Huomenta ! Eilen tankkauksen jälkeen ei lähtenyt kyseinen auto millään käyntiin, mutta tunnin odottelun jälkeen hörähti kuin palmun alta. Loppuillan auto toimi normaalisti. Tänä aamuna jättikin sitten tien päälle, koska akku ei latautunut ajaessa. Sain kerran vielä käyntiin, mutta sitten sammui taas. Saatana. Laturi vissiinkin haistattanut vitut, mutta mikä tuo käyntiinlähtö ongelma oikein on? Vikakoodit luen kun saan auton pihaan.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Audi 80 2.8 ei käynnisty, kipinää ei tule
Collapse
X
-
Avainsanat: Ei mitään
-
Nyt ei käynnisty auto enää ollenkaan. Bensaa saa, mutta kipinä hukassa. Mitähän vois seuraavaks tutkia kun nokka-akselin asentotunnistin on jo vaihdettu?
-
Kampiakselin asentotunnistin näytti koodia. Onnistuuko tuon vaihtaminen yläkautta ja kuinka helposti? On meinaan auto kadun varrella...
Comment
-
Yleensä näistä hajoaa bensapumppu tai hall-anturi.
Vähän voi diagnistoida, jos auto sammuu ajosta, silloin se on todennäköisesti bensapumppu. Käynnissä ollessaan Ecu korvaa Hallin muilla antureilla,sen hajottua. Käyntiin auto ei lähde Hall-anturi viallisena.
Bensapumppu voi tuntua toimivan, mutta paine ei riitä.
Comment
-
Aikasemmim sai vielä käyntiin kun odotti, mutta nyt ei enää parkkiin ajamisen jälkeen lähtenyt mihinkään. Bensaa saa, mutta ei kipinää.
Comment
-
Jos kipinää ei tule , vika on todennäköisesti Hall-anturissa. Sen voi vaihtaa varsin helposti . Sijaitsee koneen takaosassa, kannessa, kuskin puolella , muistaakseni kaksi M6 ruuvia.
Akille: käsittääkseni kyseessä on 2.8 AAH-kone , siinä käytetään kahta tietoa kipinän määritykseen , kampiakselin tunnistinta G4 ja nokka-akselin tunnistinta G40 . Vain ko. AAH-koneessa kone käy vielä G4 turvin, mutta ei lähde käyntiin ilman G40 tietoa.
Comment
-
Jos kone ei saa pyörintänopeustietoa, niin ei sen pitäisi saada silloin bensaakaan. Jos diagnoosi on tehty pelkästään bensalinjaa löysäämällä, niin se ei toki kerro mitään todellisesta bensan saannista.
Pitäisin Hall-anturia todennäköisenä vian aiheuttajana, mutta se ei sovi annettuihin tietoihin. Epäilen että meitä koitetaan johdattaa harhaan, jotta etädiagnoosin teko ei olisi liian helppoa.Viimeksi muokannut audiq; 1.3.2016, 14:34.
Comment
-
No siis kun tuo nokka-akselin asentotunnistin on juuri vaihdettu uuteen. Sen jälkeen lähti parikin kertaa hyvin käyntiin, mutta ei enää. Motti on tuo 2.8 AAH.
Comment
-
-
Alkuperäinen kirjoittaja pirtupukki Näytä viestiNo siis kun tuo nokka-akselin asentotunnistin on juuri vaihdettu uuteen. Sen jälkeen lähti parikin kertaa hyvin käyntiin, mutta ei enää. Motti on tuo 2.8 AAH.
Comment
-
Comment
-
Jos tuo uusi nokan anturi olisi lahonnut niin kai siitä vikakoodi tulisi? Ebaysta saisi halvalla tuon G4 ja G28 anturin niin voisi koittaa vaihdella. Täytyykö vaihtaessa huomioida jotain?
Comment
-
-
Lähti käymään hinaamalla ja myöhemmin startillakin, mutta ei tuolla paljon uskalla ajella kun ei tiedä milloin jää taas tielle...
Comment
-
-
Joo, kyllä se tuossa kohtaa on. Ei taida olla kolme milliä paksuna hyllyssä. Mutta viikon päästä pitäisi auto olla taas remontissa, niin täytyy hankkia. Nyt on huolto menossa ja katselen samalla niitä öljyvuotoja, joita sinullekin manasin joku aika sitten. Tuo O-rengas oli uusi vuotopaikka. Muista löydöistä toisessa ketjussa lisää.
Comment
Comment