Eli auton lämmöt nous yhtäkkiä motarilla 110 asteeseen. Ajoin suoraan korjaamolle. Huomasin itekkin että vesipumppu alkanu vuotaan ja ei kiertäny vesi. Korjaamolla vaihdettiin sit jakopää kaikkine osineen. Eli termari ja vesipumppu ovat uusia.
Auto laitettiin kasaan ja korjaaja lähti käymään kiesillä niin lämmöt pysy hyvin 90 asteessa ja lämmintä puhalsi, mutta sitten kun pysähtyi niin lämmöt nous taas 110 asteeseen? Ihmeteltiin sitä, et onko nyt kansi menny vai mikä? No lähdin ajamaan sillä taas ja lämmöt ajossa tosiaan 90 astetta nätisti ja lämmintä piisaa. Sitten koitin pysähtyä ja annoin noin 10min olla tyhjäkäynnillä niin lämmöt kyllä edelleen pysy tasan 90 asteessa, mutta lämmin ilma muuttui nyt vain vähän haaleaksi? Missä vika? Laitoin sinne ennen näitä ongelmia mätänetin paikkausainetta ja mietin olisko sielä vaan joku letku tukossa? Onko kenelläkään käyny vastaavaa? Myös tyhjäkäynti seilaa, mutta näillä ei taida olla mitään yhteistä..
Auto laitettiin kasaan ja korjaaja lähti käymään kiesillä niin lämmöt pysy hyvin 90 asteessa ja lämmintä puhalsi, mutta sitten kun pysähtyi niin lämmöt nous taas 110 asteeseen? Ihmeteltiin sitä, et onko nyt kansi menny vai mikä? No lähdin ajamaan sillä taas ja lämmöt ajossa tosiaan 90 astetta nätisti ja lämmintä piisaa. Sitten koitin pysähtyä ja annoin noin 10min olla tyhjäkäynnillä niin lämmöt kyllä edelleen pysy tasan 90 asteessa, mutta lämmin ilma muuttui nyt vain vähän haaleaksi? Missä vika? Laitoin sinne ennen näitä ongelmia mätänetin paikkausainetta ja mietin olisko sielä vaan joku letku tukossa? Onko kenelläkään käyny vastaavaa? Myös tyhjäkäynti seilaa, mutta näillä ei taida olla mitään yhteistä..
Comment