Autona 2002 VW Passat 4-motion 2.8 AMX-koneella.
Vasta tehty yksi 700km ja eilen 300km reissu eikä mitään ongelmia koneen suhteen. Tänään pakkasta n. -28c ja auto oli pari tuntia lämmityksessä.
Lähdin käymään kotosalla 4km päässä ja viimeisen 1,5km matkalla rupesi lievä öljynkäry haisemaan.
Pihalla huomasin auton käydessä että isohko öljylammikko keulan kohdalla vänkärin puolella. Öljynpinta oli eilen ylämerkissä, nyt tuon vuodon jälkeen juuri alamerkin yläpuolella. Auto talliin ja nosturille; koko keula pohjasta öljyssä vänkärin puolelta aina katalysaattoreille asti. Myös kuskinpuolella öljynsuodattimen jalan lähettyvillä oli öljyä. Kone yläpuolelta täysin kuiva. Puhdistettiin paikkoja ja lisättiin koneeseen öljyä jonka jälkeen käytettiin vuotopaikkaa löytämättä. Ajoin autolla 8km lenkin kotiin yhdellä pysähdyksellä ja tämän jälkeen kämpille, laitoin sanomalehtiä keulan alle ja käyttelin autoa 10min. Tästä noin vartin päästä oli puolen kymmentä pikkutippaa paperille tullut muttei kummempaa.
Mistähän kannattaisi ruveta tuota vuotopaikkaa etsimään kun ei mitään selvää löytynyt? Koneen päällä oleva huohotinputki oli ehjä, eikä vänkärinpuolen nokka-akselin päässäkään ollut märkää. Öljyä kuitenkin se vajaa litra tuli pihalle. Auto toimii kuitenkin muuten täysin normaalisti.
Vasta tehty yksi 700km ja eilen 300km reissu eikä mitään ongelmia koneen suhteen. Tänään pakkasta n. -28c ja auto oli pari tuntia lämmityksessä.
Lähdin käymään kotosalla 4km päässä ja viimeisen 1,5km matkalla rupesi lievä öljynkäry haisemaan.
Pihalla huomasin auton käydessä että isohko öljylammikko keulan kohdalla vänkärin puolella. Öljynpinta oli eilen ylämerkissä, nyt tuon vuodon jälkeen juuri alamerkin yläpuolella. Auto talliin ja nosturille; koko keula pohjasta öljyssä vänkärin puolelta aina katalysaattoreille asti. Myös kuskinpuolella öljynsuodattimen jalan lähettyvillä oli öljyä. Kone yläpuolelta täysin kuiva. Puhdistettiin paikkoja ja lisättiin koneeseen öljyä jonka jälkeen käytettiin vuotopaikkaa löytämättä. Ajoin autolla 8km lenkin kotiin yhdellä pysähdyksellä ja tämän jälkeen kämpille, laitoin sanomalehtiä keulan alle ja käyttelin autoa 10min. Tästä noin vartin päästä oli puolen kymmentä pikkutippaa paperille tullut muttei kummempaa.
Mistähän kannattaisi ruveta tuota vuotopaikkaa etsimään kun ei mitään selvää löytynyt? Koneen päällä oleva huohotinputki oli ehjä, eikä vänkärinpuolen nokka-akselin päässäkään ollut märkää. Öljyä kuitenkin se vajaa litra tuli pihalle. Auto toimii kuitenkin muuten täysin normaalisti.
Comment