Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A4 B8 2010 3.0 TDI kolisee kylmänä satunnaisesti

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A4 B8 2010 3.0 TDI kolisee kylmänä satunnaisesti

    Vaihtui Audi, ja vaihtui tilalle myös uudet murheet.

    Mikä voisi olla syynä satunnaiseen kolinaan kun aamulla starttaa auton? Kun ongelma iskee päälle niin sen myös tuntee auton heilumisena, eli ihan kuin yksi sylintereistä ei nyt kävisi ihan kunnolla.

    Ääni kuuluu parhaiten auton alla. Kuunnelkaapa oheisen videon ääni, josko tulis ideoita: https://youtu.be/xGKhN2-RdGs

    Tapahtuu silloim tällöin, useimmiten ei kolise ja lämpimänä ei ongelmaa. Vikakoodejakaan ei tähän mennessä ole ilmaantunut mutta seuraan tilannetta...

    #2
    Onko manuaali? Kuulostaa vauhtipyörältä.

    Comment


    • #3
      S-Tronic tosiaan vaihteistona. Ja kolina tuntuu myös häviävän heti kun nostaa kierroksia vähänkin. On tosi törkeä ääni kyllä, ohikulkikat nostelee kulmakarvoja...

      Comment


        #4
        No kaksmassavauhtipyörä se on siinäkin. Hiljeneekö jos laittaa vaihteen päälle?

        Comment


        • #5
          Hmm.. Täytyypä tuo vielä testata kun seuraavan kerran kolisee. Ainakaan ei ollut väliä onko P vai N. Juuri nyt starttasi ilman kolinaa...

          Comment


          • #6
            No on se nyt kumma kun ei vika taas toistu millään... Vaikea uskoa että vauhtipyöräkään olis syynä, luulisi sen kolisevan säännöllisesti.

            En käsitä... tosin olenkin it nörtti enkä autoinssi. Oisko kellään muita ideoita? :)

            Comment


              #7
              Kyllä sanoisin vauhtipyörää on syyllinen. Kaverilla teki 2.0tdi+ dsg yhdistelmä satunnaisesti tuommoista kolinaa. Vauhtipyörän vaihto poisti äänen.

              Comment


              • #8
                Täältä myös ääni vauhtipyörälle. Itsellä kuuluu sama ääni ja loppuviikosta vaihtuu vauhtipyörä uuteen ja sitten saan varmuuden ainakin sen osalta..

                Comment


                • #9
                  Mjahas, pakko se on sitten uskoa. Tässä just samalla googlettelin että näistä on mennyt vauhtipyöriä jopa 11tkm kohdalla. Aika mahtavaa.

                  Mitähän taas moinen lysti sitten maksaa touhutonneissa...

                  Comment


                  • #10
                    Kerta kiellon päälle... vauhtipyörä. Aikanaan omassa B8:ssa jossa oli multikroonikko laatikko esiintyi vastaavanlaista kolinaa ja juurikin kylmänä. Ääni lähti pienestä naputuksesta liikenteeseen, joka paheni ajan myötä ja oli korjauspäivänä todella kovan kuuloinen. Kolina loisti välillä poissaolollaan, kunnes taas muutaman päivän jälkeen palasi. Myös satunnaista tärinää tuntui hytissä.

                    Comment


                    • #11
                      Ilmiselvä kaksoismassa. Eikä ole epätavallista että se ei kolise joka kerta.

                      Comment


                      • #12
                        Jep, sain juuri äsken Atoy Autohuollosta "suunnilleen"-tarjouksen 2200e jossa osat lähemmäksi 1500e.

                        Eli taitaa touhutonnilompakko pitää taskussa tämänkin auton kanssa.

                        Comment


                        • #13
                          Alkuperäisen vauhtipyörän saat esim. Saksasta tilattuna reilusti alle tonnilla. Omaan 2.0tdi quattroon maksoi kytkinremontti aikanaan jotakuinkin 1600€ töineen ja osineen, työn osuus oli muistaakseni luokkaa 600€

                          Comment


                          • #14
                            Näyttäis noita putiikkeja tosiaan löytyvän, esim http://www.kaksoismassa-vauhtipyora....8-ahe-0588-apq

                            Täytyypä vähän ihmetellä ja vertailla. Kolisee vielä niin harvoin että ehkä tässä on vielä armonaikaa.

                            Comment


                            • #15
                              Ai se oli sun auto, vaihettii ABS anturi. Suhteellisin siisti peli.

                              Comment


                              • #16
                                Joo oikea etu ABS, siihen ei onneks touhutonneja sentään tarvinnut. Mutta tää vauhtipyörä nyt vähän harmittaa..... Mut sellasta se on näiden kiesien kanssa ja onneks asun Atoyn vieressä ;)

                                Comment


                                • #17
                                  Juu mä sen korjasin, kannataa se pumpun hihna jossain vaihees vaihtaa mistä mainitsin:)

                                  Comment


                                  • #18
                                    Jooh, täytynee vaihdatuttaa sekin sitten saman konkurssin piikkiin :D Tosin kyllähän näitä osasin vähän ennakoidakin kun 144tkm ajetun auton toin. Onneks oli halpa ostohinta lähtömaassa, hyvät varusteet ja todella siisti kunto ulkoa ja sisältä.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Juu ei uskois alustasta et ois ees ton verran ajettu, sen verran siisti oli.

                                      Comment


                                      • #20
                                        No se on kiva kuulla kyllä. Luxemburgissa on tiet vähän paremmassa kunnossa ku täällä, ehkäpä se vaikuttaa...

                                        Palatakseni topikkiin: Pistin vähän kyselyitä sisään vauhtipyörään liittyen, täytyypä nyt kattoa sitten mihin hintaan sellanen irtoaa.

                                        Comment


                                        • #21
                                          Jep, sain juuri äsken Atoy Autohuollosta "suunnilleen"-tarjouksen 2200e jossa osat lähemmäksi 1500e.
                                          Suosittelen lämpimästi kysymään muualta.

                                          Comment


                                            #22
                                            Mun luona pääset halvemmalla, huomattavasti. Laita meiliä myynti@jt-carfix.fi niin palaan ens viikolla asiaan, kun sikaflunssa selätetty.

                                            Comment


                                            • #23
                                              Ja kyllä vaan, kaksoismassa oli syypää kolisevaan ääneen, nyt ei kolise.

                                              Comment


                                              • #24
                                                Nyt vika taas ilmaantui, joskin aiempaa lievempänä, mutta huomasin miten vaihtaminen välillä N <-> D vaikutti tilanteeseen. Kyllä se on nyt uskottava että vauhtipyörä on laitettava vaihtoon, prkl...

                                                code:
                                                Ja kyllä vaan, kaksoismassa oli syypää kolisevaan ääneen, nyt ei kolise.
                                                Huomasitko kolinan loppumisen lisäksi mitään muita positiivisia muutoksia?
                                                Omassa autossa välillä kummastuttaa lievä nykiminen ruuhkaliikenteessä, kun mennään aivan mateluvauhtia...

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Nykiminen lakkasi myös, tosiaan oireena oli myös se.

                                                  Tosin autoon vaihdettiin samalla paljon osaa alkaen koko vaihdelaatikosta, mutta usein pelkkään kaksoismassan ongelmaan yhdistyy nuo kaksi ongelmaa, ääni ja nykäisevät vaihdot...

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Kaksoismassa vaihdettu nyt meikäläisenkin kiesiin. Eipä kolise eikä nyi enää.

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Oman auton ylimääräinen ääni varmistui merkkiliikkeessä, kaksoismassa ääntää. Kylmänä kuuluu selvimmin, ääntää vain vaihteiston ollessa N tai P asennossa. A4 b8 3.0 s-tronic.

                                                      Comment


                                                        #28
                                                        Nostetaan vanhaa aihetta.
                                                        A7 3.0tdi CDUC+s-tronic. Vauhtipyörä alkaa ilmoitella olemassa olostaan.
                                                        Käytännössä jälkimarkkinoilla Sach (+-300€) ja LUK (+-600€) tarjolla, marmori lähtöhinta LUKille 1400e liepeillä. Mietityttää tuo sachs ja luk hintaero, kumpikin minusta laadukkaiden (?) maineessa, onko näistä jollain käytännön kokemusta?

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          Tosta konetyypistä en osaa sanoa, mutta 2.7 Biturboon ostin Sachsin RS4-kytkimen, kun ajattelin sen olevan parempi kuin (eBayssä myydyt) LUK:t. Kytkinasetelmassa oli sekä Sachsin että LUK:n leimat. Molemmat lähtökohtaisesti "OE-laatuosia", kuten Mätänetissä asia ilmaistaisi..

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            Kaksoismassan vaihto tuli jälleen eteen. Noin 2v sitten päivitin luistaneen kytkimen tilalle sachs performancen kytkimen ja uuden oem kaksoismassan. Nyt kaksoismassa oireilee purkaantumisen merkkejä orastavana kolinana ja tärinänä. Kolina tulee vapaalla kytkin ylhäällä ja vedossa tasaisena vaimeana jyrinänä.
                                                            Kysymys, onko näihin saatavilla mistään vakiota vahvempaa kaksoismassaa /settiä. Kiinteää ei luetun perusteella kannata haaveilla.
                                                            Auto A4 -13, 3.0tdi (cduc) manuaalilootalla. Pienin modauksin penkitetty nyt 330 hp ja 812Nm.

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X