Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

S6 C5 Tiptronic ongelma

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • S6 C5 Tiptronic ongelma

    Mikäköhän mahtaisi olla S6 vm:2000 vikana.

    Vedätettäessä alkoi ravistaa voimakkaasti ja kun lopettaa vedon, ravistus lakkaa.
    Tänä aamuna sitten ei suostunut liikahtamaan senttiäkään pakilla. Eteenpäin olisi kyllä lähtenyt. Jätin auton käyntiin n.20min ja kappas pakki löytyi.

    Yhtenä päivänä samainen auto ei myöskään meinannut käynnistyä millään. Pyöritti ja pyöritti, mutta ei käynnistynyt. Sitten pikkuhiljaa alkoi lupailemaan ja lopulta käynnistyi. Sen jälkeen käynnistynyt ihan normaalisti.

    Mitään vikakoodeja ei ole moottorista, eikä laatikosta.

    Auto on lämpimässä tallissa.

  • #2
    Luitko VCDS:llä vikakoodit?
    Oletko vaihteiston öljyn tason tarkistanut?

    Comment


    • #3
      Edelsikö huonoa käynnistyvyyttä lyhyt auton siirto kylmällä tai viileällä koneella?

      Comment


      • #4
        Viat on luettu VCDS ja en ole tuota öljyntasoa katsonut.. Mistään ei kyllä vuoda laatikkoöljyä.

        Joo, tuota huonoa käynnistyvyyttä edelsi siirto pihalta talliin..

        Comment


        • #5
          Juuri tuollainen lyhyt siirto voi aiheuttaa käynnistysongelmia seuraavassa startissa. Normaali vaiva monessa autossa. Ei ole vika, vaan joidenkin ruiskutusjärjestelmien ominaisuus.

          Comment


          • #6
            Enemmän tässä nyt huolettaa tuo laatikko. Voiko se täristäminen johtua ihan pelkästään öljyn vähyydestä? Olen kyllä kuullut, että tippari on melko tarkka öljyn määrästä..

            Comment


            • #7
              Öljyntason tarkkuus on yli 1.5 litraa ennen kuin yleensä alkaa kukaan mitään huomaamaan, mutta tason tarkastaisin ensimmäiseksi. Oliko oire sama kaikilla vaihteilla? Ja tekeekö edelleen samaa. Hieman parempi kuvaus 'ravistamisesta' olisi myös paikallaan.

              Comment


              • #8
                syttykatkot ravistaa myös. eikä jätä aina koodia. vcds käyttöön ja radalle

                Comment


                • #9
                  Palataanpas taas tähän aiheeseen.

                  Sain auton peruutettua tallista ulos, kun annoin auton käydä n.15min. Pakki löytyi, mutta luistaa aivan älyttömästi.
                  Ajoin auton nosturille ja vaihdoin laatikon öljyt ja suodattimen. Tämän jälkeen koneet tulille ja pakki luistaa edelleen. Koeajolla huomasin, että tuo ravistus on poissa, mutta laatikko luistaa suurimmalla vaihteella. Ei mielestäni luistanut muilla vaihteilla eteenpäin.

                  Uutena vikana huomasin, että ABS valo syttyi ajon aikana. Töpseli kiinni ja vikakoodin luku. Tuollaisen vikakoodin antoi, mutta ei mitään varsinaista syytä tuolle.

                  01435 - Brake Pressure Sensor 1 (G201)




                  Huomasin myös, että ESP valo ei toimi lainkaan. Se ei syty edes silloin, kun kääntää virrat päälle.
                  VCDS:lla testasin sen toimintaa ja näytti "active" vain silloin, kun pidin ESP nappia kokoajan pohjassa. Tällöinkään valo ei syttynyt kojelautaan.

                  Onko näillä kaikilla (huono käynnistyvyys jonka jälkeen laatikko alkoi ravistaa ja luistaa ja nyt tuo esp/abs ongelma) jotain yhteistä, vai osuiko kaikki nyt vaan samaan aikaan..

                  Comment


                  • #10
                    Laatikossa on tyyppivikana, että sen etupäässä ja takapäässä olevat kytkentäsylinterit hajoavat jossain vaiheessa, jolloin tuloksena on kuvatunlainen luisto joko toiseen tai kumpaankin suuntaan.
                    Ajanoloon kulkeminen sitten lakkaa kokonaan.

                    Tämä on yksi mahdollisuus, vaikkei välttämättä oikea.

                    Comment

                    Working...
                    X