Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi a6 2.7 bt

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Audi a6 2.7 bt

    Olisko esim okkim suostuvainen vaihtamaan ahtimet isompiin1999 vuosimallin a6 2.7 biturboon.?laatikko manuaali. Nyt n. 330hv softauksen ja miltekin putkiston myötä. Etuveto mallista kyse. Kannattaako hommata rs4 ahtimet vai jotkut muut? Se 100 heppaa lisää houkuttas sen verran :) lisäksi tietty suuttimet vaihtoon ja pumppu, maf ja coolerit. Mitä suosittelette tekemään? Mitä muuten suoritusarvot on nyt tollasella 330hv vehkeellä? Etuvetohan on nelikkoa vähän kevyempi. Nyt talvikelissä ei ole päässy kokeilemaan miten tuo menis.

    #2
    Nyt talvikelissä ei ole päässy kokeilemaan miten tuo menis.
    Offtopic mutta varmasti aika huonosti nelivetoon verrattuna, oli sitten 100kg tai 200kg kevyempi :D
    Eli +300hp etuvetoisella pito loppuu jo kuivalla asvaltilla ja talvella pitoa vielä heikommin, joten tuohon +100hp on jo itsensä kiusaamista ja rahan hukkaamista jos autolla on tarkoitus talvellakin ajaa.
    Eikä ole tarkoitus kettuilla vaan sanoa, että suoritusarvot tuolla ohjelmoidulla etuveto-bitillä ovat varmasti riittävät siihen nähden mitä tuo viritys tulee kustantamaan. Ja virityksen jälkeen viimeistään alkaa kaivata kardaania ja takavetareita.
    Toki mielipidekysymyshän tämä on ja jokainen tekee autolleen niin kuin itse haluaa. Suosittelen laittamaan Mikolle yksityisviestiä niin menee tiedustelu parhaiten perille.
    Viimeksi muokannut vV8m5; 26.1.2016, 19:50.

    Comment


      #3
      400+ hp reseptiksi riittäisi RS4 turbot, imuputket turboille, paremmat kuulerit, isommat suuttimet ja ohjelma. Suuttimia ei kannata omin päin lähteä valkkaamaan, kannattaa kysellä softaajan mielipidettä niihin niin tulee varmasti toimivat. Polttoainepumpuksi vaikka tuttu ja turvallinen Boschin 044.

      Vakiomaffi riittää tuonne 450 hp nurkille, niin sen vaihto ei ole pakollista.

      Ja sitten kannattaa tehdä puolakonversio.

      Tehoa en turhia hakisi lisää ennen kuin saat takapään vetämään, voi tulla aikamoinen puskutraktori autosta. Lisäksi tehojen/vääntöjen kasvaessa kytkin voi antautua, joten kannattaa sekin varautua päivittämään.
      Jos kiinnostaa, niin miulta vapautuu parin kuukauden sisään A6 bitin vetävä taka-akseli, mahdollisesti myös kardaani..

      Comment


      • #4
        Juu aivan. No pitää vielä miettiä asiaa ja sitä vetävää takapäätä :) ostin auton syksyllä ja rekisteriotteessa on vetotapa 4*4 mut etuveto on.nyt otettiin softauksella kaikki irti mitä noilla vakio ahtimilla saa otettua. Melko hyvin tuo lähtee tasakaasulla luistonesto päällä mitä syksyllä kerkes kokeilee. Mitä lie suoritusarvot etuvedolla noilla tehoilla kun ei pysty mihinkään vertaamaan. Aikanaan cossu sierra takaveto jätti nelikon mennen tullen vaikka tehoja oli nelikossa enemmän.tehohävikki oli niin paljon suurempi takavetoon nähden. En sit tiedä näissä etuvedoissa. Ja vetelystä puheen ollen nyt ei vetele mihinkään suuntaan noilla tehoilla juurikaan. Softauksessa kun kävin niin pieni ahtohävikki oli. Mistähän lähtis ettii vikaa?

        Comment


        • #5
          Kyllä tolla syksyllä m5 bemarin jätätin :) on siinä jotain ruutiakin näköjään. Niin vois kiinnostaa se takavetari.

          Comment

          Working...
          X