Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Kytkimen työsylinterin vaihto

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #31
    No nyt ilmaantui kytkin hyvin, kun vedin koneen vielä pois ja laitoin irrallaan sen sylinterin kiinni tarkemmin. Oli varmaan se tappi ollut väärässä kohdassa, niinkuin Mikko veikkaili.

    Comment


    • #32
      Päivitystä omaani: oltiin vissiin työnnetty sylinteriä vääräs asennos sisään kun kytkimen käpälä oli lähtenyt toisesta päästä vissiinkin irti. Kaveri oli ottanut loodan pois ja laittanut käpälän uusiksi ja voila. Pikkuvika, helppo korjata.

      Comment


      • #33
        Onko kukaan kokeillut ilmata kytkintä jarrun avulla? Eli etujarrusta ilmausruuvi auki, samoin kytkimen työsylinteristä ja sen jälkeen yhdistää ilmausruuvit letkulla ja ruveta rauhassa painelemaan jarrua.

        Comment


          #34
          Takaisku kannattaa laittaa letkuun, mutta muuten häkellyttävän hyvä idea.

          Mielellään myös kiintoavainmies jarrusatulaan ensimmäisten paineluiden ajaksi, kunnes jarruneste tavoittaa takaiskun.

          Comment


            #35
            Kokeiltu, mutta tuloksia vaikea sanoa, kun pääsylinteri oli viallinen. Pääsylinterin vaihdon jälkeen paineella ilmaus, joka on käsittämättömän toimiva tapa. Yksin tehtynä 5 min, sisältää letkujen vedon yms.

            Comment


            • #36
              On kyllä tehtynä tuollainen "painekorkki" jarrunestesäiliöön mutta mieluummin vältän paineen laittamista B5:n säiliöön, varsinkin kun säiliöllä on jo ikää. Ja ku en tiedä yhtään että mitenkä paljon säiliö ylipäätänsä kestäisi painetta. Puolella baarilla oon joskus kokeillut nesteitä vaihtaa mutta melko huonosti neste liikkui.

              Comment


                #37
                Ei sen kummasti tarvi liikkuakaan, ilma sieltä taitaa edellä tulla. Painetta ei tarvi tosiaan juurikaan. Oma korkki ei edes pidä. Säädin syöttöpaineen puoleen bariin ja painelin säiliöön ilmaa. Kyllä Se sen ainakin kestää.

                Comment


                • #38
                  Tällasella "ilmauspöntöllä" viime vuodet yksin ilmaillut jarrut, kytkimet, ABS-pumput. Ei ole kertaakaan ollut mitään ongelmaa ilmauksissa, ei edes täysin tyhjän ABS-pumpun kanssa, suosittelen.

                  http://9xx-parts.com/store/erikoisty...an-motive-0100

                  Comment


                  • #39
                    A3 8p 2.0 TDI Quattro - kytkinremontti

                    Uusi aihe, koska en löytänyt k.o. aiheesta juuri minkäänlaista tekstiä/ollenkaan kuvia. Eli jos löytyy valmiita, saa poistaa ja osoittaa mulle paremman paikan etsiä tietoa.

                    Elikkä potilas on otsikon mukainen kehonkuljetin. Tarkemmin vuosimallia 06 ja BKD-tekniikalla oleva SB. nähnyt 285 tkm suomalaista maantietä.

                    Ongelmana on kytkimen huono toiminta. Ei irroita kunnolla missään olosuhteissa ja ottaa todella alhaalta kiinni. Pääsylinteri vaihdettu. Työsylinteri on seuraava syytöksien kohde. (Ja kysymykseen viekö jarrunestettä, ei vie) Joten tavallisena duunarina en ole viemässä ihan äkkiä mihinkään liikkeeseen vaihdettavaksi koska raha ei kasva puissa. Ja oma talli ja jonkin verran kättä jossa työkalu pysyy - löytyy.

                    Nyt kysyisinkin neuvoa A) voiko työsylinterin kunnon selvittää jotenkin? B) onko muita vika-/korjausehdotuksia? C) Ohjeita kytkinremontin toteutukseen, mielellään kuvien kera. D) Työsylinterin/KM-vauhtipyörän vaihto samassa yhteydessä.

                    Kiitos jo etukäteen aktiivisille ja viitseliälle vastaajille.

                    Comment


                    • #40
                      Itse itselleni vastaten: Taisipa kytkinremontti lykkääntyä, löytyi säätöosa kytkinpolkimen takaa jolla sai säätää kiinniottovaihetta. Vielä kun löytyis joku millä lukita se kohdalleen.

                      Sitten vaan seuraavan vian kimppuun: Herkästi kiihdytyksessä aktivoituva Limp mode ja sinisen tupsauttelu silloin tällöin kiihdytyksessä. Turbo?

                      Comment


                      • #41
                        A3 8p kytkimen pääsylinterin letkuliitos vuotaa

                        Tervehdys. Vaihdoin kytkimen pääsylinterin A3 1.6 2004 malliin. Ongelma on nyt siinä että työ ja pääsylinterin välisen letkun kiinnitys vuotaa pääsylinterin päästä. Hain uuden tiivistesarjan letkuun jossa oli O-rengas ja sellainen kuminen "hattu".

                        Letkun päässä kartiomallinen muoviosa joka lukitaan paikalleen sokalla. Kysymys kuuluu että miten tämä "hattu" ja O-rengas laitetaan siihen kartiomallin muoviin? Pois otettaessa osat lenteli niin etten nähnyt miten ne oli. Nyt en saa liitosta tiiviiksi vaikka kokeiltu eri vaihtoehtoja.

                        Jos joku tietää tai taistellut saman ongelman kanssa niin kiitollinen olen vastauksesta.

                        Comment

                        Working...
                        X