Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Multitronic alkoi luistaa kolarin jälkeen

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Multitronic alkoi luistaa kolarin jälkeen

    A6 Avant, 2.5tdi, 2002, multitronic.

    Ajoin aamulla pienen peräänajon, jossa edelläolevasta autosta puskuri lohkesi hieman ja omasta autostani keulapuskuri painui sisään niin että irvistää nyt vähän etulyhtyjen alta. Aika pieni törmäys kuitenkin, mutta outo asia on että auto on nyt todella laiska, ei meinaa kiihtyä millään, kierrokset vaan nousevat mutta vauhti todella hitaasti. Aivan kuten kytkin luistaisi.

    Vaikea uskoa että mitään mekaniikkaa olisi hajonnut, voiko törmäys nollata jotenkin laatikon asetukset, tms. ?

    Epäilin myös jarrujen jumitusta, mutta eivät kuumene, eikä hetkellinen kulutus näyttänyt normaalia suuremmalta.

    #2
    Rikkoi luultavasti ahtopaineanturin joka on vasemman umpion lähellä -> moottorista tehot pois.

    Comment


    • #3
      Kiitos vastauksesta! Loistava uutinen jos vika olisi vaan siinä! Mietin jo tulevaa vaihteistoremonttia ja sen kannattavuutta tuon ikäisessä autossa.

      Vikavaloja ei pala, näkeekö vag-com tuon hajoamisen, tai voiko sitä yleismittarilla todeta?

      Comment


      • #4
        Vika oli tosiaan juuri tässä MAP-anturissa. Vag-Comilla vikakoodi:
        00519-Intake manifold pressure sensor (G71)
        31-00 - Open of Short to Ground

        Anturista oli hajonnut liitin, joka on melkein kiinni puskurin sisäreunassa. Sen sai vielä painettua
        takaisin paikoilleen ja vikakoodi ei tullut takaisin niinkuin aiemmin. Täytyy vielä paremmissa olosuhteissa
        irroittaa umpio ja sulattaa liitin kunnolla paikoilleen. Nyt pikakorjauksen pystyi tekemään sumuvalon ritilän irroittamalla.

        Comment

        Working...
        X