Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A4 1.8T B7 nykkii aamuisin..

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A4 1.8T B7 nykkii aamuisin..

    Eli ko. manuaali etoveto nykäisee kiihdytettäessä pikatielle aamuisin. Se on siinä 60-80km/h kohdalla. Joskus vain kerran, joskus pari kolme kertaa. Vähän niin kuin joskus mopoaikaan, kun ryyppy oli jäänyt päälle tai pois. Joskus vilauttaa moottorin vikavaloa. Jos koneen ajaa lämpöiseksi taajamavauhtia ja antaa lämmetä tyhjäkäynnillä niin ei näyttäisi vikaa ilmenevän..

    Vikakoodit luettu autocomilla:
    -Lämpökäyräohjattu termostaatti; avoin virtapiiri. Jatkuva
    -Kaasuläpän ohjausyksikkö, toimintahäiriö. Katkonainen
    -Satunnainen/monikertainen sylinterin sytytyskatkos havaittu. Jatkuva.
    -Sylinterin 4 sytytyskatkos havaittu. Jatkuva.

    Olen ratkonut hommaa vaihtamalla kaikki tulpat ja 4sen puolan.
    Mutta homma ei ole vielä selvinnyt. Kaveri ehdottaa MAFin vaihtoa, mutta viittaako nuo kaksi vikakoodia siihen? Mikäs neuvoksi? Palatakseni ensimmäiseen kappaleeseen, olisiko kuitenkin joku termostaattihomma..? Mikä termostaatti ja voiko vaihtaa itse?

    #2
    -Lämpökäyräohjattu termostaatti; avoin virtapiiri. Jatkuva
    Tarkista termostaatin johdotus ja liitin. Jos ei ilmeistä vikaa, niin termari vaihtoon.
    Sulakkeet kannattaa myös käydä varmuudeksi läpi.
    Kaasuläpän puhdistus nyt ensialkuun.

    Nuo koodit olis hyvä lukea esim VCDS:llä, niin nuo paskat suomennokset ei haittais vianhakua.

    Comment


    • #3
      Joo, oli paikallinen paja vaihtanut 1:sen puolan 4:sen sijaan.. ihme ettei vika korjaantunut.

      .. taas olis pitäny tehdä itte.

      Comment


      • #4
        Nostetaampa tätä keskustelua.

        Tulppien ja 4. puolan vaihdon jälkeen toimi pari viikkoa moitteettomasti.

        Sitten kerran illalla kotiin päin ajellessa EPC ja Sutimisvalo päälle ja tehot alas.
        Moottori kävi kuitenkin ihan ok. Muija kurvas pihaa ja sano, et tuu ny kattoon. No kävi laittaa koneen tulille, kaasuttelin ja toimi ihan hyvin. Taas toimi viikon ihan hyvin.

        Sitten viikon työajojen jälkeen, rouva ajeli töistä tänään kotiin. Ajossa jotain "soutamista" havaittavissa ja kotipihassa tyjäkäynti n. 2000rpm. Oli kuulemma käynnistänyt uudestaan, ei ollut auttanut. Otin virrat pois ja ja uudestaan tulille - toimi taas ihan moitteettomasti. Kävin antamassa koneelle pikatiellä vähän leipää, mutta edelleen tuntui toimivan ihan normaalisti.
        Vikakoodit täällä kertaa seuraavat:
        17950 Kulma-anturi 1, kaasuläpän käyttölaite, epäuskottava signaali. Katkonainen
        17976 Kaasuläpän käyttölaite, mekaaninen vika. Katkonainen
        16891 Joutokäynnin ohjausjärjestelmän pyörintänopeus odotettua korkeampi. Jatkuva
        17967 Kaasuläpän ohjausyksikkö, perusasetuksen virhe. Katkonainen.
        17972 Kaasuläpän käyttölaite, alijännite perusasetuksen yhteydessä. Katkonainen

        Onko nämä Kaasuläppään viittaavat vikakoodit kaasuläpästä peräisin vai indikoiko jotain muuta vikaa. Kaasuläppää ei tulppa/puola vaihtohässäkässä putsattu - pitäisikö? Jossain netissä oli myös, että kaasuläpän moottorikotelossa voi olla kosteutta (tässä voisi periaatteessa olla jotain järkeä). Onko bensakoneessa mahdollista että kaasuläppä paskottuu? Onko tässä (1.8t) muuten EGR?
        Mites toi MAF?

        V-mäinen vika kun periaatteessa auto toimii eikä pääse sulkemaan vikoja pois..

        Comment


        • #5
          Voispa olla huohottimen takaisku imusarjan alla rikki.

          035 103 245G, maksaa marmorilla noin 20€ (olettaen että moottorikoodisi on BFB).

          Comment


          • #6
            Itellä oli vähän samanlaista ongelmaa ja koodia. Tyhjäkäynti tasaantu kun öljytikun nosti tai aukas korkin. Teki siis pirunmoisen alipaineen koneeseen. Oli juurikin huohottimen takaiskuventtiili hajonnut.

            Comment


            • #7
              Pitää varmaan vaihtaa topicci kohta kun nykyisin auto temppuilee aina iltapäivällä töistä tullessa:

              No taasen ajeltu viikko ilman vikoja. Jopa pikatieajoa hiihtolomalla kolmatta sataa kilometriä. Tänään töistä tullessa kuitenkin taas ihme jojottelua vakionopeuden säätimellä ja pihaan ajon jälkeen tyhjäkäyntikierrokset hivenen matalalla ja soutavat. Itseasiassa kone kävi aika lailla päin veetä. Vähän kuin vajailla pytyillä. No vikakoodi tällä kertaa seuraava:
              17xxx Kaasuläpän ja turbon välillä paine-ero.
              Ei muita. (Paitsi se termostaatti mutta lämmöt ok, enkä usko sen liittyvän tähän..?)
              En ottanut tarkkaa koodia ylös kun paikallisella pajalla arvottiin että ottavatko työn alle mutta kun tuli niin villejä veikkauksia kaksoismassapyörän kolinan häiritmisestä nakutuksen tunnistajaan, nokkahihnan ajoituksen sekoittumiseen ja ties mitä. Sanoivat kyllä fiksusti ettei ole hajuakaan, että ehkä joku spesialisti tietäisi suoraan..

              Öljykorkkia raottamalla ei asia muuttunut, joten en suoriltaan usko huohotinvikaan.

              Availin nyt kaasuläppämoottorin ja putsailin. Ei mielestäni niin törkyinen, että aiheuttaisi ongelmia. Itse kaasuläpän klemmareilla niputettua moottorikoppaa en avannut, koska näytti jokseenkin sinetöidyltä. Moottorikopasta kuului kallistelemalla pienehkö klapsuna, liekö ihan normaalia.
              Ennemmin kaasuläpän ja imusarjan rajalla oleva anturi (vastus?) oli melko paskainen, ja putsailin sen elektrosprayllä tms. rasvanpoistajalla.

              Nappasin samalla nyt sen MAFinkin käteen, täytyy hakea Air Sensor Cleaneria huomenna.. puhtaalta näytti mutta se lika lienee siellä anturin sisällä? Pitäiskö vaihtaa samalla ihan uus MAF?

              Niin kone käy mielestäni aika rikkaalla, pakarit röpöttää eli ei saane tarpeeksi ilmaa tai ilman saannin (tai tiedon kuinka paljon sitä saadaan) lienee pielessä?

              Vinkkiä miten edetä?

              Comment


              • #8
                Eiköhän siellä ole ihan perinteinen ilmavuoto.

                Comment


                • #9
                  Joo eli se vikakoodi olisi 17705 - Pressure drop between turbo and throttle valve.

                  Netissä ko. koodi vielä lisänimikkeellä check DV, eli divert valve vai dump valve?

                  No täytyy syynätä ilmavuotoja. Pitäisköhän rakentaa joku paineistaja 75mm viemäritulpasta vai tuiskutella jotain (mitä?) starttipilottia konehuoneeseen?

                  Comment


                  • #10
                    Bypass-venttiili noista hajoaa usein joten se on yksi hyvin todennäköinen vikapaikka. Sitten silmin ja käsin tutkimaan tai rakentaa sen paineistustulpan. Starttipilottien ruiskiminen on tyhjän kanssa.

                    Comment


                      #11
                      check DV, eli divert valve vai dump valve?
                      dump valvea ei ole 90-luvun puolen välin jälkeisissä Audeissa.

                      Comment


                      • #12
                        Kaasuläppä putsattu, imusarjan paperiliittimen näköinen anturi, missä joku vastuslanka, putsattu (oli aika törkyinen) ja MAF putsattu cleanerilla sekä akunkengät käytetty irti.

                        Yllätys yllätys, näyttää (toistaiseksi *kopkop*) toimivan.

                        Ans kattoo nyt, vaivaako vika vielä..

                        Comment


                        • #13
                          Eipä tämä vika tunnu jättävän rauhaan. Kuukauden toimi välissä moitteetta.
                          Aamulla EPC ja luistonestovalo ruutuun. Uudelleenkäynnistyksellä ei ilmaantuneet. Iltapäivällä kone käy traktorimaisesti tyhjäkäyntiä, ei häiriövaloja.

                          Joku vieläkin sekoittaa tyhjäkäyntiä. Pitäisiköhän MAF vaihtaa, jos ei ollut putsauksesta pidempää apua..?
                          Ja tietysti täytyy vikakoodit lukea mamman autosta kun pääsee kotio..

                          Mitäs muita vaihtoehtoja on? Mites Lambdat?

                          Comment


                          • #14
                            P0171 System too Lean (Bank1) .. Ei kai se MAF putsaamisella fressaantunu kuin tilapäisesti.. No se menee nyt vaihtoon. Voiko muu olla vialla?

                            Comment


                            • #15
                              No voi olla myös imuvuoto, kuten jo sanottu. Paineista, korjaa vuodot ja tarkista imusarjan alla oleva takaisku, se ei löydy painetestillä. Lisäksi tarkista tankin tuuletusventtiilin tiiveys ilmansuodatinkotelon päällä. Tämän jälkeen todennäköisesti joutuu vielä massamittarin uusimaan.

                              Comment


                                #16
                                Huohotin tarkistukseen.

                                Comment


                                • #17
                                  Tyhjäkäynti röpöttää, System too lean (bank1)

                                  Joo, eli MAFin vaihto ei auttanut, hain marmorilta tuon ..245G:n. Noita menee Laakkosen mukaa, jos ei päivittäin, niin viikoittain. Tyhjäkäynti rupesi taas sopivasti röpöttelemään, joten ei muuta kuin kätilön käsillä vaan imusarjan alle hommiin. Takaiskuventtiilin jousi oli ehkä vähän löysä, muttei missään nimessä paskainen tai rikki.

                                  Tyhjäkäyntiongelma muuten saatiin takajousien vaihdon yhteydessä fressattua kaasuläpän sopeutuksella, ja en tiedä nollattiinko ECU siinä samalla (AutoComilla), mutta saman elvytyksen saa näemmä tehtyä kun nappaa akunkenkää irti.

                                  No kokeillaan taas, kuinka kauan menee. Viemäritulppa ja pyöränventtiili on jo valmiina painekoetta varten ja sitä nyt sitten seuraavaksi, jos oireet jatkuvat. Olikos se 0,5bar? Ja sen jälkeen varmaan lambda. Kaasuläppää ei viitisi muuten vaan ostaa kun maksaa marmorilla sen 600€. Ja tuskin venttiilikopan tiivistekään niin kauheasti voi falskata? Entä muuten kannattaisiko loput kaksi alkuperäistä puolaa uusia, vaikka ihan varmuudeksi?

                                  Comment


                                  • #18
                                    Do we have a winner?

                                    https://youtu.be/B-dyv4Z3wvs

                                    Olis vaan tarvinnu heti tehdä painekoe.. Prkl

                                    Comment


                                      #19
                                      Pitäisi kyllä tehdä sticky sellainen tarkastuslista jonka pitää käydä läpi, ennen kuin edes saa postata uusia viestejä (en millään pahalla nyt alkuperäistä postaajaa kohtaan).

                                      TDI-puolelta olen löytänyt tuon; https://sites.google.com/site/1810ma...e-health-check

                                      Jos sen olisin aikaan vain käynyt orjallisesti läpi, olisin saanut oman kinnerin toimimaan kunnolla heti eikä kahden vuoden jälkeen /hakkaa päätä seinään

                                      Comment


                                      • #20
                                        Oon kuule ihan samaa mieltä. Sattumoisin löysin vasta jokin aikaa sitten tämän sattumalta google-haulla.

                                        http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...d.php?t=112912

                                        Toinen melko looginen
                                        http://forums.vwvortex.com/showthrea...Complete-Guide

                                        Comment


                                          #21
                                          Katsastuksesta ja sen (bensa) päästötesteistä löytyy täältä myös todella hyvä, jonka olisi syytä nostaa FAQ:ksi.

                                          edit: tämä: http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...ighlight=hc+o2

                                          Nämä katsastuksen hylsyt aiheuttaa yleensä automaagion 'Lähetä uusi viesti'.

                                          Comment


                                          • #22
                                            Ei hemmetti, taas EPC-valo ruutuun. Onko se nyt sitten se by-pass vai dv? Eli nyt kun se paine pysyy sisällä ni heittää ylipaineelle vai? Täytyy kattoa vikakoodit nyt ainakin ekaksi..

                                            Comment


                                            • #23
                                              Tällä kertaa olikin mielenkiintoisempia vikakoodeja, ilmeisesti Audin omia.

                                              P03F1, P107F ja P0A11.

                                              Lisäksi tein painekokeen ja paine tuuppasi tälle kertaa pihalle venttiilikopan tiivisteesn välistä, koneen takaa.

                                              Nyt alkaa olla kyllä huuli pyöreänä. Onko vuodot nyt ihan oikeita vai onko varsinainen vika muualla, esim. se DV tai Bypassi, mitä näitä nyt on, ja paineet vain ampuu pihalle milloin mistäkin pihalle vian vuoksi?

                                              Mielestäni en ole paineistanutkaan liikaa, pari nopeaa suhautusta renkaantäyttömittarilla, eikä painemittari ole edes saanut lukemaa..

                                              Comment

                                              Working...
                                              X