Kun konetta (A6 c5 2.8 V6)raottaa, alkaa löytyä laitettavia kohteita... Tänään aamulla 32 asteen pakkasessa kampiakselin stefa porsi ja jumiutuneen termarin vaihdon kanssa aiheuttivat avaamisen tarpeen. Samalla kun purin keulan, vaihdan myös hihnat, vesipumpun ja muut hilppeet niin ainakin niiltä osin pitäisi taas tulla suht huolettomia kilometrejä muutamaksi vuodeksi.
Ongelmaksi muodostuivat nokka-akseleiden päät, joista en saanut tolkkua, ovatko hihnapyörät kiilalla vai ilman kiilaa. Kone on AQD, mikäli tulkitsin huoltokirjaa oikein. Voisitteko homman joskus tehneet kertoa, millä keinoin ja työkaluin olette hihnapyörät lukinneet vaihdon ajaksi paikoilleen? Kampiakselin stefa oli aivan loppu, mutta nokkien eivät. Toinen on kuiva ja toinen näyttäisi tihkuneen vain vähän (tai öljy on jakohihnan heittämää). Ko operaatio ei ole välttämätön, ainakaan öljyvuotojen takia, mutta vaihtaisin nekin mielelläni, koska koneella on ajettu liki 370t. Vai tuntuuko turhalta työltä?
Toinen ongelmani koskee huohotinjärjestelmää. Miten se huolletaan? Aamuinen vika johtui tod näk. huohottimen jäätymisestä ja koska kone on muusta syystä auki, olisi kiva putsata sekin.
Ongelmaksi muodostuivat nokka-akseleiden päät, joista en saanut tolkkua, ovatko hihnapyörät kiilalla vai ilman kiilaa. Kone on AQD, mikäli tulkitsin huoltokirjaa oikein. Voisitteko homman joskus tehneet kertoa, millä keinoin ja työkaluin olette hihnapyörät lukinneet vaihdon ajaksi paikoilleen? Kampiakselin stefa oli aivan loppu, mutta nokkien eivät. Toinen on kuiva ja toinen näyttäisi tihkuneen vain vähän (tai öljy on jakohihnan heittämää). Ko operaatio ei ole välttämätön, ainakaan öljyvuotojen takia, mutta vaihtaisin nekin mielelläni, koska koneella on ajettu liki 370t. Vai tuntuuko turhalta työltä?
Toinen ongelmani koskee huohotinjärjestelmää. Miten se huolletaan? Aamuinen vika johtui tod näk. huohottimen jäätymisestä ja koska kone on muusta syystä auki, olisi kiva putsata sekin.
Comment