Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

2.8 AMX pulautti öljyä ulos pakkasilla

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • 2.8 AMX pulautti öljyä ulos pakkasilla

    Autona 2002 VW Passat 4-motion 2.8 AMX-koneella.
    Vasta tehty yksi 700km ja eilen 300km reissu eikä mitään ongelmia koneen suhteen. Tänään pakkasta n. -28c ja auto oli pari tuntia lämmityksessä.
    Lähdin käymään kotosalla 4km päässä ja viimeisen 1,5km matkalla rupesi lievä öljynkäry haisemaan.

    Pihalla huomasin auton käydessä että isohko öljylammikko keulan kohdalla vänkärin puolella. Öljynpinta oli eilen ylämerkissä, nyt tuon vuodon jälkeen juuri alamerkin yläpuolella. Auto talliin ja nosturille; koko keula pohjasta öljyssä vänkärin puolelta aina katalysaattoreille asti. Myös kuskinpuolella öljynsuodattimen jalan lähettyvillä oli öljyä. Kone yläpuolelta täysin kuiva. Puhdistettiin paikkoja ja lisättiin koneeseen öljyä jonka jälkeen käytettiin vuotopaikkaa löytämättä. Ajoin autolla 8km lenkin kotiin yhdellä pysähdyksellä ja tämän jälkeen kämpille, laitoin sanomalehtiä keulan alle ja käyttelin autoa 10min. Tästä noin vartin päästä oli puolen kymmentä pikkutippaa paperille tullut muttei kummempaa.

    Mistähän kannattaisi ruveta tuota vuotopaikkaa etsimään kun ei mitään selvää löytynyt? Koneen päällä oleva huohotinputki oli ehjä, eikä vänkärinpuolen nokka-akselin päässäkään ollut märkää. Öljyä kuitenkin se vajaa litra tuli pihalle. Auto toimii kuitenkin muuten täysin normaalisti.

  • #2
    Ihan mahdollista, että huohotus ollut hetken jään takia tukossa. Voi työntää öljyä ulos esim. stefan välistä ilman, että mikään tiiviste varsinaisesti hajoaa. Kun huohotus sulaa auki ja paineet häviää, pysyy öljyt taas sisällä.

    Comment


    • #3
      Huohotin on ollut jäässä, kuten ylempänä mainittu. Kannattaisi putket käyttää auki ja puhdistaa. Puhdas putkisto kestää yli -30c pakkasia, ilman maskisuojia.

      Comment


      • #4
        Täytyy ottaa viikonloppuna auto talliin ja puhdistaa paikat, ei kiinnosta tapella tuon asian kanssa monesti.
        Onko 2.8:ssa muita huohottimen putkia kuin se mikä menee sytkäpuolien vierestä venttiilikopasta toiseen ja kuskinpuolen venttiilikopan takaosasta toiseen venttiilikoppaan? Ja taisi olla vielä joku haara siellä koneen takana?

        Comment


        • #5
          Ne muoviputket hajoaa varmasti, kun niitä irroitat. Joten hommaa uusi putkisto tai pistä uudet paksummat letkut vanhojen lähtöjen päälle.
          Tuolta löytyy rakenteesta enemmän => http://www.partsbase.org/vw/passat-4...santana-pa-eu/

          Comment


            #6
            Kaverilla oli tänään puklauttanut V6 12v öljynsuodattimen jalasta öljyä. Minulla joulun aikaan V6 30v ampui kansien takapäästä molemmat metallivahvisteiset kumitulpat pihalle. Varaosamyyjä meinasi että silikonilla ei kannata liimata kumiosia ja pistin tulpat paikoilleen ei-silikonipohjaisella tasotiivisteliimalla. Irronneissa tulpissa ei ollut yhtään liimaa kiinni, vaan kaikki oli lohkossa nätisti. Olin itse vaihtanut vuotavat tulpat viime kesänä. Huohotus on rassattu muutama vuosi sitten.

            Comment

            Working...
            X