Ongelmanani on jäähdyttäjän sähkötuulettimen oikuttelu ja sen toimintaa ohjaavan anturin sijainti. Taannoin flekti lähti itsekseen toimimaan yöllä kylmästä autosta. Onneksi aamuvirkkuna postinhakumatkalla havaitsin pihassa ylimääräisen hurinan ennen akun totaalista purkautumista. Todennäköinen syy on tietysti jäähdyttäjän viallinen anturi, ja olen uuden jo hankkinutkin (muistaakseni kolminapainen).
Mutta missä anturi autossani sijaitsee? Auto on mallia Audi 100 -92, ja kone mallia AAR eli 2.3l. Laakkosella kävin katsomassa räjäytyskuvaa, joka kertoi anturin olevan jäähdyttimen vasemmassa alakulmassa. Vaan kun ei ole minun autossani. Koko jäähdytinkompleksista en ole löytänyt muita johtojakaan kuin ne kaksi flektille tulevaa - anturia en ole löytänyt. Kun en luottanut silmiini, paikalla kävi ihmettelemässä autoista enemmän tietävä tuttavani, eikä löytänyt anturia hänkään. Voisiko flektin toimintaa ohjata jossain muualla kuin jäähdyttäjässä oleva anturi? Toinen mieleen tuleva vaihtoehto on se, ettei jäähdyttäjä olisikaan alkuperäinen "audiosa". Auto on tietääkseni tuotu Saksasta v. 2003, ja ollut minulla tammikuusta -06 lähtien.
Mutta missä anturi autossani sijaitsee? Auto on mallia Audi 100 -92, ja kone mallia AAR eli 2.3l. Laakkosella kävin katsomassa räjäytyskuvaa, joka kertoi anturin olevan jäähdyttimen vasemmassa alakulmassa. Vaan kun ei ole minun autossani. Koko jäähdytinkompleksista en ole löytänyt muita johtojakaan kuin ne kaksi flektille tulevaa - anturia en ole löytänyt. Kun en luottanut silmiini, paikalla kävi ihmettelemässä autoista enemmän tietävä tuttavani, eikä löytänyt anturia hänkään. Voisiko flektin toimintaa ohjata jossain muualla kuin jäähdyttäjässä oleva anturi? Toinen mieleen tuleva vaihtoehto on se, ettei jäähdyttäjä olisikaan alkuperäinen "audiosa". Auto on tietääkseni tuotu Saksasta v. 2003, ja ollut minulla tammikuusta -06 lähtien.
Comment