Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi 80q B3 2.0e 3A motti...ei käynnisty kylmänä

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Audi 80q B3 2.0e 3A motti...ei käynnisty kylmänä

    80 ei siis käynnisty kylmänä millään...

    Oire: muutama aste (n5) pakkasen puolella niin lupailee ja saattaa hetkeksi hörähtää käyntiin, mutta sammuu. Puolituntia johdon päässä niin laakista käyntiin.

    Kokeiltu seuraavat:
    Pyörijä ja virranjakajan kansi vaihdettu

    Irrotettu cold start valve ja tarkistettu pakko-ohjaamalla että bensaa tulee. Testattu pakko-ohjaamalla suutinta, eikä vaikutusta

    Vaihdettu pa-suodatin

    Testattu imuvuodot-ei imuvuotoja

    Yritetty saada ecusta ulos vikakoodit mutta ei onnistu-millään. Ledi palaa jatkuvasti eikä A1&B1 kytkentä 5 sekunniksi käynnistä eculla prosessia..olisiko liian pieni vastus 330 ohm?.


    Ainoa mihin vielä ei ole koskettu on pa-pumppu( pitää aikamoista ääntä). En ole vaan keksinyt teoriaa mikä voisi selittää sen, että kylmänä kone ei starttaisi mutta vähän lämmitettynä ensimmäisellä ja vika olisi pumpussa....Ja ecun lämpöanturia ei ole vaihdettu.

    Ruisku siis ke-motronic...

    #2
    Irrotettu cold start valve ja tarkistettu pakko-ohjaamalla että bensaa tulee. Testattu pakko-ohjaamalla suutinta, eikä vaikutusta
    Bensapumppu oli pyörimässä kummassakin testissä ?

    Ei ole pumppussa vika, jos lämmittämisen jälkeen toimii.

    Comment


    • #3
      Kyllä oli pumppu pyörimässä ja tosiaan lupaa aluksi ja hörähtää ehkä kerran mutta sitten saa sahailla pitkään että lähtee käyntiin. Kun laittaa johdon päähän kiinni niin käynnistyy kuin kesällä. Mieti, että jos pumpun paine on kylmälle koneelle liian alhainen ettei se sumutu tarpeeksi ja siksi ei syty, mutta koneen lämpeneminen auttaa syttymistä...

      Olisko ehkä sitten kuitenmkin ecun lämpöanturi-vika?.....mittasin että sinne anturille tulee jännite joka on noin 5 V mutta laskee aika nopeasti noin 1 V:iin. Pitääpä etsiä jostain jännite-arvo joka siihen pitäisi tulla....
      Viimeksi muokannut okkim; 18.1.2016, 16:58. Perustelu: Poistettu tarpeeton lainaus.

      Comment


      • #4
        Mulla tais samaa ongelmaa ollut aikoinaan PikkuMyyn kanssa ja tulppien vaihdolla erilämpöarvoon siitä selvisin,

        mutta pikku pohjapaukun jälkeen totaalisesti meni hermot kyseiseen moottorityyppin ja niin se Myy lähti maailmalle.

        Palvelee ilmeisesti vielä tänäkinpäivänä jotain harrastajaa.

        Haulla saattas vielä juttuja löytyäkin, meinaan jos vaikka apua löytyis tarpeeseen, toivottavasti.

        Comment


        • #5
          ecu:n lämpöanturiahan ei mitata jännitteen perusteella vaan siitä mitataan resistanssi.
          Eli töpseli irti ja mittaat anturin resistanssin eri lämpötiloissa.

          Comment


            #6
            tässähän emännän auto vikuroi samalla tavalla. Polttoainelinja oli kohtuullisen huonossa kunnossa, samoin muutamat anturit kaipasi varmasti vaihtoa. Se on vaan tarkasteltava läpi että polttoaine virtaa molempiin suuntiin, saa sähkö tarpeeksi ja ilmaseos on kohdillaan. Itsellä meni hermot ja tilalle tuli 1.8t kone b5stä.

            vaihdon yhteydessä kiinnitettiin huomiota tuohon bensan kiertämiseen ja siellä huomattiin pientä haittaa. paluuputkisto oli varsinkin heikossa hapessa. eli pumppu antoi kyllä mukavasti mutta paluu tökki ilmeisesti. saiko sitten kylmällä / sopivan lämpöisenä liikaa soppaa ja kuoli sitten siihen. vai oliko jopa sitten tuloputkessa päässyt letkut umpeutumaan ja jäi liian laihalle.

            Virranjakajan vaihto, ja hapettumat oli osa syyllinen, mutta virtapuoli saatiin kuitenkin kuntoon joten itsellä se jäi oikeastaan bensan ja ilman kanssa johonkin se ongelma. liekkö sitten jossain anturissa ollut vika, mutta kiinnostus loppui sen etsimiseen. bensalinjan väliin jos saisit paineanturin laitettua, niin näkisi paljonko k-jet saa ainetta oikeasti.

            Comment

            Working...
            X