Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A4 B7 kaksoismassavauhtipyörä/kytkin ravistaa?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A4 B7 kaksoismassavauhtipyörä/kytkin ravistaa?

    Kyseessä on a4 b7 3.0tdi jonka kytkin täristää liikkeelle lähtiessä ja pienillä kierroksilla liikenteessä jyristää. Kytkin ja etenkin kaksoismassavauhtipyörä on ilmeisestikkin tiensä päässä?
    Auto on siis toistaiseksi liikenteessä. Oliko se niin että kaksoismassavauhtipyöriä on joko lukin tai sachin? Eli osaako vauhtipyörän hankkia etukäteen, käykö ristiin?
    Mistä olette tilanneet? Ebay ja joku tietty toimittaja vai jostain ihan muualta? Ja pakettina jossa on kytkin ja vauhtipyörä molemmat?
    Seuraava kysymys, onko laatikon irroitus millainen homma? Mahtuuko sen tiputtamaan miten helposti pois?
    Ja viimeinen kysymys tällä erää, porsiiko kytkin ja/tai vauhtipyörä heti huomenna vai pystyykö niitä säästämään maltillisella ajeluilla?

  • #3
    Mulla oli (b7 3.0tdi) oireena täristys liikkeelle lähtiessä ja korjautui kytkimen ja vauhtipyörän vaihdolla. Pelkällä kytkimen vaihdollakin olisi selvinnyt, vauhtipyörä oli täysin spekseissä.

    Tärinää oli ainoastaan liikkeelle lähdössä, ei ajossa eikä tyhjäkäynnillä.


    Osat Ebaystä ~640eur Briteistä kotiin kannettuna. Vaihto paikallisella AD:llä 8h töitä.

    Paketti oli LUK kuten alkuperäisetkin.

    Comment


    • #4
      Löysin tuollaisen paikan, oletteko tilanneet? Onko noissa ollut jotain kummituksia ettei kyseiset osat kävisikään?
      http://www.topautoosat.fi/luk-971033.html
      http://www.topautoosat.fi/luk-625666.html
      http://www.topautoosat.fi/luk-623958.html
      http://www.topautoosat.fi/sachs-1221938.html

      Comment


      • #5
        Päivitetäänpä tätä. Minun auton isoin ongelma oli että kytkintä ei pystynyt luistattamaan juuri yhtään, eli tyyliin on/off. Lisäksi noin 1500rpm jyristi, pienemmillä tai isommilla kierroksilla ei mitään. Kytkin tuntui lisäksi mielestäni aika jäykältä. Tässä vaiheessa mainittakoon että ostin auton kytkinvikaisena autoliikkeestä korjattavaksi.
        Tilasin suoraan saksasta lukin kaksoismassan ja kytkinpaketin.
        Eilen purettiin vaihdelaatikko pois itse ja löytyi yllätys. Sieltä löytyi ZF Sachs Race vauhtipyörä ja ZF Sachs Race asetelma nelilapaisella sintteri-levyllä. Ei ihmekkään kun luistattaminen ei onnistunut.

        Jos jollain on tarvetta, niin voin harkita parituhatta kilsaa paikallaan olleen ZF-paketin myymistä. Ollut 3.0tdi bkn moottorin ja getragin 6-v laatikon välissä. Uuden veroinen, mutta ei sopinut minun jokapäiväiseen käyttöön niin laitettiin uudet alkuperäiset paikalleen.
        Viimeksi muokannut Antsa; 5.3.2016, 09:19. Perustelu: kirjoitus virheet

        Comment


        • #6
          Itsellä 1.8T. Kytkin ottaa aika pinnasta ja liikkelle lähdössä ilmeisesti vähän purauttaa (ei varsinaisesti tärisytä), niin on tullut mieleen, pitäisikö kytkin ja vauhtipyörä uusia. Kilsoja on 175tkm. Tyhjäkäyntiongelmia selvitettäessä vähän herätteli kun kone kävi huonosti, niin ilmeisesti vauhtipyörä rallatteli, niin siitä tuli vähän mieleen, että pitäiskö vaihtaa..

          Motonetista kun nopsaan kattelin, niin tarjoavat "korjaavaa" eli kiinteää vauhtipyörää kaksoismassavauhtipyörän rinnalla, mutta aiheuttaako kiinteä vauhtipyörä jotain muita ominaisuuksia vai onko jopa suositeltavaa vaihtaa siihen tai johonkin muuhun hyväksi havaittuun kytkin+vauhtipyöräkomboon..?

          Comment


          • #7
            Kertokaapas fiksummat mistä kannattaisi tilata kytkin+kaksoismassa?

            Comment


            • #8
              darkside developments briteissä on vissiin ollut kovassa huudossa.

              Comment


                #9
                Minä vaihdoin konerempan yhteydessä kytkimen ja massa pyörän(LUK) jotka tilasin ebay.de hivenen alle 500e.

                Comment


                • #10
                  Omaan tuli ebayn kautta briteistä, LUK kytkin ja vauhtipyörä.
                  Vaan eipä riitä tuo originaali jos softalla yhtään enempää meinaat tehoja kutitella. (oletin kytkimen ja vauhtipyörän olevan vain niin loppu kun alkoi jyristellä ja luistaa.)

                  Jyristi uuden paketin kanssa samantien pienemmillä kierroksilla, isoilla vaihteilla.
                  Jos kiihdyttää jokaisen vaihteen läpi niin jaksaa tuonne 5. / 6. vaihteelle hyvin, mutta kun alkaa kierroksia/vauhtia olemaan niin jyristää jos lappu lattiassa yrittää kiihdyttää.
                  En näe ongelmana, enemmänkin ominaisuus mikä pitää tiedostaa ja oppia kaasun asennolla säätelemään.

                  Kiinteä vauhtipyörä olisi pitänyt tilata samantien kun olisi osannut tämän ennakoida.

                  Comment


                    #11
                    Näin on. Omaan tuli laitettua uusi LUK kaksoismassa ja SRE:n setti jousittamattomalla orgaanisella kytkinlevyllä ja jäykemmällä asetelmalla. Lopputulos taitaa jousittamattoman levyn kanssa olla se, että vauhtipyörän värinät välittyy koriin entistä herkemmin. Ellei sitten ole moottorin/vaihteiston tukikumeissa sanomista, tiedä häntä. Tällä hetkellä softasta rajattu vääntöjä alle 3000 rpm reippaasti, reilun 500 Nm tasolle. Alunperin oli tarkoitus tehdä vaihteistokohtaiset säädöt pykälille 4-6, mutta ei kuulemma ole järkevästi toteutettavissa, jos ylärekisteristä halutaan kuitenkin voimaa enemmän.

                    Kiinteää vauhtipyörää en V6 TDI:n laittaisi, 1500-1800 rpm alueella väännättäessä tulee sellaisia resonointeja koriin jo kiinteällä kytkinlevyllä, että vaihto takaisin jousitettuun on ajoittain käynyt mielessä. SRE:n sivuilla noista kiinteistä mainitaankin "motorsports only", mikä on ihan ymmärrettävissä...

                    Comment


                    • #12
                      Vauhtipyörä jyrisee matalilla kierroksilla. 70tkm sitten vaihdettu kytkin+vp, ja nyt "jo" oireilee. Auto ohjelmoitu. Onko näihin vaihdettu kiinteitä vauhtipyöriä vai pitääkö tilata samanlainen ja toivoa ettei ala jyrisemään?

                      Comment

                      Working...
                      X