Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

90 2.3 10v temppuilee

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    90 2.3 10v temppuilee

    eli siis auto lähtee hyvin käyntiin ja pyörii hyvin tyhjäkäynnillä, mutta heti kun ajat koneen lämpimäks nii se alkaa hyytymään. hetken aikaa pitää pumpata kaasua nii sillon se taas nostaa kierroksia mutta sitten taas meinaa sammua.
    vasta uusin bensasuodattimen ja pumpun.

    #2
    Imuvuodot aika yleinen ongelma: http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...33&postcount=2
    Pyörijä ja virranjakajan kansi kannattaa vaihtaa/tarkistaa. Tarkkana pyörijän ostossa; kannattaa irrottaa vanha malliksi tiskille. Kuparisia tulpanjohtoja kannattaa myös suosia. Pimeällä kelillä näet, jos vanhat johdot räpsyttelee eristeiden läpi runkoon. Syylärille menevän vesiletkun yllä oleva ECUn lämpöanturi saattaa näyttää vääriä vastuksia. Vastustaulukko on tälläkin foorumilla jossain. Muutenkin kannattaa tutkia (ellet lukenut jo) aikaisempia tapauksia, vaikka pelkällä "2.3 + hae otsikoista" hakuyhdistelmällä.

    Comment


      #3
      Syksymmällä vaihoin sen imutötterön ehjään kun entisessä oli halkeamia. Sillon pienet imuvuodot tuntu vaikuttavan heti kylmälläkin koneella. Minkä hintanen tämmöne lämpöanturi vois olla?

      Comment


        #4
        Motonetissä esim. viiskymppiä (37-3341). Se on "aito Bosch", joten varmaan toimiva. Toisaalta niin tärkeä anturi, että ainakin tarvikeantureista ollut joskus huonoja kokemuksia täällä.
        Originaaliosanro on 034906161 (Osa 10). En tiedä onko käytännössä sama anturi kuin tuo ensin mainittu, mutta esim. Tepon kautta voi tilata noin 86 eur: http://speed-autoteile.fi/
        Tuolla on mm. vastusarvoista höpisty joskus: http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...anturin+vastus

        Comment


          #5
          Vaihoin lämpötila-anturin ja käynnistin auton. 3minuuttia annoin pyöriä tyhjäkäynnillä kunnes kone rupes taas hyytymään. Kaasua pitää hetki pumpata että kone pysyy käynnissä ja sen jälkeen tyhjäkäynti heijjaa 1000-1100rpm paikkeilla hetken kunnes kone taas meinaa hyytyä.

          Comment


          • #6
            Oletko vaihtamasi imutöttörön tarkistanut? Vaihdoitko töttörön uuteen vai toiseen käytettyyn?

            Comment


              #7
              Vaihoin sen toiseen käytettyyn mistä en löytänyt halkeemia enkä muutakaan vikaa. Huohotinletkunkin? käytin irti ja puhistin. Siitäkää ei ollut hyötyä

              Comment


                #8
                Joo, huohotinputki tulee koneen vasemmasta kyljestä sinne töttörön alle.
                Miten käyttäytyy, jos irroitat lämpimänä (ehkä vihreän) lambdan signaalipiuhan? Se tulee siihen koneen vasemman kyljen telineeseen, jossa on myös 2-napainen lämmityksen pistoke.

                Comment


                • #9
                  Mulla oli sama vika, irroitin lambdan piuhan ja kävi nätisti sen jälkeen, lamda oli rikki!

                  Comment

                  Working...
                  X