Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi S6 vuotaa jäähdytinnestettä kylmänä

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Audi S6 vuotaa jäähdytinnestettä kylmänä

    Mikähän mahtaa olla kyseessä, kun tuo ässä 6 pari kertaa ruiskauttanut pakkasella jäähtäriä?
    Autossa ei ole lohkolämmitintä, joten kylmäkäynnistyksellä mennään.
    Ekan kerran huomasin viikko sitten ja silloin olin käynnistänyt reilun 30 pakkasessa ja sen jälkeen ei mitää vuotoa. Tänää taas samoilla pakkasilla käynnistin ja huomasin taas lätäkön.
    Loogiselta tuntuu ajatella, että johtuu tästä kovasta pakkasesta? Falskaako siellä jokin tiiviste kovilla pakkasilla vai pitäskö olla huolissaan?

    #2
    Ei kuulu vuotaa oli pakkasta tai lämmintä. Voi vuotaa esim. jostain liitoksesta pakkasella ja lämmettyään ei. Kiristettävät klemmarit esim. löystyvät lämpötilan vaihteluista.

    Auton tarkaat tiedot olisi hyvä olla viestissä, niin on jatkossa muillekkin enemmän hyötyä.

    Comment


    • #3
      Okei, autoni on siis 2000 luvun s6 4,2 koneella. Nelikko.
      Joo kyllä tuon meinasin tutkia ja korjata/korjauttaa, mutta lähinnä mietein että jos vaan tekee tuota tällaisilla pakkasilla, niin ei varmaan ihan akuuttia korjaus tarvetta ole? Kunhan nestettä riittävästi.

      Comment


        #4
        Ei se niin herkkää ole, kunhan koneesta ei ei häviä liian nopeasti nesteet niin lisäämällä pärjää.

        Comment


          #5
          Taitaa olla samanlainen kuin kaikki muutkin aikalaisensa. Öljynjäähdyttimen vesiputki on erittäin todennäköinen vikakohde jos pakkasella vuoto kiihtyy. Itellä meni lopulta noin litra viikossa joka alkoi jo käymään kukkaron päälle sen verran että piti ryhtyä remonttiin, kesäkelillä pääsi kun kerran kuussa lisäsi.

          Comment


            #6
            Mulla oli omassa tismalleen sama juttu, talvella ainetta meni n. litran/kk, kesällä ei yhtään. Viime talvi oli erityisen leuto, enkä siten käyttänyt paljon letkulämppäriäkään, eikä nestettä mennyt paljon. En siis osaa sanoa johtuko se lämmittimestä, tutkin sen kerran nosturilla eikä silloin mitään löytynyt.

            Eihän sinulla ole se minun vanha, joka meni AVK:lle syksyllä peräpususta? :) UXY-xxx

            Comment


            • #7
              Ääni Hopsikselle ja öljynjäähdyttimen muoviputkelle. Ei mikään pieni homma tiedossa...

              Comment


              • #8
                Öljynjäähdyttimen vesiputki oli itelläkin hapero,vaihtamalla loppu liruttelu

                Comment


                • #9
                  Tuo öljynjäähdyttimen putken pätkä oli mullakin syynä vesi hävikkiin. Viime keväänä laitatin kuntoon, sen jälkeen on vesi hävikki loppunut.

                  Comment


                  • #10
                    kohta joku sanoo et se on lauhdutin:)

                    Comment


                    • #11
                      Kasikorissa sen vielä saa pujoteltua ulos ilman merkittävää muiden osien irroittamista, en tiedä, miten kutosessa?

                      Comment


                        #12
                        Tää on yksi niitä hommia jotka menee Haynesin kirjassa:

                        1. Irrota moottori
                        2. Vaihda viallinen osa
                        3. Kasaa käänteisessä järjestyksessä

                        Saa sen kutosessa paikallaan tehtyä, minulla meni ekalla kerralla tallissa ilman nosturia tai muitakaan hienouksia noin 14 tuntia. Amatimies vaihtaa työpäivän aikana mutta saa siihen silti heti sen 500€ laskea jos ei ite saa tehtyä.

                        Comment


                        • #13
                          Se meni S8:ssa samalla lailla Audin virallisen ohjeen mukaan, mutta sai sen tehtyä silti irroittamatta.

                          Comment


                          • #14
                            Olisko laturi irti edestä ja sit sen saa purettua

                            Comment


                            • #15
                              Jos siis on tuo öljynjäähdyttimen vesiputki, niin onko kallista? Joku mainitsi 500e? Itellä ei paikkaa tai mahdollisuutta alkaa irrottaa moottoria eikä edes nostaa autoa nosturille. Eli korjaamoon vietävä.
                              Siellä siis falskaa joku tiiviste kylmällä, vai? Koska tällä hetkellä tapahtunut vain hävikkiä -30 pakkasella.
                              Viimeksi muokannut ThePala; 20.1.2016, 00:35.

                              Comment


                                #16
                                Ei siitä ole mikään pakko moottoria irrottaa tai nosturille päästä. Saa tehtyä ilmankin mutta on siinä vahvasti sellainen metsäremontin meininki. Nosturi helpottaa hommaa jo puolella mutta harvalla kotiharrastajalla sellaista löytyy. Ulkona näillä ilmoilla käytännössä tekemätön homma.

                                Tuo 500€ on sellainen tarjous jonka itse sain eräältä kerhotoverilta joskus pari kolme vuotta sitten. Päädyin silloin tekemään sen itse kun työkalut löytyi, tunkkien kanssa ahtaassa tallissa tehden ei ollut mikään häävi homma mutta sai sen tehtyä.

                                Kannattaa nyt ensin ajaa se johonkin pajalle sen verran että kurkkaa josko näkisi mistä on vuotanut. Nämä vuotavat V8 moottorit ovat jo sen ikäisiä että käytännössä kaikkiin on se hapertunut putki vaihdettu jo. Voihan se olla että sinulla vuotaa se jostain aivan muualta joka on helpompi paikka korjata.

                                Comment


                                • #17
                                  Kyllä se pitää korjaamolle kai viedä. Tänään alkanut tihuttaa jo kunnolla. Lisäsin 1/4 litran putelista ja käytännössä huvennut kaikki 5 tunnin aikana.
                                  Kurkkasin taas alle ja kuskinpuolelta keulan alta märkä ja sieltä kuskinpuolen reunasta näkyy tippa ja toinen tippa keskellä, joista tiputtaa ainaki maahan.
                                  Kuviakin otin muttei saa linkitettyä niitä :/

                                  Comment


                                    #18
                                    Tuo puhuttu öljynjäähdyttimen rikkoutuva putki on muistaakseni vänkärin puolella, toisaalta sulla on tietysti pohjapanssari paikallaan niin ei se merkkaa oikeasta kohdasta?

                                    Comment


                                    • #19
                                      Mikäli oikein huomasin niin edestä katsottuna moottorin vasen puoli näytti kuivalta (se pohjapanssari) ja oikealla märkää missä nuo tipatkin. Luulisi että jos sieltä vänkärin puolelta se pahuksen muoviputki ois sökö, niin siellä olisi märkä ja tihkuisi sieltä. Ne maassa olevat jäljetkin enemmä kuskinpuolella/keskellä olleet.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Paisuntasäiliö/sen liitokset voi kans vuotaa.. Tai jos on webasto niin ne on kaikki kuskin puolella

                                        Comment


                                        • #21
                                          Näyttää siltä, että paisuntasäiliön alta menevä letku vuotaa. Kurkkasin lampun kanssa sinne ja siinä letkussa ainaki tippa, samalla tavalla kuin siellä keulan alla. Toivottavasti olisi se, niin olisi hintalappu tuolle hyvinkin vaatimaton. Kunhan pakkaset hellittää, niin irrotan säiliön ja katson sen letkun. Ei kehtaa näillä keleillä leikkiä parkkipaikalla.

                                          Comment


                                          • #22
                                            Tarkista samalla se itse säiliökin. Vanhetessaan niihin saattaa tulla pieniä halkeamia, josta sitten kuumetessaan alkaa tihkua läpi. Näin kävi vaimon passatissa.

                                            Comment


                                              #23
                                              Sparetolta saa noita säiliöitä luokkaa 12e (+posti tietty, sis. anturi, ei sis. korkki). Pisti silmään ku myi samanlaista purkuautosta 30e torissa :( No se on sitten toinen juttu mutta vinkiksi.

                                              Comment


                                                #24
                                                Eipä se pönttö orkkiksenakaan maksa kuin viitisen kymppiä. Paisari voi hyvinkin olla halki siitä keskisaumastaan tai sitten sen pikkuletkun nipasta.

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Alkuperäinen kirjoittaja aakman Näytä viesti
                                                  Sparetolta saa noita säiliöitä luokkaa 12e (+posti tietty, sis. anturi, ei sis. korkki). Pisti silmään ku myi samanlaista purkuautosta 30e torissa :( No se on sitten toinen juttu mutta vinkiksi.
                                                  Tuosta joutuu nyt kysäisemään, että löytyykö just Ässään (tai siis 4.2:een ylipäätään)? Itse en onnistunut löytämään moista, kun omaan projektiin hieman moista silmäilin...

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Mulle uusittiin just Jerellä toi paisari, originaalin hinta on sen reilu 50€. Melko turhaa lähteä jäljittämään ympäri maailmaa jos jännittää ettei osu sopiva.

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      http://www.merteil.fi/verkkokauppa/c...ew/18902/68/18

                                                      Ite ostin tuolta. Toimitus oli nopeaa..

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        Pitää tsekata se säiliö kauttaaltaan, kun irroitan sen. Ainakin se letku näyttää olevan märkä, ehkä myös se paisari on rikki, koska voisiko pelkästään letkusta tiputtamalla nestettä paisari tyhjentyä niin paljon, että saa melkein litran sinne päivässä työntää? Tosin jos jatkuvasti tiputtaa niin miksei?

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          Kyllähän se pienikin vuoto paineen alla kusee aika paljon tavaraa pihalle. Onhan se uusi paisari myös huomattavasti siistimpi, kun vanha keltaiseksi ruskettunut.

                                                          Comment

                                                          Working...
                                                          X