Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

2.0 TFSI Quattro käyntiogelma pakkasella ja öljyvuoto

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • 2.0 TFSI Quattro käyntiogelma pakkasella ja öljyvuoto

    Hei,

    Auto toiminut aamuisin hyvin, lämpimänä tallista ulos ja töihin, tänään töistä lähtiessä -27 pakkasta ja käynnistyi vaivoin. (lähti ensimmäisellä yrityksellä mutta kuulosti siltä että ehdin jo säikähtää)

    Auto kävi hieman huonosti ja kun ajelin kotiinpäin niin alkoi haisemaan palanut öljy, sain auton talliin asti ja kun kurkkasin konetilaan niin oli ruikannut öljyä täyttökorkin alta sen verran että siinä näkyi valumajälki.

    Matkalla vilkautti parikertaa keltaista moottorivaroitusvaloa mutta sitten sekin sammui. Samaten pientä nykimistä oli havaittavissa. (Minulla ei ole vikakoodien lukijaa)

    Tuosta olisi parikin kysymystä, Mikä voisi olla vikana ja uskaltaako tuon ajaa huoltoon vai pitääkö tilata hinaus?
    (auto on nyt tallissa lämpiämässä)

    auto on 2006 B7, ja noin 145tkm, toin auton muuton mukana ulkomailta ja siinä ei ole lohkaria niin olen pitänyt yöt lämpimässä tallissa

  • #2
    Profiili korjattu

    Comment


    • #3
      Huohotin jäätynyt? Onko öljyillä paljon ajettu?

      Comment


      • #4
        En tunne konetyyppiä mutta kuulostaa jäätyneeltä huohotukselta. Pakkasten tultua näitä ruikkimisia on nyt mainittu yleisesti useampia parin päivän aikana.

        Comment


        • #5
          Jäätyminen on mahdollista tietty, ehkä joku 5tkm viimeisestä huollosta / öljynvaihdosta

          Comment


          • #6
            Jos olisi paljon ajettu öljy, niin kannattaisi uusia ne samalla kun puhdistaa huohottimen. Mutta ei tuossa ole sitten tarvetta öljynvaihdolle noin vähillä kilometreillä.

            Huohotin sulaa lämpöisessä tallissa, mutta eihän se kostea töhnä sieltä mihinkään katoa. Että voi se hyvin jäätyä matkalla uudestaankin. Mahdotonta sanoa, että jäätyykö uudelleen vai ei. Putsata nyt ainakin kannattaa.

            Comment


            • #7
              Auto saatu pajalle, osa huohotinputkistosta menee vaihtoon, paljon kondenssivettä, öjlyerotin vaihtoon.

              Comment


              • #8
                Jep. Hyvin tyypillinen juttu tämä kun kelit pakastuu. Ei koske pelkästään VAG keksintöjä.

                Comment


                • #9
                  Juuri samaiseen moottoriin veljellä tuli samat oireet. Pcv, putket lohkoon ja imusarjaan oli puhtaat. HUomenna venakoppa irti ja se käydä läpi. Puski meinaan öljyt venakopan tiivisteen välistä :D onneksi jäi vuoto taikka oikeastaan hikoilu vähäiseksi ja ei aiheuttanut vaurioita moottorille. Kertaalleen 100tkm kohdalla putsasin huohotuksen ettei tätä pääsisi käymään. Käytin koneessa itse viellä engine flushin öljyn vaihdon yhteydessä että vähän edes putsaantuisi moottori sieltä minne ei näe taikka pääse puhdistamaa ilman koko koneen purkamista.

                  Comment


                  • #10
                    Kysymys onkin että nyt kun auto laitetaan kuntoon ja tuo puoli putsataan, niin miten välttää vastaava uudelleen?

                    Comment


                    • #11
                      Maskinpeitto paikalleen, ja toisinaan reipasta ajoa niin että öljyt lämpiää kunnolla. Eli öljynlämmöt luokkaa 110 astetta, kosteus haihtuu.

                      Comment


                      • #12
                        Huohotin vastus mikäli ei ole jo.

                        Comment


                        • #13
                          Onko kokemuksia siitä saako nuo korjaukset maahantuojan piikkiin?

                          http://www.kuluttajariita.fi/fi/inde...909491137.html

                          Kulutajariitalautakunta otti kantaa 2008 ja sen mukaan jäätyvä huohotinputki olisi virhe autossa

                          Comment


                          • #14
                            Olet aivan oikeassa, maahantuojan piikkiin menee.
                            Itsehän olet auton maahantuonut viestiesi mukaan...

                            Comment


                            • #15
                              "Olet aivan oikeassa, maahantuojan piikkiin menee.
                              Itsehän olet auton maahantuonut viestiesi mukaan..."

                              Heh, juurikin näin. Lähinnä tarkoitin että maahantuojan kautta valmistaja ottaisi osaa kuluihin. Näin kävi samassa autossa kun piti vaihtaa nokka-akseli 1.5 vuotta sitten. (3600€ remontista maksoin vain 1800€)

                              Maskipeitto on nyt laitettu paikalleen, huohotin vastusta ei liikkeen mukaan tuohon malliin saa. Saas nähdä miten toimii.

                              Comment

                              Working...
                              X