Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi A4 B7 1.8T BFB ei puhalla lämmintä ilmaa sisälle tyhjäkäynnillä

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Audi A4 B7 1.8T BFB ei puhalla lämmintä ilmaa sisälle tyhjäkäynnillä

    Eli Sellainen vika että alipaineilmauksen jälkeen puhaltaa muutaman päivän ajan lämmintä ilmaa sisälle ja alkaa pikku hiljaa hiipumaan lämmön tulo. Vika kun tulee päälle tekee todella kovan paineen jäähdytysjärjestelmään. Huomasin pienen vuodon termostaatti kotelon läheltä mutta voiko vetää sieltä kautta noin paljon ilmaa järjestelmään? Onko noissa J-plugeissa taikka termarikoteloissa ollut jotain tyyppivikaa?

  • #2
    Kyllähän ainakin A4 B6 BFB yhdistelmä on aikamoinen ilman imijä jos pientäkin vuotoa on ja käsittääkseni B7 melkolailailla sama auto.
    Kannattaa mainittujen paikkojen lisäksi katsoa kannen takapäästä muovinen letkulähdön laippa jossa lämpöanturikin -se minun kokemusten mukaan yleisin vuotopaikka. Vuotoa vaikea huomata, mutta lampulla kun katsoo niin voi nähdä onko punertavia valumajälkiä kytkin/vaihteiston kopan päällä -valuttaa sitten myös helposti kytkimeen nestettä liukasteeksi kun siinä kopassa isot aukot just sopivasti...
    Viimeksi muokannut J.S.P; 26.1.2016, 22:05.

    Comment


    • #3
      J-plugi taitaa olla aika usein vuodon lähde myös tuon lämpöanturin ohella. Itellä vuosi vesipumppukin juorureiästä noiden lisäksi.

      Comment


      • #4
        Eli vien itse liikkeeseen tutkittavaksi, hirveästi vaihtoehtoja :D

        Comment


        • #5
          J-Plugi ei loppujaan ole vaikea vaihtaa. Onnistuu yläkautta kun ottaa laturin pois edestä.

          Comment


            #6
            Mulle vaihdettiin 1.8T AVJ:hin termostaatti ja J-plugi, kaasuläppä irti ja laturi irti, noin 10 ruuvia. J-plugissahan on O-rengastiiviste joka saattaa vuotaa. Kahdessa tunnissa nuo vaihtui joten ei siinä talous petä vaikka vie korjaamolle tehtäväksi.

            Comment


              #7
              Myös kannen ja rintapellin välissä oleva muovinen laippa on suht helposti vaihdettavissa. Toki ahdasta on... Tarvitsee pienen räikän ja suosittelen myös jousiklemmari pihtejä! Itse korjaisin kaikki ns. tyyppiviat samalla kertaa kun vedet on laskettu. Jos vaihdat pelkän j-plugin niin on varma että ens viikolla kusee vesilaippa ja seuraavaks termarikotelo.

              Comment


              • #8
                Nyt on vaihdettu j-plugi ja termarikotelo, plugin alapuollella oli nestettä. Nyt ainakin toistaiseksi on puhaltanut lämmintä, ainut mikä mietityttää että onko tuo paine järjestelmässä niin liian kova tai tuleeko painetta jostain? Onko teillä ylävesiletku sellainen "napakka" kun auto on ajettu kunnolla lämpimäksi? Kiitos kaikille vastauksista, nopeutti vuodon löytämis hommaa paljon!

                Comment


                  #9
                  Kyllä painetta kuuluukin olla. Samalla tavalla napakka on täälläkin.

                  Comment


                  • #10
                    Vilkaisin tuota vanhaa termaria, niin onko tosiaan että se on 100 C asteen?

                    Comment


                    • #11
                      Kannentiiviste?

                      Comment


                        #12
                        Uusi Behr/Mahle termostaatti oli 100'c. Behr ilmeisesti tekee alkuperäiset termostaatit.

                        Comment


                        • #13
                          Alkuperäinen meni paikoilleen, pitää nyt ajaa ja seurata miten toimii. Tuo ylävesiletkun "napakkuus" vielä mietityttää, että onko tuo vuoto ja sen seurauksena ilma saanut mahdollisia vaurioita aikaan.

                          Comment


                          • #14
                            Mites kanssa kulkioiden 1.8T BFB onko teillä ylävesiletku "kovahko", "napakka" kun moottori on ajettu lämpimäksi? Jos kokeilette avata paisuntasäilön korkkia, niin rykäiseekö nestettä ulos jos kerralla yrittää avata? Huolto liikkeen mukaan järjestelmässä olisi heidän mielestä liikaa painetta?

                            Comment


                            • #15
                              Täällä samaa vikaa 1.8t BFB a4 b6.
                              Vesipumpun vaihdoin jakopään yhteydessä muutama vklp sitten.
                              Termostaatiksi meni triscan merkkinen laatutuote motonetistä.. (NOT)
                              Entinen oli BEHR merkkinen ja vikaa ei aiemmin ilmennyt.

                              Eli tosiaan alavesiletku ei lämpeä millään. Ja välillä ei sisälle puhalla lämmintä, mutta ilmausruuvin kun avaa ja päästää ilmoja pihalle niin rupeaa lämmintä puhaltamaan ja toimii joitain päiviä.

                              Onko vika yksinkertaisesti vaan surullisen kuuluisassa tarvike termostaatissa vai onko tässä joku hieno kikka?

                              AAPuuuVaa!!

                              Comment


                              • #16
                                Tuo lämpeämis ongelma alkaa olla semmonen että fixus korjaamo alkaa nostella käsiä pystyyn.
                                nyt vaihdettu lämppärin kenno, syyläri, termostaatti kotelolla, vesipumppu ja joku tulppa mikälie oli ja moottorin lämpötila anturi,
                                ei hävitä nestettä yhtään ja alipaine kestää järjestelmässä ilmatessa mutta ei vaan lämpee kunnolla, välillä ei tule lämmintä ollenkaan ja tyhjäkäynnillä ei tule lämmintä juuri koskaan, välillä toimii paremmin ja välillä ei ollenkaan, täysin ei ole toiminu koko talvena ja alkaa tuo pakastimella ajo koskea hermon pikkuhiljaa.
                                ehdottelivat ylimääräisen kiertovesipumpun lisäämistä.
                                lämpösellä koneella kun avaa paisarin korkin tuntuu painetta olevan reippaasti ja nestettä puskee ulos ihan jonkunverran, liekkö normaalia?
                                B6 bfb siis kyseeessä.

                                Kukaan ratkaissut tätä ongelmaa jotenkin?

                                Comment


                                • #17
                                  Onkos tuossa tätä sähköistä lämmityksen säätöventtiiliä, mikä löytyy A6:sta:
                                  https://www.ak24.fi/fi/audi-varaosat...nttiilit-saato
                                  Tuo voi jumittaa ja silloin ei kyllä lämmitys toimi, mulla jumitti kesällä täysin kuumalle ja sekään ei oo helteellä kiva.

                                  Comment


                                    #18
                                    ​​​​​​Ei ole vesiventtiileitä b6/b7-korisissa. Pahasti kansipahvi-/kansivialta vaikuttaa. Ilmastoinnin läppämoottoreiden toiminnan voisi vielä varmistaa (vikakoodit, sopeutus, lämpötilan ylös-alas renkkaaminen), että ohjaavat lämmintä ilmaa oikein.

                                    Comment


                                      #19
                                      Onko kennon kierto ilmattu kunnolla? Ylemmässä kennon letkussa on muistaakseni ilmausreikä tätä varten. Lämpeääkö kennon letkut? Jos kennolle ei tule lämmintä ja ilmaus on tehty, niin ei tuossa oikein jää muuta vaihtoehtoa kuin että kierto on jostain kohti tukkeessa. Järjestelmää voisi yrittää huuhdella ja katsoa tuleeko vesi hyvin läpi. Kuumalla koneella vettä kuuluu korkkia avatessa tullakin ulos, kun neste alkaa piirissä kiehumaan paineen laskiessa.

                                      Comment


                                        #20
                                        Ei sinne kyllä ylimääräisiä pumppuja kuulu.
                                        Tarkista ilmastoinnin läppien toiminta, vcds:llä, tai silmämääräisesti.

                                        Jos nestettä ei häviä, tuskin on kansipahvivikakaan.

                                        Comment


                                          #21
                                          Meillä B7:ssa ollut moisia ongelmia kun ilma kertyy lämppärin kennoon (järjestelmä vuotaa). Kunnolla jenkaa koneeseen niin ilman saanut pois kennosta, tarkoittaa siis hyvän tovin ja useamman kerran kierroksia 5-6k nurkille.

                                          Comment


                                          • #22
                                            Ongelma ratkaistu aina OEM- tai oem vastaavalla termostaatilla.
                                            Ilmaantunut omat kamppeet sen jälkeen ihan vaan pyörimään laittamalla ilman mitään kikkailuja.

                                            Comment

                                            Working...
                                            X