Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

1.8t AVJ ahdot kadoksissa, näyttää alipainetta.

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • 1.8t AVJ ahdot kadoksissa, näyttää alipainetta.

    Eli en löytänyt oikein mistään ihan vastaavanlaista keskustelua/aihetta. Eilen illalla kävin vähän harrastamassa qkeleillä liukastelua ja tänään päivällä loppui menot autosta, auto kulkee hädintuskin 50kmh ja ahdot kateissa.
    Vagcomilla logattaessa Pyytää normaalisti 2100mbar mutta toteutunut 690mbar, eli kun pitäisi ahtaa on paineet alipaineen puolella.
    Huomasin imusarjalta N249 lähtevän letkun olevan lähes poikki murtunut ja vaihdoin sen, ei vaikutusta. N75 mittasin ohmit, vertasin niitä toiseen vastaavaan ja ne täsmäsivät, en alkanut vaihtamaan tosin vielä, kun en tiedä edes voiko kys komponenttia aiheuttaa tälläistä vikaa.
    Mitähän tässä nyt seuraavaksi katsoisi?

    Tarkennuksena vagcomin näyttämät ahdot ovat kaikkea 690-1010mbarin väliltä.
    Viimeksi muokannut intr0k; 7.1.2016, 17:26. Perustelu: tarkennettu hieman tekstiä

  • #2
    Miten vastaa kaasuun ja ottaa kierroksia vaikka paikallaan?

    Comment


    • #3
      Paikallaan vastaa kaasuun ja ottaa kierroksia mielestäni normaalisti.

      Comment


      • #4
        Vikakooeja ei varmaan ollu. Sen hukkaportille menevän letkun voi ottaa irti ja käydä kokeilee varovasti ahtaako sitten. Painetestinkin vois tehdä. Vähän hämää toi ku sanoit ettei auto kulje ku 50km/h, aattelin et oisko olllu putki tukossa.

        Comment


        • #5
          Täytyy tunnustaa, että on hieman sanasto hukassa, eli hukkaportin letku = by-passille menevä ohut alipaineletku? Olenko ihan hakoteillä.

          Jo sinne 50kmh kiihdyttäminen ottaa niin paljon aikaa ettei onnistunut tässä meidän tienpätkällä jossa normaalisti saisi kelattua vaikka toista sataa lasiin, vaimo oli kuulemma päässyt moottoritiellä 90kmh.

          Edit: ja itse iteselleni vastaten olen hakoteillä. Onko pahassa paikassa tuo letku, onko helppo irroittaa?
          Viimeksi muokannut intr0k; 7.1.2016, 18:16.

          Comment


          • #6
            Eiku se mikä menee hukkaporttiin, hukkaportti on turbossa kiinni.1 letku tulee N75 venttiililtä siihen.

            Comment


              #7
              Painemittaus on ahtoputkistossa ennen kaasuläppää. Alipainetta ei voi muodostua paitsi tukkeutuneesta esisuodattimesta, ilmansuodattimesta tai luttuun menneestä imu/ahtoletkusta.

              Comment


              • #8
                Täytyy tsekkaa noi suodattimet, putket näytti ainakin äkkiseltään olevan muodossaan. Huomasin juui että tyhjäkäynti on noussut nyt 100rpm tämän ongelman myötä ja kone pitää nakuttavaa ääntä mitä ei ole ennen kuulunut, ketju toki rapissut tässä kauan aikaa mutta tämä on uusi ääni. Auto tosiaan tuntuu siltä kuin sillä olis tosi vaikeeta ilman saanti, lähin tässä juuri hieman ajelemaan lähipitseriaan samall tunnustellen menoa, ei meinaa tosiaa pieniä mäkiä edes ylös päästä.

                Comment


                • #9
                  Noniin, auto oli lämpösessä tallissa nyt noin pari tunti ja vaihdoin likasen KN paneelisuodattimen tilalle orggiksen, joka olisi pitänyt tehdä jo aikapäiviä sitten ja katselin vielä kertaalleen ahtoputkia/imuputkia mitä nyt lampulla ja käsikopelolla näki.

                  Löin auton käyntiin, vcds kiinni ja nollasin taas kertaalleen vikakoodin (16804 Catalyst system Bank 1 P0420 Efficiency below threshold) katalysaattorista, joka ei tällä kertaa kylläkään polttanut CEL valoa, vaikka on normaalisti polttanut. Enpä muistanu mainita koodista aikaisemmin, liekö tekoa edes tähän ongelmaan?

                  Huomasin samantien, että nyt on vedot osimoilleen tallella ja loggasin vähän MAF, sekä ahto arvoja. Nyt ahdot toteutui ja air mass flow 125g/s @ 4000rpm, olis vaan pitänyt vedettää pidemmälle, aikaisempia logeta katselin ja piikki oli ollut 158g/s @ 5500rpm.

                  Mutta tällähetkellä näyttäisi toimivan taas, seurataan tilannetta ja kiitos vastauksista toverit!

                  Comment


                  • #10
                    En tiedä oliko ilo ennen aikaista, nyt tänään taas auto tuntunut melko nuhaiselta eikä tunnu kiihtyvän kunnolla, tosin kiihtyy kylläkin moottoritie nopeuksiin sentään. Huomasin myös, että öljykorkki on tiukassa ja selvästi alipainetta koneessa (tyhjäkäynti rötää jos koittaa irrottaa korkkia), eli varmaankin huohotin jäätynyt jumiin (pancake vaihdettu viikko sitten, sijaitsee toistaiseksi vielä koneen etuosassa).
                    Aiheuttaako huohottimen jäätyminen/tukkeutuminen myös teho hävikkiä? Menee ohi jo otsikon mutta kysyn nyt tähän samaan topicciin.

                    Comment


                      #11
                      Onko siellä suodatinkoteloon keulalta tulevan torven loppupäässä sellainen siivilä? Heitä mäkeen se.

                      Huohottimen tukkeutuminen aiheuttaa sen, että kampikammion paine purkautuu sieltä mistä se pääsee eli jostain akselitiivisteestä, öljytikun putkesta tms.

                      Comment


                      • #12
                        On sellanen siivilä ja vieläpä melko surkean näköinen sellainen. Vedin eilen pari logia, kolmosella kiihdyttäen täyskaasulla loppui vedot vähän ennen 4000rpm ei vaan kiihtynyt enää, eikä kierrokset noussut, neloselle vaihdettaessa mentiin taas, ilmamassatkin jäi vaan 117g/s lukemiin. Alkaa ideat loppumaan.

                        Onko ehdotuksia mitä kannattaisi vagcomilla loggailla vaikka ajossa, jos sieltä näkyisi jotakin tuohon tehottomuuteen? Ellei sitten tolla siivilällä ole jotakin tekemistä asian kanssa, heitän sen nyt mäkeen sieltä kuten ehdotettiin.
                        Viimeksi muokannut intr0k; 11.1.2016, 15:35. Perustelu: Lisää tekstiä ja korjattu typoja

                        Comment

                        Working...
                        X