Moro! Tietääkö kukaan minkälainen moottorinlämmitin audi a6 -95 2.6l v6 koneessa on? Defa siinä pistokkeessa muistaakseni lukee. Ja mitä kikkoja ois kun on päässy nesteet jäätymään? Ja onko tuossa koneessa pakkasproppua?
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Audi A6 -95 moottorinlämmitin
Collapse
X
-
Avainsanat: Ei mitään
-
Lohkari tai letkulämmitin siellä on, konehuoneessa on ympäriinsä niin paljon tilaa että näkee varmaan parhaiten kun vaan seuraa pistokkeelta tulevaa roikkaa.
Onko koneessa pelkät vedet vai edes välttävästi pakkasnestettä joukossa? Jos glykolia on mukana sen verran että pakkaskestävyys ei ihan ole riittänyt niin ei se niin umpijäähän vedä kuin kraanavesi. Minä sulattelisin jossain rauhassa, jos vaan pystyy konetta käyttämättä siirtämään johonkin talliin sulamaan niin olisi varmaan pienimmän riskin tie. Jos sitä jollain kuumapuhaltimella lähtee sulattamaan niin voi tulla enemmän vahinkoa. Pakkasproppuja siellä kyllä on.
-
Ja kunhan sitten joskus saa sulaksi koneen ja ei ala kabiini lämpeämään niin sisäpuhallin pois päältä, odotusta ja odotusta ja testausta, toisinaan voi kuulua hassua "plop"-ääntelyä kun kenno alkaa sulaa. Tietysti ensisijaisesti kannattaa hilata se auto lämpimään sulamaan, mutta joskus on joutunut itekkin jotain kikotinta sulattamaan ihan autoa käyttämällä, tarkkana saa olla ettei aiheuta liian kovaa lämpeämistä.
Comment
-
Lämmittimen paikka
Lohkolämmitin on mulla ensimmäisessä pakkaspropun reijässä, öljynsuodattimen ja etummaisen moottorikiinnikkeen alla. Ei nää kuin altapäin. Asennus paikalleen vaatii vähän keskittymistä ja aikaa. Vähän kikkailen ahtaassa paikassa se on kuitenkin suht helppo laittaa.
Mulla on tuo vanha lohko tallissa, voin myydä lämmittinen kympillä ja kaikki piuhat ulkoliittimineen kympillä.
Comment
Comment