Moro, kyseessä siis otsikon mukainen 10vt (mc2) Quattro lötkö.
Tuli vika kuin salama kirkkaalta taivaalta, 3500rpm --> alkaa röpöttää ahdoilla eikä kierrä kunnolla. Alemmilla kierroksilla kuitenkin toimii hienosti täysillä paineilla. Epäilisin itse sytytyspuola/moduuli mötikkää, hall-anturia tai kampiakselin asentotunnistinta syypääksi koska vaikuttaa siltä että kipinäpuolessa olisi häikkää.
Vaihdetut osat:
-tulpat NGK BP6ET uudet
Melko uudet osat:
-bensansuodatin
-bensapumppu
-virranjakajan kansi + pyörijä
-sytytyspuola/moduuli
-tulpanjohdot (bosch)
Ahto/ilmavuotoja ei ole. Virityksiä on sen verran että ecun pinni 21 (bensapumpun rele) maadoitettu fuelcutin ohittamiseksi, bleed venttiilillä ja säädettävällä hukkaportin kannella nostettu ahdot 0.7bar ja bensanpaineita nostettu se vähä mitä saatiin nostettua. Viritysten jälkeen auto toimi moitteettomasti. Penkissä säädettiin ja saatiin tulokseksi 234hv/356nm. Enempää ei voinut ahtoja nostaa koska seos meni laihalle kun ei saanut tarpeeksi bensan painetta.
Olisko kokeeneemmilla neuvoja mistä tällainen saattaa johtua? Mittausohjeet löysin sytytyspuolalle, täytyy tarkistaa kun ehtii. Tässä on ollut myös hieman ongelmaa sytytysmoduulin liittimessä ( 3 pinninen), kun se on hukannut kipinän kyseisen liittimen kontaktihäiriöstä. Eihän tällainen kontaktihäiriö voi käräyttää puolaa?
Kiitos etukäteen mahdollisille auttajille !
Tuli vika kuin salama kirkkaalta taivaalta, 3500rpm --> alkaa röpöttää ahdoilla eikä kierrä kunnolla. Alemmilla kierroksilla kuitenkin toimii hienosti täysillä paineilla. Epäilisin itse sytytyspuola/moduuli mötikkää, hall-anturia tai kampiakselin asentotunnistinta syypääksi koska vaikuttaa siltä että kipinäpuolessa olisi häikkää.
Vaihdetut osat:
-tulpat NGK BP6ET uudet
Melko uudet osat:
-bensansuodatin
-bensapumppu
-virranjakajan kansi + pyörijä
-sytytyspuola/moduuli
-tulpanjohdot (bosch)
Ahto/ilmavuotoja ei ole. Virityksiä on sen verran että ecun pinni 21 (bensapumpun rele) maadoitettu fuelcutin ohittamiseksi, bleed venttiilillä ja säädettävällä hukkaportin kannella nostettu ahdot 0.7bar ja bensanpaineita nostettu se vähä mitä saatiin nostettua. Viritysten jälkeen auto toimi moitteettomasti. Penkissä säädettiin ja saatiin tulokseksi 234hv/356nm. Enempää ei voinut ahtoja nostaa koska seos meni laihalle kun ei saanut tarpeeksi bensan painetta.
Olisko kokeeneemmilla neuvoja mistä tällainen saattaa johtua? Mittausohjeet löysin sytytyspuolalle, täytyy tarkistaa kun ehtii. Tässä on ollut myös hieman ongelmaa sytytysmoduulin liittimessä ( 3 pinninen), kun se on hukannut kipinän kyseisen liittimen kontaktihäiriöstä. Eihän tällainen kontaktihäiriö voi käräyttää puolaa?
Kiitos etukäteen mahdollisille auttajille !
Comment