymistä (itselläni ei ollut uutta tiivistettä, meni ihan hyvin vanhalla).

        Comment


        • #5
          Eipä auttanu tuo läppähässäkän putsailu, tai korkeintaan hyvin vähän. Niin pitkään menee kylmänä normaalisti kun ei vaan päästä ihan kokonaan kaasua pois. ISV? Mites herkkä sen kiertoluistin pitäs olla liikkumaan? Eräs bosch-korjaaja tuumas että sen pitäs liikkua ravistamalla, tiedä siten että puhuko tuosta mallista.

          Ja jäi vielä alunperin mainitsematta että joskus lämpimänä käynnistämisen jälkeen tyhjäkäynti asettuu sit tosi alas.

          Comment


          • #6
            Voipi olla että vika löyty. Pari tulpanjohtoo näyttäs olevan elämänsä ehtoo puolella. Yks näytti luokkaa satoja kilo-ohmeja ja toinen sadan pintaan. Toisessa asennossa sit oli taas arvot normaalit. 150 euroo kiiitooosh.. Pitää kuitenki kokeilla irtopiuhoilla josko korjaantuu ennenku menee uutta satsia ostamaan.

            Comment


            • #7
              Vieläkin jatkuu taistelut asian kanssa. On kyllä pikkuhiljaa parantunu, mutta: Tyhjäkäyntikiekat edelleen lämpimällä koneella noin 700 -> täristää. Pakokaasutesteri näytti et tyhjäkäynnillä pyrkii lievästi nostamaan hc-arvoo, kierroksilla menee sit kirkkaasti alle rajojen.

              Tuossa kattelin ajotuslampulla, ja alko ihmetyttämään ku vauhtipyörän viiva häviää joskus kokonaan siitä aukosta ja lähimmillään pääsee kai 1,5 sentin päähän siitä suorasta reunasta. Eli sytkä tuntus jumittavan liian aikasella. Vai miten paljon lie tuommonen 1 aste matkassa vauhtipyörän kehällä, luokkaa 3 mm luulisin. Semmonen vielä että sillon käynti tuntuu paremmalle kun sytytys käy myöhimmällä.

              Jos arvon raati nyt tulee siihen tulokseen että sytytys on liian aikasella, ni onko ainoo mahdollinen tuon aiheuttaja jako/jakaja? Vai päseekö taas tutkimaan kaikkia sähköhärpäkkeitä. Tuo jako vois olla ehkä puol hammasta väärässä kohtaa.

              Comment

              Working...
              X