Minkäs mallinen sellanen kevytakku sitten olis? Nyt ois uudelle akulle nimittäin tarvetta.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
S4 -> RS4 osaa kiinni ja auton kevennystä
Collapse
X
-
pahoittelut Apelle että tää akkamainen painokeskustelu valtas tän topicin.
akku riippuu hermoista. jenkit on kovasti innostuneet hawkerin tekemistä odyssey 680 16ah ja isommasta oliko se malli 925 ja jotain 30ah akuista. noita ei heti löydy suomesta mutta itse kun olen getto niin päräytin biltemasta jonku mopoakun takakonttiin. hintaeroa noille tulee yli 100 euroa bilteman hyväksi, mutta eihän toi mopoakku oikeasti riitä huolettomaan elämään! talvella kun laiskana ei jaksanu laittaa isoa akkua kiinni niin joutu nelisen kertaa lataamaan kun alko sahaus olla jo tahmeeta eberinkin kanssa. kerran ei käynnistynyt kun oli unohtunu yksi sisävalo yöksi päälle.
mitäpä sitä ei tekis että pysyis isojen poikien vauhdissa pienemmillä tehoilla. kesäkuun alussa vartille katteleen mitä dieetti on saanut aikaan.
Comment
-
Eberi on mulla siitä syystä että uskon sen säästävän konetta ja hermoja. (ei ole muuten vielä yhtään kylmäkäynnistystä). bensaaha se säästää kun joutuis muuten ajaan kylmällä koneella hki:n keskustan ruuhkassa. painaskohan se jotain 5-7 kiloo. mulla on auto kotona tallissa, mutta duunin pihassa joutuu talvisin käyttämään eberiä.
voishan sen kesäksi ottaa poiskin, mutta kun sitä suositellaan käytettäväksi kerran kuussa niin päätin sitten jättää sen kesäksikin. Jos ton ottaa pois niin alkaa jo miettimään ilmastoinninkin poistoa, hmmm 15 kiloo, zori perhe?
Comment
-
alkaa jo miettimään ilmastoinninkin poistoa
eli 50 kiloo sulla kevyempi
Comment
-
http://www.enersyseurope.fi/ valikoimassa näyttäis olevan nuota odyssey -akkuja. Tiedä sitten harjoittaako jälleenmyyntiä ja jos harjoittaa niin myykö yksittäisiä kappaleita.
Comment
-
ohjevähittäishinta puolentoista sadan tietämillä, hyvälle asiakkaalle siitä jokunen kymppi tippui (tilatessa eivät pystyneet antamaan tietoa tuleeko tuohon hintaan akunkenkä liitännät vai joutuuko niistä kärsimään erikseen). 7kg: http://www.enersysreservepower.com/o...spec&brandID=5
Comment
-
Tykki sanoi tuolla yllä osuvasti:
"Tämän maan autonrakentamista koskeva lainsäädäntö on aikaansaanut sen, että koska kaikki on käytännössä kiellettyä on autot pakosta rakennettava laittomasti. Tämähän tarkoittaa vain sitä etteivät viranomaiset kykene enään valvomaan ajoneuvojen turvallisuutta."
Juuri noin. Kaikki rakentajat / virittäjät jotka minä tunnen menee konttorille aina hieman korvat luimussa. Ei sillä että kampe ei olisi tieliikennekelpoisessa kunnossa, mutta kun tuo tehonlisäys yli 20% menee aina heti yli, ja enemmän muutelluissa kamppeissa alkaa se %-pelko, että milloin menee "penkeissä, alustan osissa jne." yli lain määrääämän.
Kyllä olen sitä mieltä, että jos pykälät on tasoa "Kekkoslovakia" niin konttorilla kandee pitää suunsa kiinni muutoksista jossei halua että niihin puututaan. Pääasia että leima tulee. Esim. turbojen vaihdosta ei kai oikein voi jäädä kiinni jos auto ja kuskin käytös on muuten ok. Tietty aina voi jäädä mustapekka käteen jos katsastusinssi on nuori ja asiaan perehtynyt tms.?
Mutta yritän siis sanoa, että periaatteena toimii hyvin wanha sananlasku: "kellä onni on se onnen kätkeköön". Eli jossei liikaa huutele väärille tahoille, niin saa harrastaa rauhassa?
Comment
-
Voi sitä iloa kun 200 kg nainen saa laihdetettua 2 kiloa..:) No kaikki kunnia laihduttajille, tarkoitus ei ole lainkaan vinoilla. Ehkä niillä on merkitystä varttimaililla, mutta ei kai kukaan laske esim. iskareiden keventävää merkitystä auton koko painoon? Eli siis ennen varttimailia kannattaa pissapojan säiliö ruiskia tyhjäksi ja kyllähän iso mies aina kilon verran saa vessaankin tyhjennettyä ja puolikkaan puskaan. Toivottavasti kiihdytysautoilu ei mene samaan suuntaan kuin mäkihyppy, muuten ratin takana alkaa näkymään vain Sven Hannawaldeja. Mieshän painoi n. 50 kg pahimmillaan. Onneksi jäntevämmät Janne Ahoset vielä ainakin määräävät kiihdytyskisoissa :)
Comment
-
no vielä helppoja kevennyksiä, rasinki jarrulevyt johon tulee alumiini keskiö
Sitten vielä audi sport tyyliin keventää napoja, mä voin harjotella yhen kierroksen jos joku haluu.
(pulttien väliin porataan puolikuun muoto)
sitten tehtaan urheiluosaston mallin mukaan akseleiden kevennys, eli porataan myös booriosuudet ontoiksi ja muutama milli ulkokehältä samalla madaltaen tyssäys hitsauksen saumat.
Pari kiloo jousittamatonta lähtee eikä juuri kestävyys kärsine.
Siihen vielä kun saisi vauhtipyörän vaihdettua 3b cromo versioon, mutta se vaatinee ruiskun vaihdon jo. sillä taitaitaisi toistakymmentä kiloa tulla alas.
Comment
-
Mun mopon akku alkaa nyt kolmen vuoden käytön jälkeen olla tiensä päässä. Ei enää kestä eberin käyttöä sisätilan lämmityksellä. Ostin sitten 'järeen' 45Ah hopeaoksidi tms akun biltemasta. Kattellaan miten sen kanssa pärjää kuhan saa laitettua kiinni (ja mihin laittaa kun oli pikkasen isompi).
Mittasin muuten oman auton painon alastarossa viime kesänä 1600kg kuskin kanssa.
Comment
-
Joo oon tainnut tulla lopputulokseen, että arkiajoon hommaan normiakun, ja sitten kesäpäivien kikkailuun + radalle kevyen akun, johon tuo moponakku vois olla passeli.
tuskin nuilla kevyillä akuilla elää kuitenkaan ympärivuotisesti. Soittelin muuten eräälle jälleenmyyjälle Odysseyn akuista, ja sanoi etteivät enää niitä mielellään myy, kun on ollut ongelmia akun keston kanssa. Mistä sitten johtuu, sitä en tiedä. Jostain luin että nuo kuivat akut vaatisivat vähän korkeamman latausjännitteen 14.1V.. liekkö tuo syyllinen akkujen huonoon kestoon?
no anyways, säästetään pennoset hifi-akusta johonkin muuhun järkevämpään. :)
Comment
-
Etukäsinoja on pois (3kg) kun ei enää sopinut väriltään eikä helpolla löytynyt pelkkää kantta. Toinen takaniskatuki on kadonnut jossain vaiheessa : (
Kai se kertyy kun sieltä sun täältä vaihtaa keveempään osaan ja itte painan alle 70kg kyykyssä. Radalla olis kyllä fiksua ajella ilman muita penkkejä kun jarruthan siinä säästyy kun painoa tiputtaa.
Comment
-
Mistä muuten hommasitte noita Odysseyn akkuja?
Kyl tuo 680 on pelannut, kerran tai pari on pakkasilla nollannut kellon kun on jännite notkahtanut startatessa, mutta käyntiin on lähtenyt...
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Tykki Näytä viestiJos ei mee läpi niin vaihda konttoria. Katsastus-inselle ei tarvi nöyristellä, vaan vetää jauhot suuhun.
Tämän maan autonrakentamista koskeva lainsäädäntö on aikaansaanut sen, että koska kaikki on käytännössä kiellettyä on autot pakosta rakennettava laittomasti. Tämähän tarkoittaa vain sitä etteivät viranomaiset kykene enään valvomaan ajoneuvojen turvallisuutta.
Sen sijaan jos päättäjillä olisi hitusen enemmän järkeä, olisi auton rakenteen muuttaminen huomattavasti helpompaa ja yksinkertaiset pelisäännöt olisi luotu ajat sitten. Tällätavoin olisi lähes kaikki autojen rakenteiden muuttaminen viranomaisten tiedossa, koska olisi selkeät TÄYTETTÄVISSÄ olevat normit ja säännöt sovittu yhdessä.
Mä en ainakaan paheksu kenenkään autoharrastusta, tai sitä ettei auto todellisuudessa ole jokaiselta osaltaan lain vaatimusten mukainen. Niin pitkään kun auton rakentaminen ei ole lain puitteissa mahdollista, niin mitä jää harrastajille vaihtoehdoksi?
Lopettaako maratoonari kilpauransa siksi, että hänen henkilökohtaiset juoksutossunsa eivät olekkaan normien mukaiset? Varmaankin loppuu mielenkiinto juoksemista kohtaan siihen paikkaan.
Sori OT ja avautuminen.
Upeaa uhoamista.
Katsastajat varmaankin ovat keksineet nämä prosenttisäädökset, kg/kW -pykälät yms.
Voin sanoa, että katsastajatkin lukevat näitä palstoja eivätkä he nyt sentään niin suuria kusipäitä ole kuten yleisesti näillä palstoilla kuvitellaan.
Muistatko takavuosina miksi ilokaasuvehkeet kiellettiin yleisessä liikenteessä?
Homman pilasivat harrastelijat itse omalla käytöksellään ja onnettomuuksillaan, eivät AKE ja vihaamasi katsastajat.
Ylipäätään hämmästyttää, että pitää yleisessä liikenteessä saada ajaa kilpuritehoisella autolla ja koettaa kaikin mahdollisin keinoin kiertää lakeja ja säädöksiä.Viimeksi muokannut Jonne; 6.1.2009, 14:22.
Comment
Comment