Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi S3 8l -02 suuttimen välistä tulee bensaa.

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Audi S3 8l -02 suuttimen välistä tulee bensaa.

    Moi! Kai se täytyy ensimmäinen postaus tehdä. eli Ässän suuttimesta välistä näyttäisi tulevan bensaa, johtuuko tämä että o-rengas olisi hajonnut? Mistäs näitä o renkaita kyseiseen autoon saa? En löytäny Googlen ihmeellisestä maailmasta mitään. Samalla voisikin kysäistä että mistä kiihdyttäessä kuuluu outo vinkuminen kun kierrokset ylittää 3500rpm. Vetoja kuitenki löytyy. Ja paikoillaan kierrättäessä ei vinkunaa kuulu. Alkoi kuulumaan kovien pakkasten jälkeen.

  • #2
    Veikkaisin että samasta paikkaa vinkuminen kuuluu mistä sitä bensaakin tulee, marmorilta saat varmaan uudet osat.

    Comment


    • #3
      O-renkaita saa kysellä varaosaliikkeistä kuten fixus ja marmorilta noita o-renkaita varmasti löytyy. Tarvitset sen 8kpl koska niitä on 2kpl per suutin. Tarkista myös ettei imusarjan puolelta ole ne muovi ohjurit löystyneet.
      Tuo vinkuva ääni joka pakkasilla alkanut on toden näköisesti jokin näistä vaihtoehdoista jotka selviää vain tutkimalla syvemmin. Eli voi olla pakosarjan, turbon tai downpipen pultit/ mutterit löystyneet, jonkin edellä mainituista tiiviste palanut poikki tai puhki, pakosarja tai turbon pakopesä halki. Nuo kaikki aiheuttavat ahdoilla sellaista terävää sirisevää ääntä. Itse juuri vaihdoin kytkin remontin yhteydessä "huvikseen" tuon hyvinkin ahdistava vakio pakosarjan paremmin virtaavaan relentlesin v4 pakosarjaan, vanha kun irtosi ja tutkin sitä huomasin sen olevan kolmesta kohtaa halki. 3 ja 4 väline liitos halki ja nielusta 2 kohtaa. Tuo nielun halkeama oli polttanut tiivisteen poikki turbon ja pakosarjan välistä. Tuolla relentlesin sarjalla sai auton toimimaan paremmin. Ei mene tukkoon 5000rpm jälkeen vakio ahtimella jota se tuppaa softatuissa tekemään. Myöskin valmistaja antaa elinikäisen takuun pakosarjalle halkeamien ja murtumien osalta. Pieni ahtovuotokin voi toki olla mahdollinen äänen aiheuttaja.

      Comment


      • #4
        Meneekö Joni vakio downpipe vai joutuuko tilaamaan uuden ton relentlessin kanssa?

        Comment


        • #5
          Menee täysin vakio paikalle kaikki tuolla sarjalla.

          Comment


          • #6
            Finjector.com. Nettisivuilla ei ole listattu kaikkea joten kannattaa soittaa. Kaverilta tuli ulkomuistista satkun o-renkaiden osanumerot ja tavara löytyi suoraa hyllystä, kun paikanpäältä kävin hakemassa.

            Comment


            • #7
              Kiitos kaikille hyvistä vastauksista! Ei muutaku vikaa etsimään. Tosiaan kaikki itelle niin uutta kun,ensimmäinen turboauto kyseessä

              Ja tosiaan tuo ei ole sellanen metallinen sirinä tuo ääni. Se on enemmän semmonen pehmeä ujellus. En osaa selittää.
              Viimeksi muokannut Killeri; 21.2.2016, 23:34. Perustelu: Älä tee uutta viestiä heti perään, vaan editoi vanhaa

              Comment


              • #8
                https://youtu.be/0Ie4efeX-Zs video lisätty tästä vinkumisesta! Onko ahtovuodon kuulosta vai turbon siivet hajoamassa? Ahtoputket eilen tsekkasin. Ne ehjät.

                Comment


                • #9
                  Ei kellään tosiaan oo mitää hajua?

                  Comment


                  • #10
                    Aika vaikea sanoa. Testaa nyt ahtovuodot ekana, helpohko ja halpa testata.

                    Comment


                    • #11
                      Ei kellään Tampereen suunnalla pääsis testaamaan onko vuotoja? Korvausta vastaan tietysti. ..

                      Comment


                      • #12
                        Saa sen turbon imuputkenkin suht helposti sieltä pois sen verran että pääsee sormin kokeilee heiluuko siivet. Ilmansuodatin kotelon ottaa pois edestä niin tulee tilaa.

                        Comment


                        • #13
                          Okei eli. Välijäähyt tsek, ei murtumia tai muutakaan. Ahtoputket tsek. Imuputki tsek, turbon siivet tsek, ei ollut välyksiä olleskaan. Myöskin testattu ettei takaiskuventtiili ole rikki. Alkaa olemaan ideat vähä loppu.... ideoita mitä voisi viel tsekata?

                          Comment


                          • #14
                            Miten tsekkasit noi ahtoputket ja välijäähyt? Silmällä vai painetestillä?

                            Comment


                            • #15
                              Silmällä sekä painetestillä.

                              Comment


                              • #16
                                Ajattelin vaihtaa turbon ja pakosarjan välisen tiivisteen, mahtuuko tuo Turbo pois tuolta vai täytyykö tehdä jotain extraa? Ärsyttää suunnattomasti tuo vinkuna mutten vaan löydä syyllistä. Tässä voisi olla yksi?
                                Toinen kyssäri että jos tuo pakosarja on halki niin mistäs päin intternettiä sais laadukkaampaa tilalle?
                                Viimeksi muokannut Ässäkaveri; 15.5.2016, 18:48. Perustelu: Lisää txt

                                Comment


                                • #17
                                  Ei oo ihan vartin homma. downpipe irroitus, poikittaistuki jousituksen yläpäästä, ahtoputki välijäähylle, imuputki. Ainakin.

                                  En tiedä sitten saisko sen turbon pudotettua silleen että olis downpipe vielä kiinni onhan siinä se jousto, mut aika kikkailua varmasti olis?

                                  Comment


                                  • #18
                                    Nojuu ei ollut noi edellisetkä hommat vartin juttu kun kertaa tein. Täytyy taas saada järkättyä aikaa ja alkaa purkaan.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Täälläkin viat selvitetty, ei ollu mitään turboo liittyvää, hajonnut Katri aiheutti vinkumisen.

                                      Comment

                                      Working...