Terve!
Oon seikkaillu foorumeilla ja muualla ihmeteltyäni ja kirottuani ku sopivasti leimalla vajaa viikko sitten kyseinen kulkine päätti sammua juuri ennen jarrudynoa. Ei käynnistynyt muutamaan minuuttiin mutta sitten kävi taas hyvin konttorin nosturille asti. Kirosin tosiaan jonniverra ja konttorilta päästyä ainut vaikuttava toru tuli mädästä reiästä pohjassa. Vikakoodejakin koitettiin vilkasta K1:sen lukijalla, mutta eipä se mitää virkannu.
Tuo sammuilu kuitenkin jatkui heti konttorilta poistuessa. Kyselin lähikorjaamoltakin vikakoodien lukua mut se ois menny seuraavalle viikolle (oli siis perjantai klo.15). Noiduin sitte vähä lisää ja selasin foorumeilta läpi numeroita keneltä löytyisi vcds tai vag-com, eli kuka kykenisi tuonne syvälle sieluun kurkistamaan jos sieltä jotain vaikka ilmenisi.
Erään velhon sieltä bongasinkin omalle alueelle ja painelin hetimmiten 20km kohti mahdollista pelastavaa diagnoosia varten. Matkalla sammumisten kera tottakai, saipa jokainen töistä lähtenyt varmasti tuijotella autoa ihan tarpeeksi tien poskessa. Pääsin kuitenkin perille yllättävän vähillä sammumisilla.
Piuha kiinni ja potslojo ku alko koodia pukkaamaan jos jonkinlaista. Ne otettiin ylös, nollattiin vikakoodit ja koitettiin taas käyntiin.
No ei. Starttihan siellä taas pyöri, mutta ei lupaustakaan vasta kun pienen odottelun jälkeen. Starttia pyöriteltyä vikakoodien luku uudelleen ja 6 koodia pomppas heti.
Nyt kaipaisinkin pikaista apua, että mistä lähen alkajaisiks liikenteeseen? Tottakai kaikki tarvittavat osat vaihtuu toimivaan jos tarve vaatii, mutta helpottaisi kummasti jos sieltä löytyisi vain pari tai jokunen syypää jotka uusimalla auto puhkuisi entiseen malliin eteenpäin eikä tarvitsisi koko tiliä käyttää jälkitarkastukseen mennessä. :)
Tässäpä sitten tämä lista sielun syövereistä:
Tuesday,01,October,2013,21:13:51:40973
VCDS Version: Release 12.12.0
Address 01: Engine Labels: 06A-906-018-AGU.lbl
Control Module Part Number: 06A 906 018 AQ
Component and/or Version: 1.8L R4/5VT MOTR HS D02
Software Coding: 04000
Work Shop Code: WSC 06313
VCID: 71E933463B0917966BD-4B36
14 Faults Found:
00528 - Barometric Pressure (Altitude) Sensor (F96)
06-00 - Signal too High
16500 - Engine Coolant Temp. Sensor (G62)
P0116 - 35-10 - Implausible Signal - Intermittent
00557 - Pressure Switch; Power Steering (F88)
29-10 - Short to Ground - Intermittent
00561 - Mixture Adaptation
14-00 - Adaptation Limit (Add) Exceeded
16514 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1
P0130 - 35-10 - Malfunction in Circuit - Intermittent
00575 - Intake Manifold Pressure
08-10 - Control Limit Surpassed - Intermittent
01249 - Fuel Injector for Cylinder 1 (N30)
29-10 - Short to Ground - Intermittent
01250 - Fuel Injector for Cylinder 2 (N31)
29-10 - Short to Ground - Intermittent
01251 - Fuel Injector for Cylinder 3 (N32)
29-10 - Short to Ground - Intermittent
01252 - Fuel Injector for Cylinder 4 (N33)
29-10 - Short to Ground - Intermittent
01247 - Activated Charcoal Filter (EVAP) System Solenoid Valve 1 (N80)
29-10 - Short to Ground - Intermittent
01262 - Solenoid Valve for Boost Pressure Control (N75)
29-10 - Short to Ground - Intermittent
16486 - Mass Air Flow Sensor (G70)
P0102 - 35-10 - Signal too Low - Intermittent
16519 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1; Heating Circuit
P0135 - 35-10 - Malfunction - Intermittent
Readiness: N/A
nollauksen jälk ei käynnisty koodit
Tuesday,01,October,2013,21:15:44:40973
VCDS Version: Release 12.12.0
Address 01: Engine Labels: 06A-906-018-AGU.lbl
Control Module Part Number: 06A 906 018 AQ
Component and/or Version: 1.8L R4/5VT MOTR HS D02
Software Coding: 04000
Work Shop Code: WSC 06313
VCID: 71E933463B0917966BD-4B36
6 Faults Found:
01249 - Fuel Injector for Cylinder 1 (N30)
29-00 - Short to Ground
01250 - Fuel Injector for Cylinder 2 (N31)
29-00 - Short to Ground
01251 - Fuel Injector for Cylinder 3 (N32)
29-00 - Short to Ground
01252 - Fuel Injector for Cylinder 4 (N33)
29-00 - Short to Ground
01247 - Activated Charcoal Filter (EVAP) System Solenoid Valve 1 (N80)
29-00 - Short to Ground
01262 - Solenoid Valve for Boost Pressure Control (N75)
29-00 - Short to Ground
Readiness: N/A
Lämpötilamittari meni jo tilauslistaan, mitäs kaikkea tässä nyt muuta pistetään ekaan satsiin?
Oon seikkaillu foorumeilla ja muualla ihmeteltyäni ja kirottuani ku sopivasti leimalla vajaa viikko sitten kyseinen kulkine päätti sammua juuri ennen jarrudynoa. Ei käynnistynyt muutamaan minuuttiin mutta sitten kävi taas hyvin konttorin nosturille asti. Kirosin tosiaan jonniverra ja konttorilta päästyä ainut vaikuttava toru tuli mädästä reiästä pohjassa. Vikakoodejakin koitettiin vilkasta K1:sen lukijalla, mutta eipä se mitää virkannu.
Tuo sammuilu kuitenkin jatkui heti konttorilta poistuessa. Kyselin lähikorjaamoltakin vikakoodien lukua mut se ois menny seuraavalle viikolle (oli siis perjantai klo.15). Noiduin sitte vähä lisää ja selasin foorumeilta läpi numeroita keneltä löytyisi vcds tai vag-com, eli kuka kykenisi tuonne syvälle sieluun kurkistamaan jos sieltä jotain vaikka ilmenisi.
Erään velhon sieltä bongasinkin omalle alueelle ja painelin hetimmiten 20km kohti mahdollista pelastavaa diagnoosia varten. Matkalla sammumisten kera tottakai, saipa jokainen töistä lähtenyt varmasti tuijotella autoa ihan tarpeeksi tien poskessa. Pääsin kuitenkin perille yllättävän vähillä sammumisilla.
Piuha kiinni ja potslojo ku alko koodia pukkaamaan jos jonkinlaista. Ne otettiin ylös, nollattiin vikakoodit ja koitettiin taas käyntiin.
No ei. Starttihan siellä taas pyöri, mutta ei lupaustakaan vasta kun pienen odottelun jälkeen. Starttia pyöriteltyä vikakoodien luku uudelleen ja 6 koodia pomppas heti.
Nyt kaipaisinkin pikaista apua, että mistä lähen alkajaisiks liikenteeseen? Tottakai kaikki tarvittavat osat vaihtuu toimivaan jos tarve vaatii, mutta helpottaisi kummasti jos sieltä löytyisi vain pari tai jokunen syypää jotka uusimalla auto puhkuisi entiseen malliin eteenpäin eikä tarvitsisi koko tiliä käyttää jälkitarkastukseen mennessä. :)
Tässäpä sitten tämä lista sielun syövereistä:
Tuesday,01,October,2013,21:13:51:40973
VCDS Version: Release 12.12.0
Address 01: Engine Labels: 06A-906-018-AGU.lbl
Control Module Part Number: 06A 906 018 AQ
Component and/or Version: 1.8L R4/5VT MOTR HS D02
Software Coding: 04000
Work Shop Code: WSC 06313
VCID: 71E933463B0917966BD-4B36
14 Faults Found:
00528 - Barometric Pressure (Altitude) Sensor (F96)
06-00 - Signal too High
16500 - Engine Coolant Temp. Sensor (G62)
P0116 - 35-10 - Implausible Signal - Intermittent
00557 - Pressure Switch; Power Steering (F88)
29-10 - Short to Ground - Intermittent
00561 - Mixture Adaptation
14-00 - Adaptation Limit (Add) Exceeded
16514 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1
P0130 - 35-10 - Malfunction in Circuit - Intermittent
00575 - Intake Manifold Pressure
08-10 - Control Limit Surpassed - Intermittent
01249 - Fuel Injector for Cylinder 1 (N30)
29-10 - Short to Ground - Intermittent
01250 - Fuel Injector for Cylinder 2 (N31)
29-10 - Short to Ground - Intermittent
01251 - Fuel Injector for Cylinder 3 (N32)
29-10 - Short to Ground - Intermittent
01252 - Fuel Injector for Cylinder 4 (N33)
29-10 - Short to Ground - Intermittent
01247 - Activated Charcoal Filter (EVAP) System Solenoid Valve 1 (N80)
29-10 - Short to Ground - Intermittent
01262 - Solenoid Valve for Boost Pressure Control (N75)
29-10 - Short to Ground - Intermittent
16486 - Mass Air Flow Sensor (G70)
P0102 - 35-10 - Signal too Low - Intermittent
16519 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1; Heating Circuit
P0135 - 35-10 - Malfunction - Intermittent
Readiness: N/A
nollauksen jälk ei käynnisty koodit
Tuesday,01,October,2013,21:15:44:40973
VCDS Version: Release 12.12.0
Address 01: Engine Labels: 06A-906-018-AGU.lbl
Control Module Part Number: 06A 906 018 AQ
Component and/or Version: 1.8L R4/5VT MOTR HS D02
Software Coding: 04000
Work Shop Code: WSC 06313
VCID: 71E933463B0917966BD-4B36
6 Faults Found:
01249 - Fuel Injector for Cylinder 1 (N30)
29-00 - Short to Ground
01250 - Fuel Injector for Cylinder 2 (N31)
29-00 - Short to Ground
01251 - Fuel Injector for Cylinder 3 (N32)
29-00 - Short to Ground
01252 - Fuel Injector for Cylinder 4 (N33)
29-00 - Short to Ground
01247 - Activated Charcoal Filter (EVAP) System Solenoid Valve 1 (N80)
29-00 - Short to Ground
01262 - Solenoid Valve for Boost Pressure Control (N75)
29-00 - Short to Ground
Readiness: N/A
Lämpötilamittari meni jo tilauslistaan, mitäs kaikkea tässä nyt muuta pistetään ekaan satsiin?
Comment