Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi s2 lisätehoa?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Audi s2 lisätehoa?

    Mitä kaikkea täytyy tehdä että s2:sesta irtoaa 350-400hv?
    Kiertokanget ja männät täytyy luultavasti ainakin uusia?
    Uusi ahdin? Isompi cooleri? Mikä moottorin-ohjaus systeemi olisi hyvä?
    Entä kestääkö kytkin/vaihdelaatikko ja muu voimansiirto tuommoiset tehot?
    Mitä mahtaisi maksaa tuommoinen projekti?
    Auttakaa tyhmää.

    #2
    ABY koneella tuonne 350hp:n tienoille pääsee helposti isommalla turbolla, kuulerilla ja putkistolla. Moottorinohjaukseen käy vallan hyvin se siellä nytkin oleva motronic, kunhan sille vaan ajetaan uudelle setupille sopiva ohjelma. Vakiosuuttimetkin taitavat ainakin nostetulla bensanpaineella riittää. ABYn laatikko ja kytkin kestää nuo tehot.

    3B:n tapauksessa ainakin viisivaihteinen loota taitaa olla huonosti vääntöä kestävä?

    Comment


      #3
      Veivit ja männät kelpaa, jos pysytään tuossa 350 tasossa. Jos sinulla on 3B niin tarvitset suuttimet, rs2-ahtimen tai vastaavan, paremman pakosarjan, paremman välijäähdyttimen, paremman putkiston ja sitten softaviritykset. Alkuperäinen moottorinohjaus siis kelpaa eri ohjelmilla.
      Kalliimpi vaihtoehto on sitten rakentaa moottorista RS2-speksien mukainen, joka tarkoittaa lisäksi 3B:n tapauksessa johtosarjamuutoksia, eri ECUa, suorasytkän puolia ja muuta pientä.

      3B:n 01A-laatikko kestää aikansa, ABY:n 6-vaihteinen kestänee leikiten. Eiköhän 01A:kin kestä jos ei lähettele paikaltaan kovasti. Kytkin on siinä rajalla sekin että jaksaako pitää vaiko eikö.

      Hintoja en lähde arpomaan, joku muu avulias voi tehdä sen.

      Comment


      • #4
        Asiaa on puitu täällä monessakin yhteydessä siellä täällä.

        Männät kestää jotain 500hv, kiertokankien kipuraja on tuossa 350 paikkeilla.
        Vakioahtimella pääsee 280 tehoihin.

        Motronikilla pärjää kuulemma tuonne 380 kieppeille...

        5v-laatikon kipuraja on siellä 350 paikkeilla.

        Kytkimen kestosta ei tietoa. Pitänee uusia.

        Vaihtaa pitää ainakin: putkisto, pakosarja, välijäähdytin, ahdin, boksin ohjelma...

        Nämä tiedot muistiin jääneitä isojen poikien keskustelusta. Korjata saa.

        Minuakin kiinnostaa mitä 280->350 tulee kustantamaan koneen avaamisen kanssa suuruusluokaltaan? Missä suuruusluokassa liikutaan normaalissa 3B-koneremonteissa töineen ja osineen?

        EDIT: Olimpa hidas. Hinta arpajaisia odottelen jonkun avuliaan osalta :o)

        Comment


          #5
          Niin tuosta konepuolesta hyvä huomio siellä! Jos kyseessä on enemmän ajettu kone tai sitten 3B yleensäkin on syytä vaihtaa ainakin veivilaakerit ja pistää vahvaan harkintaan kansipahvin päivitys RS2-mallin peltiseen. Toisaalta kansipahvin kanssahan voi tehdä niin että katsoo mitä se kestää ja vaihtaa, kun tulee tarve. Veivilaakereiden kanssa sama menettely ei ole suositeltavaa :)

          Oma koneremonttini oli ulkoisilta kustannuksiltaan suunnilleen jotain tällaista:

          Tiivisteet+kannenpultit 350e
          Männänrenkaat 150e
          Veivi+runkolaakerit original 200e
          Kansityöt epävirallisessa pajassa (pako-ohjurit, muotoilua, venahionnat, plaanaus) 450e
          Hoonaus+lohkon tasopinta 50e

          Comment


            #6
            Kiits kaikille!! Mikä ahdin olisi sopiva? Rs2 ahdin?

            Comment


              #7
              No RS-ahdin siinä tapauksessa että pitäydyt alkuperäisessä tai alkuperäisen kaltaisessa (RS2) pakosarjassa. Muussa tapauksessa kannattaa kyllä varmaan katsella jotain modernimpaa, jos laippa ei ole määräävä tekijä.

              Comment


                #8
                Mulla olisi K26 ahdin, jota on vielä muokkailtu, Roni tietää tarkemmin. Ajettu n 10 tkm remontin jälkeen. 700 egee / tarjous.

                0400-457555

                Comment


                  #9
                  Nyt ei umarra tota ainaista 3B:n morkkaamista??? Moottori mitä miellyttävin,auto tekniikan aatelia.

                  Comment


                    #10
                    Ei tässä mitään morkata. Faktat faktoina. 3B:ssä on tehtaalta huonommat veivilaakerit ja kansipahvi kuin uudemmissa (tai uusimmissa) koneissa jne.

                    Comment


                    • #11
                      3B kone HW on parempi kuin ABY, jos siihen jälkiasentaa suorasytytyksen, uudemman S-ECU:n ja nostaa tyhjäkäyntiä 150rpm ja vaihdattaa uudet kankilaakerit + peltipahvin.

                      Näin siksi, että 3B vauhtipyörä on pöljästi kevyempi kuin ABY/AAN/ADU vauhtipyörä. Rundaa paljon keveämmin.

                      3B softa on huonompi kuin AAN,ABY, ADU. Testattu 3B urkilla, jossa oli ensin 2bar ~265HP 3B ecu ja sitten volvon puolilla suorasytkä AAN 3bar ohjelmisto ~270HP.

                      Omistaja sanoi testin jälkeen, että erittäin merkittävä ero.

                      Comment


                        #12
                        Jos 3B koneeseen laittaa RS2 ahtimen ja pakosarjan + muuttaa ohjelmiston niille sopivaksi, niin suurinpiirtein millaisissa teholukemissa liikutaan ja mistäs tuon ohjelmiston saisi sopivan ? Pikkulinnut tiesivät laulaa, että Tommy200rs osaisi olla avuksi?

                        Iski innostus itselläkin väsätä lisää tehoa ässästä...

                        Comment


                        • #13
                          Samassa yhteydessä on järkevää laittaa 3" putkisto ja isompi välijäähdytin. Sitten lukemat lienevät jossain 330-350?

                          Comment


                            #14
                            Miten tietää että onko s2:nen 3B vai ABY? Meneeko raja vuosimallissa?

                            Comment


                              #15
                              Noin virallisesti 93 vuosimalli on ABY ja vanhemmat 3B. Avant ja sedan on aina ABY.

                              Pellin alta pikavilkaisulla selviää myös. 3B:ssä tulpanjohtojen päällä musta noin 5cm leveä muovikansi, ABY:ssä samassa paikassa ~15cm leveä alumiinikoppa, joka kätkee alleen puolat.

                              Comment


                              • #16
                                Lohkon takaosassa kuljettajan puolella 3b:ssä virranjakaja, ABY:stä ei semmoista löydy.

                                Comment


                                  #17
                                  Mistäköhän löytää s2:seen osia?? Olen etsinyt kiertokankia, mutta en ole loytänyt mistään.
                                  Voisiko joku sanoa esim joitakin nettilinkkejä?

                                  Comment


                                    #18
                                    http://www.s2forum.com/forum/showthread.php?t=2227

                                    Comment


                                      #19
                                      PO-Metal, kotimainen, kohtuu halpa ja hyväksi todettu. Tuolta siis kiertokankia yms. metallituotteita.

                                      Comment


                                        #20
                                        onko helppoa tehdä 3b koneesta aby, tai onko edes mahdollista?
                                        Sopiiko aby:n vaihdelaatikko 3b:hen?

                                        Comment


                                          #21
                                          Kohtuullisen helppoa ja mahdollistakin. Jos haluaa tehdä viimeisen päälle pitää hallille koneistaa kiinnitykset nokkapyörän taakse ja vaihtaa ainakin imusarja, venakoppa, bensakisko jne jne ja tietysti sähköt.

                                          Vaihteisto sopii, mutta apurunko on eri eli hieman saa soveltaa, jos ei apurunkoa tahdo vaihtaa.

                                          Comment


                                          • #22
                                            vaihteisto ok. ja tein ton muunnoksen 3B---ABY....mut sori putosin kärryiltä,miks haluat ABY:n? 3B:llä saat hienosti +350hv. vai oliks sulla joku muu syy?

                                            Comment


                                            • #23
                                              3B koneeseen jos asentaa pelkän turbon RS2 ja päivittää boxin päästään n.300-330hv/500-600nm. eikä muita muutoksia homma on ok. hinta on n.2000e

                                              Comment


                                                #24
                                                Mutta kuinkas kauan tuo vaihdeloota sitten kestää? ja muutkin osat..
                                                Eikä tarkoitus olis tyytyä noin "pieniin" teholukemiin, vaan 400 olisi parempi lukema..

                                                Comment

                                                Working...
                                                X