Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi A3, -99, 1.8t AGU sammuilee

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Audi A3, -99, 1.8t AGU sammuilee

    Terve!

    Oon seikkaillu foorumeilla ja muualla ihmeteltyäni ja kirottuani ku sopivasti leimalla vajaa viikko sitten kyseinen kulkine päätti sammua juuri ennen jarrudynoa. Ei käynnistynyt muutamaan minuuttiin mutta sitten kävi taas hyvin konttorin nosturille asti. Kirosin tosiaan jonniverra ja konttorilta päästyä ainut vaikuttava toru tuli mädästä reiästä pohjassa. Vikakoodejakin koitettiin vilkasta K1:sen lukijalla, mutta eipä se mitää virkannu.

    Tuo sammuilu kuitenkin jatkui heti konttorilta poistuessa. Kyselin lähikorjaamoltakin vikakoodien lukua mut se ois menny seuraavalle viikolle (oli siis perjantai klo.15). Noiduin sitte vähä lisää ja selasin foorumeilta läpi numeroita keneltä löytyisi vcds tai vag-com, eli kuka kykenisi tuonne syvälle sieluun kurkistamaan jos sieltä jotain vaikka ilmenisi.

    Erään velhon sieltä bongasinkin omalle alueelle ja painelin hetimmiten 20km kohti mahdollista pelastavaa diagnoosia varten. Matkalla sammumisten kera tottakai, saipa jokainen töistä lähtenyt varmasti tuijotella autoa ihan tarpeeksi tien poskessa. Pääsin kuitenkin perille yllättävän vähillä sammumisilla.
    Piuha kiinni ja potslojo ku alko koodia pukkaamaan jos jonkinlaista. Ne otettiin ylös, nollattiin vikakoodit ja koitettiin taas käyntiin.
    No ei. Starttihan siellä taas pyöri, mutta ei lupaustakaan vasta kun pienen odottelun jälkeen. Starttia pyöriteltyä vikakoodien luku uudelleen ja 6 koodia pomppas heti.

    Nyt kaipaisinkin pikaista apua, että mistä lähen alkajaisiks liikenteeseen? Tottakai kaikki tarvittavat osat vaihtuu toimivaan jos tarve vaatii, mutta helpottaisi kummasti jos sieltä löytyisi vain pari tai jokunen syypää jotka uusimalla auto puhkuisi entiseen malliin eteenpäin eikä tarvitsisi koko tiliä käyttää jälkitarkastukseen mennessä. :)

    Tässäpä sitten tämä lista sielun syövereistä:

    Tuesday,01,October,2013,21:13:51:40973
    VCDS Version: Release 12.12.0

    Address 01: Engine Labels: 06A-906-018-AGU.lbl
    Control Module Part Number: 06A 906 018 AQ
    Component and/or Version: 1.8L R4/5VT MOTR HS D02
    Software Coding: 04000
    Work Shop Code: WSC 06313
    VCID: 71E933463B0917966BD-4B36
    14 Faults Found:
    00528 - Barometric Pressure (Altitude) Sensor (F96)
    06-00 - Signal too High
    16500 - Engine Coolant Temp. Sensor (G62)
    P0116 - 35-10 - Implausible Signal - Intermittent
    00557 - Pressure Switch; Power Steering (F88)
    29-10 - Short to Ground - Intermittent
    00561 - Mixture Adaptation
    14-00 - Adaptation Limit (Add) Exceeded
    16514 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1
    P0130 - 35-10 - Malfunction in Circuit - Intermittent
    00575 - Intake Manifold Pressure
    08-10 - Control Limit Surpassed - Intermittent
    01249 - Fuel Injector for Cylinder 1 (N30)
    29-10 - Short to Ground - Intermittent
    01250 - Fuel Injector for Cylinder 2 (N31)
    29-10 - Short to Ground - Intermittent
    01251 - Fuel Injector for Cylinder 3 (N32)
    29-10 - Short to Ground - Intermittent
    01252 - Fuel Injector for Cylinder 4 (N33)
    29-10 - Short to Ground - Intermittent
    01247 - Activated Charcoal Filter (EVAP) System Solenoid Valve 1 (N80)
    29-10 - Short to Ground - Intermittent
    01262 - Solenoid Valve for Boost Pressure Control (N75)
    29-10 - Short to Ground - Intermittent
    16486 - Mass Air Flow Sensor (G70)
    P0102 - 35-10 - Signal too Low - Intermittent
    16519 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1; Heating Circuit
    P0135 - 35-10 - Malfunction - Intermittent
    Readiness: N/A

    nollauksen jälk ei käynnisty koodit

    Tuesday,01,October,2013,21:15:44:40973
    VCDS Version: Release 12.12.0

    Address 01: Engine Labels: 06A-906-018-AGU.lbl
    Control Module Part Number: 06A 906 018 AQ
    Component and/or Version: 1.8L R4/5VT MOTR HS D02
    Software Coding: 04000
    Work Shop Code: WSC 06313
    VCID: 71E933463B0917966BD-4B36
    6 Faults Found:
    01249 - Fuel Injector for Cylinder 1 (N30)
    29-00 - Short to Ground
    01250 - Fuel Injector for Cylinder 2 (N31)
    29-00 - Short to Ground
    01251 - Fuel Injector for Cylinder 3 (N32)
    29-00 - Short to Ground
    01252 - Fuel Injector for Cylinder 4 (N33)
    29-00 - Short to Ground
    01247 - Activated Charcoal Filter (EVAP) System Solenoid Valve 1 (N80)
    29-00 - Short to Ground
    01262 - Solenoid Valve for Boost Pressure Control (N75)
    29-00 - Short to Ground
    Readiness: N/A


    Lämpötilamittari meni jo tilauslistaan, mitäs kaikkea tässä nyt muuta pistetään ekaan satsiin?

    #2
    Lähtisin itse tutkimaan moottorin johtosarjan maadoitusta ja myös moottorin ja korin välistä maadoitusjohtoa.

    Konttorin testeri ei kertonut mitään, koska se juttelee vain obd2-päästökoodeja. Autosi ei ole obd2-yhteensopiva.

    Comment


      #3
      Kato sulakkeet sen johtosarjan ohella. Nuo toimilaitteet on hyvin todenäköisesti saman sulakkeen takana.

      Comment


        #4
        Itse asiassa niin varmaan ovatkin ja jos menee kuten pitkittäisessä, syöttö sulakkeelle on bensapumpun releen kakkosoutputilta. Itse relekin voisi olla siis hieman epäilyksen kohteena.

        Comment


        • #5
          Ihan kun virrat pätkisi, ihmettelen vaan eikö tuossa jää koodia siitä? - Maadoitus vikaa tai sitten johtosarja jostain kohtaa sulanut/hiertynyt puhki. Kallistuisin kyllä vikakoodeista päätellen jälkimmäiseen.

          Mutta ainakin ensiksi ECU:n maadoitusjohto kannattaa katsoa (yleensä ruskea ja kiinni jossain pain konehuonetta, omassa paisuntasäiliön alla olevassa maadoituspisteessä). Katoileva maa kun tekee mitä kummallisimpia oireita virran kiertäestä toista kautta.

          Comment


          • #6
            Tuohan vaikuttaa samalta kuin pojan a3:ssa oli, jäin sillä pari kertaa itsekin tien päälle. Pensapumpun releen vaihdolla rupesi toimimaan. Kuskin vasemman polven kohdalta löytyy.

            Comment


            • #7
              Bensapumpun releeltä tulee virta noihin mist on tullu vikakoodia mut on eri sulakkeien takana komponentit, eli releessä mahollisesti vika.

              Comment


              • #8
                Rele tuntuu nyt ainakin pelittävän. Käyn huomenna hakemassa uuden.
                Voiko olla mahdollista, että tuo rele alkaa temppuilemaan sitten "lämpimänä" vai liekö ihan satunnaista vaan eli lopettaa toimintansa hetkeksi millon sattuu esim. tärinästä?

                Maat käyn tässä just paraikaa läpi.

                Edit: Lähin yötä vasten urheilemaan, kotimatkalla ainakin kesti auto hyvin käynnissä aina sen aikaa kun pien talttameisseli kesti pitää relettä kiinni kammettuna. Heti kun patentti irtosi, niin melko äkkiä sammahti autokin. Eli meisselin päällä kun painoi relettä kiinni niin lähti käymään, ilman meisselipatenttia sahasi vaan starttia.
                Viimeksi muokannut Tozin; 5.2.2016, 01:06.

                Comment


                • #9
                  vaiha rele eka, ni pähkäillää sit enemmän.
                  Viimeksi muokannut Sleepy2; 5.2.2016, 14:00. Perustelu: Panostappas hieman tuohon kirjoituksen ulkoasuun.

                  Comment


                  • #10
                    Ei tuota näköjään tälle päivälle saanutkaan mistään. Tai no kahdesta paikasta olisi saanut, mutta olis maksanu n. 10 kertaa enemmän kuin mihin hintaa niitä löytää parin päivän toimitusajalla. Odotellaan siis viikonlopun yli.

                    Mistä porukka yleensä osia tilaa näihin jos ei paikallisilta toimittajilta? Ebay?

                    Comment


                      #11
                      Tepolta http://speed-autoteile.fi

                      Comment


                      • #12
                        Releestä mekin otimme kannen pois ja sormella kärjet kiinni, auto käyntiin. Merkkiliikkeestä haettiin osa.

                        Kuumana tuokin aina sammui.

                        Comment


                        • #13
                          Releen vaihdon jälkeen on kestänyt käynnissä taas entiseen malliin, kiitos avuista! n.4€ tuli nimarkilta rele maksamaan, ei paha.

                          Comment

                          Working...
                          X