Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi 100 10vt röplötys

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Audi 100 10vt röplötys

    Moro, kyseessä siis otsikon mukainen 10vt (mc2) Quattro lötkö.

    Tuli vika kuin salama kirkkaalta taivaalta, 3500rpm --> alkaa röpöttää ahdoilla eikä kierrä kunnolla. Alemmilla kierroksilla kuitenkin toimii hienosti täysillä paineilla. Epäilisin itse sytytyspuola/moduuli mötikkää, hall-anturia tai kampiakselin asentotunnistinta syypääksi koska vaikuttaa siltä että kipinäpuolessa olisi häikkää.

    Vaihdetut osat:

    -tulpat NGK BP6ET uudet

    Melko uudet osat:

    -bensansuodatin
    -bensapumppu
    -virranjakajan kansi + pyörijä
    -sytytyspuola/moduuli
    -tulpanjohdot (bosch)

    Ahto/ilmavuotoja ei ole. Virityksiä on sen verran että ecun pinni 21 (bensapumpun rele) maadoitettu fuelcutin ohittamiseksi, bleed venttiilillä ja säädettävällä hukkaportin kannella nostettu ahdot 0.7bar ja bensanpaineita nostettu se vähä mitä saatiin nostettua. Viritysten jälkeen auto toimi moitteettomasti. Penkissä säädettiin ja saatiin tulokseksi 234hv/356nm. Enempää ei voinut ahtoja nostaa koska seos meni laihalle kun ei saanut tarpeeksi bensan painetta.

    Olisko kokeeneemmilla neuvoja mistä tällainen saattaa johtua? Mittausohjeet löysin sytytyspuolalle, täytyy tarkistaa kun ehtii. Tässä on ollut myös hieman ongelmaa sytytysmoduulin liittimessä ( 3 pinninen), kun se on hukannut kipinän kyseisen liittimen kontaktihäiriöstä. Eihän tällainen kontaktihäiriö voi käräyttää puolaa?

    Kiitos etukäteen mahdollisille auttajille !

    #2
    Kokeilepa pudottaa ahtopaineet vakioon ja kokeilla sitten. Paljonko ahtoja, kun rötääminen alkaa? Ovatko nakuanturit ehjiä? Ja mitenkä on nyt paineiden noston jälkeen seokset, mistä tiedät että seos meni laihalle?

    Comment


    • #3
      0.7 ahtoja jo ennen 3500rpm ja pelaa hyvin kunnes tuo kierrosluku saavutetaan ja sama 0.7 painetta kun rötää.

      Nakuantureista ei tietoa ovatko toimivia. Voiko ne mitata?

      Penkissä kun säädettiin niin siinä oli seosmittari tietysti kokoajan kiinni (laajakaista lambda)

      Sytytyksen säätöön ei ole kajottu, eli siis virranjakajan asentoon.

      Mutta tosiaan penkityksen jälkeen auto pelasi liki 100km ihan hienosti, yhtenä päivänä kun lähdin liikkeille niin rötääminen alkoi.

      Comment


      • #4
        Nakutusanturia voisi kyl veikata äkkiseltään.. tarkista ainakin ulkoisesti sen tai niiden kunto ja kiristysmomentti (tärkeä!) sekä liitin.

        Menikö seokset laihalle jo alhaisemmilla kierroksilla vai vasta yläpäässä?

        Mulla kävi hiukan vastaavasti mutta paljon radikaalimmin. Yhtäkkiä hävis moottorista lähes kaikki teho, ei jaksanu kiertää juuri yli 1000rpm edes kaasu pohjassa. Tää oli mukavaa kun olin just liikennevaloissa, pääsin nippanappa etanavauhtia pois valoista ja tien sivuun :D
        No hetken huilattuaan pelasi kuin mitään ei olis ollutkaan.
        Viimeksi muokannut Tonsku79; 7.2.2016, 23:10.

        Comment


        • #5
          Kiitoksia!

          Tarkastan asian viimeistään ylihuomenna, jos saan jostain kiristysmomentinkin kaivettua.

          Comment


          • #6
            Noniin, taas kerkesin hetkeksi lötkön pariin..

            Nakuantureiden liittimet putsasin perusteellisesti, päästin anturit löysälle lohkosta ja kiristin oikeaan momenttiin mutta rötääminen jatkuu edelleen.

            Nyt myös jää välillä tyhjäkäynti tasan 2000rpm, myös silloin kun moottorijarruttaa kierrokset 1000rpm pintaan ja painaa kytkimen pohjaan niin kierrokset pomppaa tasan 2000rpm.

            Sitten se välillä käy melkein normaalisti tyhjäkäyntiä mutta ryntäilee äkkinäisesti:D

            Tyhjäkäyntimoottorin putsasin noin 1000km sitten, täytynee tarkastaa imuvuodot vaikka minusta kyseinen käytös ei kuullosta imuvuodolta.

            Comment

            Working...
            X