Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

S4 -> RS4 osaa kiinni ja auton kevennystä

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    S4 -> RS4 osaa kiinni ja auton kevennystä

    Eli olis otsikon mukaan tarkoitus vähän laittaa autoon RS4 kamaa paikalleen ja tavoitteena tuo yli 400 hv.
    Mitenkäs ton auton saa muutoskatsastettua noilla tehoilla vai saako lainkaan? Onko jollain kokemusta? Lähinnä nyt tuli mieleen Mikko ;)
    Kaiketi vuonna 2000 noita rs4:sia ei tuotu suomeen maahantuojan toimesta ja mallisarjan tehokkain peli on tuo S4 ja teho saa kasvaa sen 20 prosenttia...
    Viimeksi muokannut okkim; 5.1.2009, 14:42. Perustelu: Otsikkoa korjattu aiheeseen paremmin sopivaksi

  • #2
    tuskin niitä kukaan on muutos katsastanut :)

    Comment


    • #3
      Ei kai se mallisarjan tehokkain laite maahantuojan valikoimasta riipu.

      Comment


        #4
        ei noita voi mitenkään muutoskatsastaa kuin sen 20% säännön mukaan. oma on leimassa lastun kanssa ja tehoiksi merkattu toi 315hp. Täyden putkiston kanssa voi olla pikkasen enemmän. keventämällä autoa saa lisää suorituskykyä! vanteet, putket, penkit, konepeitto ym. painavat tolkuttomasti joten sitäkautta saa lisää jokapaikan suorituskykyä.

        ahtoja säätämällä tehoa ei juurikaan saa lisää (vääntöä kylläkin), kun noi k03:set puhaltaa niin heikosti. isommat turbotkin vaativat kalliit päästömittaukset jotta vois muutoskatsastaa tohon 20% sääntöön.

        Comment


          #5
          Jani: muistaakseni A4, S4 ja RS4 ovat kaikki omaa mallisarjaa.

          Comment


          • #6
            Mitä nyt konttorilla maahantuontikatsastuksessa ihmettelin asiaa, niin A4 ja S4 on samaa mallisarjaa ja RS4 omansa. Rekisteriotteessakin lukee "Audi A4 S4 Avant quattro..."

            Eihän mulla mitään neljääsataaheppaa ole, turbot kun on niin sikapienet ettei niillä mitään saa. Jos olis varaa laittaa kunnon föönit niin ehkä sitten ;)

            Comment


            • #7
              Eikös RS ole jopa virallisesti ikäänkuin eri tehtaan tekele eli quattro gmbh? Sillä tavalla ajateltuna tuskin samaa mallisarjaa Audin kanssa :)

              Comment


              • #8
                mites toi on käytännössä, jos siihen laittaski uudet föönit mutta menee edelleen läpi päästömittauksista ni alkaakos ne tutkimaan sieltä konepellin alta että onko vakio kamat siellä? ja jos ne epäilee että tehot on noussu yli 20% ni viekö ne sen penkkiin ja testaa(ei taida joka kadunkulmassa olla neliveto penkkejä)? ja sit viel lisänä että vaikka oiski turbot vaihtanu ni jos sinne pistää vaikka katsastuksen ajaks vakio softan ni eihän se sit puske sen enempää tehoakaan kun ei saa bensaa kuin tietyn määrän? lisänä vielä, olihan se dahlbackin 900hp urkkiki kilvissä ruotsissa :)

                Comment


                  #9
                  kyllähän ne aina silmäilee konehuoneesta valmistenumeron joten kyllä siinä varmaan näkee erikoisemmat viritykset. itse turbot on aika syvällä koneen takana mutta kyllä nekin näkee jos haluaa. vaihtotyöhän on tajuton verrattuna vitoskoneisiin tai neloskoneisiin joten siinä mielessä toi ei ainakaan ole semmoinen "vaihdampa vakioksi katsastukseen" juttu.

                  Comment


                    #10
                    itsellä autoa vuosikatsastaessa katsastaja väitti, että se tietää, että mun autossa ei ole ne tehot mitä moottorikoodi antaisi olettaa. En sitten alkanut tivaamaan, että miten se sellaisen asian voi tietää. Oletattavasti katsatusväkeä seikkailee näillä (ja muilla) sivuilla ja jos vielä asioi samalla asemalla vuodesta toiseen, niin saattaa katsastusihmisten korvien välissä jokin kytkentä syntyä.

                    Comment


                      #11
                      Jep asia tuli selväksi!
                      A4 ja S4 on samaa satsia ja Rs sitten oma!

                      Mulla vaan on semmonen muistikuva, että se juurikin riippuu tuosta maahantuoduista autoista se mallin suorituskykyisin auto johon sitten verrataan??? Tiedä sitten miten se nykyään menee...

                      Ja meneekös se tuo ässä sitten päästöistä läpi jos siihen laittaa nuo rs:n puhaltimet ja muut hilppeet kiinni?

                      Comment


                      • #12
                        Menee, mutta riippuu siitä mitä tarkoitat noilla "muilla hilppeillä". Jos laitat litraset suuttimet niin päästöissä saattaa olla ongelmia ;)

                        itsellä autoa vuosikatsastaessa katsastaja väitti, että se tietää, että mun autossa ei ole ne tehot mitä moottorikoodi antaisi olettaa.
                        Jättikö katsastumies asian siihen vai mitä se sitten teki?

                        Comment


                          #13
                          paas ape keventäen autoa samalla rahalla mitä palais rs:n palikoihin niin jo alkaa tuntua. 100 kiloa lähtee suht helposti.

                          mitäs muuten 100 kiloa vastaa suurinpiirtein tehossa, oisko jotain 20hp 1650 kilosessa autossa?

                          Comment


                            #14
                            Varmaan halvemmaksi tulee ottaa ensin kuskista pois se 20 kiloa :/
                            Ei se paino vaan se teho!!! :)
                            Tai sitten molemmat!

                            Comment


                            • #15
                              Kerrotko Ola miten 100kg lähtee helposti? Nimim. Norsulle laihdutuskuuri :)

                              Comment


                              • #16
                                No semmonen 100kg lähtee ku pistetään autoon kauko-ohjaus. Kuski istuskelee mukavasti kotisohvalla. Nojoo, vitsi vitsi.

                                Comment


                                • #17
                                  Sisusta mäkeen :D

                                  Comment


                                  • #18
                                    Kuski laihduttaa ittensä niin, että rasvaprosentti on 5% kieppeillä:) sitten ilmastointi, varapyörä ja turhat sisutan osat kankaalle, niin eiköhän se lentoonlähtöpoaino putoa jo 100kg. Jos varapyörän puute häiritsee, niin GY:n ran on flätit alle. Tankkiin tietty vain tarvittava määrä bensaa ja pissapojansäiliöitäkään ei täyteen kantsi laittaa.

                                    Comment


                                      #19
                                      Tai laittaa mamman jälen tekoon... tai ostaa sille fillarin...

                                      Comment


                                      • #20
                                        Jos ei mee läpi niin vaihda konttoria. Katsastus-inselle ei tarvi nöyristellä, vaan vetää jauhot suuhun.

                                        Tämän maan autonrakentamista koskeva lainsäädäntö on aikaansaanut sen, että koska kaikki on käytännössä kiellettyä on autot pakosta rakennettava laittomasti. Tämähän tarkoittaa vain sitä etteivät viranomaiset kykene enään valvomaan ajoneuvojen turvallisuutta.

                                        Sen sijaan jos päättäjillä olisi hitusen enemmän järkeä, olisi auton rakenteen muuttaminen huomattavasti helpompaa ja yksinkertaiset pelisäännöt olisi luotu ajat sitten. Tällätavoin olisi lähes kaikki autojen rakenteiden muuttaminen viranomaisten tiedossa, koska olisi selkeät TÄYTETTÄVISSÄ olevat normit ja säännöt sovittu yhdessä.

                                        Mä en ainakaan paheksu kenenkään autoharrastusta, tai sitä ettei auto todellisuudessa ole jokaiselta osaltaan lain vaatimusten mukainen. Niin pitkään kun auton rakentaminen ei ole lain puitteissa mahdollista, niin mitä jää harrastajille vaihtoehdoksi?

                                        Lopettaako maratoonari kilpauransa siksi, että hänen henkilökohtaiset juoksutossunsa eivät olekkaan normien mukaiset? Varmaankin loppuu mielenkiinto juoksemista kohtaan siihen paikkaan.

                                        Sori OT ja avautuminen.

                                        Comment


                                          #21
                                          jukka:

                                          tossa helpohkoja säästöjä.

                                          rengas/vanne 4*5kg on 20kg
                                          vararengas 24kg en tiedä onko risassa vaahto vakiona?
                                          2*kuppi-istuin sahkörecaroiden tilalle 40kg
                                          hiilaripeitto 15kg
                                          pikku-akku 10kg
                                          vapaavirtausputkisto on varmasti kevyempi ku vakio kahdella vaimentimella.

                                          jarruista en tiedä, mutta voi olla muutaman kilon/kpl kevyempi, paitsi että te harrastatte mammuttijarruja ; )

                                          myös iskarit voi olla kevyemmät en ole ikinä punninnut.

                                          yksi mitä odotan laadukkaana toteutuksena olis kevyt kattoluukku! vaikka mallia pelkkä vipu takareunassa tai jopa kiinteä asennus.

                                          sullahan on jo vauhtipyörä ja hiilaripeitto, joten dollares pöytään ja hiilari/kevlar sparco/omp/vodever jakkarat kesäks riippuen katsastuksen ajankohdasta (turvatyynyt). vanteet on yksi vähiten hyödynnetty osasto koska kevyt ei yleensä ole bling joten siinä monet joustaa painon kanssa.

                                          tapahtumissahan vois ajella ilman takapenkkejä oisko jotain 30 kg säästöä mutta sillon menee katuauto respectit? jos vielä poistaa downpipen jälkeisen putkisto säästänee lisää 15kiloo ja saa teinifaneja äänistä ja tehoja lisää riippuen loppuputken ja kattien ahistuksesta.

                                          Comment


                                          • #22
                                            Jukala on noi kaikki jo :D

                                            Ja RiSassa ei ole varadonitsii vakiona :)

                                            Jukka laihuttaa jättämällä aivonsa kotiin kun tulee radalle :)

                                            Tuo mulle se autos niin laihutan sitä ja sä pidät naamas kiinni sit ;)

                                            Comment


                                              #23
                                              no sittenhän norsu on jo 100 kiloo kevyempi ja loput kilot lähtee kalliilla jos sittenkään : (

                                              Comment


                                                #24
                                                Jättikö katsastumies asian siihen vai mitä se sitten teki?
                                                Löi leiman otteeseen ja toivotti onnellisia kilometrejä. Liekö sitten hyväntahtoisuutta, kun mulla tuon koneen kanssa kävi niinkuin kävi. Toisaalta kyl vuosikatsastuksen tarkoitusena kai sittenkin on pääasiassa auton liikennekelpoisuuden tarkastaminen (et on kaikki pyörät tallella ja kaikki pyörät jarruttavat jarrua painettaessa ja on valoja jne.) - että jos joku haluaa ajella hivenen laittomalla autolla, niin on omistajan oma asia jos ei halua autoaan muutoskatsastaa ja näin saada ko. muutos esim. vakuutuksen piiriin.

                                                Aseman iskaritesterin mukaan 4wd passat 2.7t koneella painaa sopusuhtaisella katsastajalla ja melko täydellä tankilla 1615kg (autossa ei ilmastointia eikä varapyörää, pyörinä OZ sl 18" kumho laaturenkailla).

                                                Comment


                                                  #25
                                                  aika kevyt . mun auto paino 1655 kun poistin katsastajan ja oman painon! kaks päällä siis 1810 kiloo. joka tapauksessa enemmän kuin kuvittelin tai sitten toi raskaan kalustonkin vaaka näyttää liikaa.

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    rengas/vanne 4*5kg on 20kg
                                                    kertaa 4 tai 5, jos kiihtyvyydestä puhutaan...

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Kylläpä teillä on raskaat mopot =)
                                                      Oma ryhävalas puolitankilla ja 90kg katsastajalla kulmapainoin ve603,oe556,vt447,ot448kg eli 2054kg painonjakaumalla 56/44%

                                                      Ehkä tästä syystä hykertelin tänään kun punnitsin tapaturmaisesti ostamani V8 Allroadin 245/45/18"pyörät verrattuna 225/55/17" tuplapuolaisiin 24/26.5kg. Koko kasvoi ja ajotuntuma parani samalla kymmenen miinuskiloa =) hiphei

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        Ja lompakkokin keveni samalla hieman :)

                                                        Comment


                                                          #29
                                                          aika kevyt
                                                          raskaan kaluston vaa'alla omamassaa autolle saatiin mottia muutoskatsastaessa 1555kg (tankissa ollut polttoaine arvioitiin painosta pois, varapyörä oli autossa, alla boss xtr 18" nokian hp4 renkailla). Suht samoihin taitaa mennä paino raskaan kaluston vaa'alla ja iskaritesterillä.

                                                          Tuohan on ihan mukava tieto, että tuo olis noin 100kg kevyempi kuin s4 :)

                                                          Comment


                                                            #30
                                                            no mulla oli tankki aivan täynnä eli pyöreesti 1595 ilman gasoo eli 50 kiloo sulla kevyempi. mulla ei ollut muita kevennyksiä kuin akku 10-15kiloo ja putket X kiloo. kesäks onneksi lähtee se 75 kiloo pois + tankki vähissä vielä 50 kiloo pois.

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X